וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המשלחת הלבנונית: "הישראלים התעקשו לעלות, חסמתי אותם בגופי"

ראש המשלחת האולימפית של לבנון האשים את המשלחת הישראלית בפרובוקציה: "חלק מהם ניסו להיכנס בכוח וליצור בעיות, נאלצתי לעצור אותם בגופי". לוסטיג: "קיבלנו התנצלות כנה, ירדנו מהסיפור"

מערכת וואלה!

בווידאו: המשדר האולימפי של וואלה! ספורט

התקרית בין המשלחת הישראלית למשלחת הלבנונית לפני טקס הפתיחה של ריו 2016, העסיקה היום (שבת) גם את התקשורת בעולם הערבי. כזכור, אמש התנגדו הלבנונים כי אנשי המשלחת הישראלית יעלו איתם על האוטובוס וראש המשלחת הלבנונית אף חסם בגופו את המעבר, כפי שתיאר שייט העבר והמאמן כיום, אודי גל, בפוסט שכתב בפייסבוק.

עוד בנושא:

תקרית חמורה בין המשלחת הישראלית למשלחת הלבנונית
שליחנו לריו על החוויה הישראלית בטקס הפתיחה האולימפי
הכירו את היריבים של הספורטאים הישראלים ביום הראשון

משלחת ישראל טקס הפתיחה של אולימפיאדת ריו. AP
המשלחת הישראלית בריו/AP

היום הגיע תורו של סלים אל-חאג' ניקולא, ראש המשלחת האולימפית של לבנון, להגיב לאירועים, אחרי שהוכתר לגיבור בארצו. לעיתון א'-נהאר הוא סיפר: "ישנם יותר מ-250 אוטובוסים האחראיים להעברת המשלחות מהכפר האולימפי לטקס הפתיחה. אחרי שעלינו לאוטובוס מספר 22 השייך למשלחת הלבנונית, הופתענו שהמשלחת הישראלית התקרבה והתכוונה לעלות לאותו האוטובוס. באותו הרגע ביקשתי מהנהג לנעול את הדלת, אבל המדריך שהתלווה למשלחת הישראלית אסר עליו לעשות כך. בשלב זה נאלצתי לעמוד בפתח הדלת כדי לחסום אותה ולמנוע מחברי המשלחת הישרלית להיכנס. חלק מהם ניסו להיכנס בכוח וליצור בעיות".

ניקולא טען כי מדובר באירוע יזום ומכוון של הישראלים. "יש להם אוטובוס משלהם, כמו שיש לכל המשלחות. מדוע הם התעקשו לעלות על האוטובוס של המשלחת הלבנונית?", תהה. הוא ציין כי חברי המשלחת הישראלית התכוונו ליצור בעיות. "חברי המשלחת הלבנונית שמרו על רוגע וסבלנות. הם ישבו בכיסאותיהם ולא התקרבו לדלת", הדגיש.

גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי של ישראל, התייחס לאירוע והבהיר: "התקרית מאחורינו, מבחינתי בוועדה המארגנת התנצלו מעומק הלב על מה שקרה. יצא ככה שהיינו יחד עם לבנון, אנחנו התכוונו לעלות ואז נחסמה לנו הדרך. אם בהמשך מישהו מהוועד האולימפי הישראלי ירצה להגיש תלונה רשמית, זה כבר עניין אחר, אבל כרגע אנחנו יורדים מהסיפור ומתרכזים בדבר האמיתי - התחרויות. הייתה התנצלות כנה, אפילו ממישהי מוסלמית מהוועדה המארגנת".

אגב, כל הספורטאים הישראלים עזבו את המרקאנה מיד אחרי הצעידה ולא נותרו לכל הטקס, בראשם כמובן דודי סלע שמתחרה הערב בסיבוב הראשון של טורניר הטניס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully