וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן ג'רבי: "שמישהו יעיר אותי, מקדישה את הזכיה לכל המדינה"

המדליסטית חגגה בבכי בזרועות מאמנה: "אומרים שהספורטאי הישראלי לא יכול להצליח, אבל הראיתי שזה אחרת". גם גילי לוסטיג דמע. אביה של ג'רבי: "היא הבת של כולם, הבת של המדינה"

צילום: שלומי גבאי

בווידאו: חגיגות בבית משפחת ג'רבי

ירדן ג'רבי הביאה הערב (שלישי) מדליה שמינית לישראל במשחקים האולימפיים, לאחר שהשיגה שני ניצחונות בבית הניחומים. הישראלית בת ה-27 היא הראשונה מאז שחר צוברי בבייג'ינג 2008 שזוכה במדליה, והג'ודוקא הראשונה מאז אריק זאבי ב-2004 שמשלימה את ההישג הנפלא. בטקס המרגש קיבלה את המדליה מאלכס גלעדי. הג'ודוקא תזכה למענק כספי מיוחד של 250 אלף שקל מהוועד האולימפי, כשחצי מהסכום יילך למאמנה שני הרשקו.

ייתכן ומדובר במדליית הארד הכי מרגשת עד כה בריו. כמעט כל ג'ודוקא שזכה במדליה השלישית בחשיבותה ירד מהמזרן, עבר על פני התקשורת, החליף כמה מילים עם העיתונאים וירד לחדר ההלבשה לקראת הגעתו לפודיום. עם ג'רבי היה זה עולם אחר לגמרי. היא עברה עם מאמנה והמשלחת בין כל כלי התקשורת, כולם עם דמעות בעיניים, כולם מתחבקים אחד עם השני. איזור התקשורת נראה לדקות ספורות כמו המקום הכי שמח עלי אדמות. יו"ר הוועד האולימפי יגאל כרמי קבע מסיבת עיתונאים מיוחדת באחד המלונות בעיר בשעה 21:00 שעון ריו (3:00 שעון ישראל).

עוד בנושא:

יש מדליה: ירדן ג'רבי קטפה מדליית ארד בתחרויות הג'ודו בריו
היא כבר בהיכל התהילה: מספרי הזכייה ההיסטורית של ג'רבי
תמונות שייכנסו להיסטוריה: אלבום הזכייה של ג'רבי במדלייה
הדמעות זלגו מעצמן: הרגעים הגדולים במשלחת אחרי הזכייה

ג'רבי חוגגת את המדליה במהלך הטקס/שימוש חד פעמי, אסף קליגר

התגובות

ירדן ג'רבי: "זה היה יום ממש קשה ואני חושבת שאם זה לא היה פה, זה לא היה קורה. אני רוצה להגיד תודה לכל מי שהיה מסביב לאורך כל התקופה הזו, קיבלתי הכול. את כל התמיכה מכולם, מהאיגוד, להורים שלי. כששגיא הפסיד אתמול על המדליה הייתה אווירה של באסה, אני מקדישה את הזכייה לכל מדינת ישראל. אנחנו נבחרת אחת וכל הלחץ, איך תתמודדי עם הלחץ? לא מעניין אותי לחץ. אני רק רוצה לתת את הנשמה. שמישהו יעיר אותי. הייתי אלופת עולם, עכשיו אני מדליסטית אולימפית. תמכו בי, המשכתי לעבוד קשה וזה קרה.

"אני פשוט לא מאמינה, לא מאמינה. היה יום קשה, גם כל התקופה הזו הייתה קשה. אחרי כל הימים בהם הנבחרת פחות הצליחה. אולי אנחנו בספורט אישי, אבל המדליה הזו של כל הנבחרת שמשקיעה את כל כולה. אני מקווה שזה ייתן אווירה טובה לימים הבאים. אומרים שהספורטאי הישראלי לא יכול להצליח, אבל הראיתי שזה אחרת. אני רוצה להודות לכולם, למשפחה שלי, להורים שלי שלא ישנו כבר איזה חודש. זה חלום שמתגשם. לזכות במדליה אחרי אליפות עולם.

"אחרי הקרב מול הברזילאית הייתי מרוסקת ואם זה לא היה פה, זה לא היה קורה. לפעמים יותר טוב להגיע מבית הניחומים. אני שמחה שהצלחתי לנצח אותה איפה שחשוב. אני מתרכזת בג'ודו שלי ולא מתייחסת ללחץ. עושה את מה שאני יודעת לעשות. אני מרוצה ממה שעשיתי ולא מאוכזבת מזה שזכיתי "רק" בארד. אני יודעת מה זה לסיים בלי כלום. עבדנו טקטית, יש לי את המאמן הכי טוב בעולם. אני שמחה שעשיתי את מה שעשיתי.

"אני לא אשן הלילה, אבל גם שני בטח לא יוכל לישון. אני עדיין לא מעכלת את זה עדיין, זה ייקח זמן. אני מראיון לראיון. דיברתי עם ראש הממשלה, עם הנשיא, עם השרה פה. לפני כמה לילות הייתה הפעם הראשונה שחלמתי על זה. זה חלום רחוק. חלמתי לפני כמה ימים שאני זוכה בארד ולא ידעתי אם זה טוב או רע כי אני רוצה זהב. אני לא מרגישה כלום, לא כואב לי, האדרנלין סוחב אותי, אי אפשר לתאר את זה. זה שונה מאליפות העולם, תמיד השאיפה להיות בראש הפודיום, אבל זו מדליה אולימפית וכיוונתי את עצמי כל כך הרבה זמן לתחרות הזו.

"לקח לי שעה להתאושש מההפסד ברבע הגמר. ידעתי שהייתי יותר טובה, אבל המשכתי הלאה, הלכתי לאכול, ראיתי וידאו. ידעתי מה אני צריכה לעשות. פחדתי מהקרקע, אבל נשארתי מרוכזת. זה כיף שכל כך הרבה ישראלים באו לכאן כדי לראות את זה. שמתי את כל מה שהיה מאחור, התכוננתי רק לקרב מול הסינית. סיימתי וניצחתי, ידעתי שהיריבה הבאה שלי תהיה היפנית והתכוננתי אליה. ידעתי מה לעשות".

הג'ודוקא ירדן ג'רבי עם המאמן שני הרשקו. יניב טוכמן, ספק 500
איזה אושר. ג'רבי והרשקו/ספק 500, יניב טוכמן

אביה של ירדן ג'רבי: "אנחנו מאושרים, אנחנו גאים, אין מילים. צריך לתת לזה קצת זמן לעבור. באולימפיאדת ברצלונה ב-1992 ירדן שאלה את אמא איך קונים כרטיס לאולימפיאדה. היא היתה בת שלוש. עכשיו נסגר מעגל. היא הבת של כולם, הבת של המדינה. יש לה נוהל קבוע - שלושה ימים לפני תחרות, הכל מושבת, אין תקשורת, אין טלפונים, אין כלום. היא שלחה לי הודעה במוצאי שבת - "אבא, אני מכינה לכם הפתעה". חיינו עם המסר הזה עד לפני רבע שעה. היא היתה מדהימה בקרבות, כולם מסכימים איתי".

אימה של ירדן ג'רבי: "זה החלום שלה, תמיד היה החלום שלה. אנחנו מודים לשני המאמן המדהים, לפונטי, לוועד האולימפי, ליעל ארד, על כל התמיכה. תתמכו בספורטאים גם כשהם לא מצליחים, תתמכו בהם, זה עניין של מסורת - צריך לטפח אותם גם כשהם לא במיטבם. אף אחד לא מתאר לעצמו את המאמץ שהם משקיעים. ידעתי שהיא תנצח את היפנית, היא ג'ודוקא מעולה אבל הרגשתי שהיא תעשה את זה. הדבר הראשון שאגיד לה כשהיא תחזור זה שאני אוהבת אותה, מה עוד יש להגיד לה".

ירדן ג'רבי ג'ודוקא ישראלית. GettyImages
שיא הרגש. ג'רבי/GettyImages

מאמנה שני הרשקו: "כשיש מנהיג כמו פונטי השמיים הם לא הגבול. היו לנו קשיים מכל הכיוונים, היא אישיות מדהימה, ספורטאית מדהימה שיודעת להתעלות ברגע הכי נכון. עשינו עבודה טובה, היחידה לספורט הישגי עשתה עבודה טובה, הוועד האולימפי עשה עבודה טובה. היו המון קשיים, הלכנו לדרך משלנו, אמרתי שצריך להיות סבלניים. יש עוד את לינדה בולדר ואורי ששון, הג'ודו לא אמר את המילה האחרונה שלה".

יו"ר האיגוד משה פונטי: "אי אפשר להגיד כלום, מדליה אולימפית, באים ומנצחים. ההרגשה היא הרגשה מיוחדת, עשו עבודה מדהימה, כבר עברתי את זה, אני זוכר את זה בתור מאמן. אני יודע לקבל את זה בפרופורציות, אנחנו צריכים לשלוח יותר ספורטאים. מחר יש לנו את לינדה בולדר שיכולה להגיע לרבע הגמר, ויש לנו עוד את אורי ששון שיכול לנצח. אני גאה בירדן, מהרגע הראשון שידעתי שהיא תשתתף באולימפיאדה, ידעתי מה אני עושה. כולם התעסקו בדברים האחרים, ידעתי שהיא מקום ראשון בעולם, לא היה לנו דבר כזה לפני כן".

כל המדליות של ישראל באולימפיאדה

1992: יעל ארד זכתה במדליית הכסף בג'ודו. יממה לאחר מכן, אורן סמדג'ה גרף את מדליית הארד, אף הוא על מזרן הג'ודו.

1996: גל פרידמן, הישראלי היחיד שזכה בשתי מדליות אולימפיות, סיים עם הארד בשייט.

2000: ביום התחרויות האחרון, מיכאל קלגנוב זכה במדליית ארד בחתירה.

2004: גל פרידמן הפך לישראלי הראשון והיחיד עד היום עם מדליית זהב. אריק זאבי השיג מדליית ארד, השלישית של הג'ודו.

2008: שחר צוברי סיים עם מדליית הארד בשייט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully