וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדים של מייקל פלפס: מיקי חליקה מנתח את תוצאות הלילה בבריכה בריו

מיקי חליקה

8.8.2016 / 9:30

שחיין ששובר מוסכמות, שחיינית שעושה תוצאה של גברים. מיקי חליקה, פרשן השחייה של וואלה! ספורט, על עוד לילה קסום שבו הדור שגדל על פלפס שוב הוכיח כמה הוא היסטורי. זה רק טבעי שבלילה הזה האגדה גרפה עוד מדליה

מערכת וואלה!

מה שראינו בבריכה ביומיים בריו הוא לא פחות מהיסטוריה. להגיד היסטוריה הפך בשנים האחרונות לקצת נדוש, אבל בהקשר של הבריכה בריו זה באמת כך. שישה שיאי עולם עם תוצאות בלתי נשכחות – אפילו זקני הענף מתקשים לזכור פתיחה מרשימה כזו.

על המהפכה הזו חתום דור של שחיינים שהעריץ את מייקל פלפס. זה רק סמלי שבאולימפיאדה שבה האגדה האמריקאית זוכה במדליה ה-23 שלו, מוכיחים ממשיכי דרכו איזו השפעה הוא העניק להם. דור השחיינים הזה, שנולד בסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90, מתגלה כמשהו אחר לגמרי. משהו שלא ראינו.

האולימפיאדה הזו נועדה לשחיינים כמו לדקי, פיטי , שטסרם והוסו. כמעט ולא מעניין מי סיים שני או שלישי כשהם בבריכה. השחייה העולמית ממשיכה בריו להתקדם בצעדי ענק, וזה רק טבעי ש-IOC ינסה לשמור על הענף מפני פגע החומרים האסורים. עולם השחייה של ימינו, כפי שמתברר בריו, נמצא במקום אחר הן ביכולות האנושיות והן ביכולת הבלתי קונבנציונליות. צריך לשמור עליו ככה.

עוד בנושא

שלושה שיאי עולם בבריכה, זהב 19 בקריירה לפלפס
פלפס: "מרגיש שחזרתי לכושר של לפני ארבע שנים"
היום השלישי בריו: מה מחכה לישראלים?
היום השלישי בריו: מה מחכה בשאר הגזרות?

מייקל פלפס עם נבחרת ארצות הברית בשחייה בגמר 100X4 חופשי. AP
ההשראה הגדולה. מייקל פלפס/AP

הישראלים

זה היה יום סביר לשחייה הישראלית, למרות שרבים ניסו לראות בכך משהו רע יותר. עמית עברי הסתפקה בזמן של 1:09.42 ודורגה במקום 29, הרחק מהשיא הישראלי שקבעה לפני שנה - 1:07.74.מיד לאחריה זינק בכיר השחיינים הישראלים, יעקב טומרקין, למשחה 100 גב וקבע זמן סביר של 54.66. טומרקין דורג במקום 27, רחוק ב-6 עשיריות מחצי הגמר.

לכל המתאכזבים, תזכרו מה קרה בלונדון 2012. קצת אחרי ה-100, טומרקין התעלה ב-200 גב והגיע לגמר אולימפי היסטורי. טומרקין הגיע לריו בשביל ה-200 גב, וכל יתר המשחים הם הכנה עבורו. עדיין אפשר להאמין שכך זה גם יהיה בריו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
יעקב טומרקין שחיין ישראלי. אסף קליגר, מערכת וואלה!
חכו ל-200. טומרקין/מערכת וואלה!, אסף קליגר

100 פרפר נשים

מטורף! אין מילה אחרת לתאר את מה שקרה בגמר 100 פרפר. זה היה כל כך מטורף, שכבר בחצי המרחק ניתן היה להבין שמשהו נדיר מתרחש לנו מול העיניים. התוצאה הסופית אכן בישרה על כך: 55:48 משוגע. בלתי נתפס. לשרה שטסרם לא היתה בכלל מדליה אולימפית עד לניצחון הזה. היא סיימה רביעית בלונדון במשחה ל-100 פרפר, אבל ההתקדמות שהיא עברה בארבע השנים האחרונות לקחה אותה למקום אחר לגמרי. היא לקחה כל תואר אפשרי ובריו מחקה את דנה ולמר מטבלת שיאי עולם.

שטסרם גם הובילה את שבדיה לצמרת טבלת המדליות בבריכה. 16 שנה חיכו השבדים למדליית זהב ב-100 פרפר. האחרון שעשה זאת היה לארס פרולנדר, בסידני 2000. אבל אמרנו כבר ששסטרם באה לכאן כדי לנפץ תקרות, לא? שימו לב גם למי שסיימה שנייה: פני אולקסיאק בת 16, כישרון נהדר מקנדה, שקבעה זמן מהיר מאוד - 56.46, שיפור לשיא העולם לנוער, בפעם השנייה שלה בתוך יומיים. האלופה האולימפית, דנה ולמר, סיימה שלישית, עם 56.63. זמן בהחלט מרשים לאמא טרייה.

שחיינית שבדית שרה שיוסטרום. רויטרס
שבדיה חיכתה 16 שנה. שטסרם/רויטרס

100 חזה גברים

עד לפני חמש שנים, גבול ה-57 שניות היה נראה כמו משהו שלא ניתן יהיה לחצות במשחה ל-100 חזה. אלא שאז הגיע אדם פיטי לריו 2016 ולימד אותנו שהכל עוד אפשרי. 28 שנה בריטניה לא לקחה זהב במשחה הזה, אבל פיטי בא לריו עם שיא אישי ושיא עולם של 57.92, וכבר במוקדמות הוא זרק אותו לפח הזבל של ההיסטוריה. זה היה ברור שפיטי מסוגל לעשות זאת שוב בגמר, והוא אכן קיזז עוד 42 מאיות מהשיא שקבע במוקדמות, רק 13 מאיות מגבול ה-57 שניות.

400 חופשי

קייטי לדקי הגיעה עם מטען של ציפיות למשחה הזה. במשחה המוקדמות היא אמרה ששיא עולם הוא עניין של כמה שעות, וכבר סיפקה לנו שיא אולימפי. לפני ריו בורסת ההימורים נתנה לה יחס של 96 אחוז לשבור שיא עולם בגמר, ואכן הלילה זה קרה: 3:56.46.מדובר בתוצאה מדהימה גם במונחים של שחיית גברים. עד לפני 42 שנה, התוצאה הזו של לדקי יכלה להיות שיא עולם לגברים.

השחיין הבריטי אדם פיטי. AP
בטווח משלו. אדם פיטי/AP

100 חזה נשים

גם בחצי הגמר הזה קיבלנו סיפור קטן. יוליה יפימובה, שסיימה שנייה במוקדמות, נתפסה בשנת 2013 על שימוש במשפרי הישג. אלא שהיא אושרה לשחות ע"י FINA ברגע האחרון. יפימובה, ילידת הקווקז, מתאמנת בארצות הברית תחת הדרכתו של דויד סיילור והיא אחת השחייניות שהוזכרו בדוח מקלארן "שנהנו" בחסות רוסיה משימוש בחומרים אסורים. מעניין יהיה לראות כיצד היא תחתום על כל הסיפור הזה במשחק הגמר.

יוליה יפימובה שחיינית נבחרת רוסיה. AP
איך הסיפור שלה יסתיים? יפימובה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully