וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדליה הכי חשובה של פלפס: מיקי חליקה על הלילה הגדול של ארה"ב

מיקי חליקה

10.8.2016 / 9:15

ב-2012 השחיין המופלא זכה רק בכסף במקצה ה-200 מטרים פרפר. בבריכה בריו חיכו לו כרישים אבל בדרך הכי קשה שיש, פלפס קטף את הזהב וסיפק תחרות שתיכנס לספרי ההיסטוריה. מיקי חליקה, פרשן השחייה של וואלה! ספורט, על לילה שכולו ארה"ב

צילום: שלומי גבאי

היום החשוב של ארצות הברית הגיע הלילה (בין שלישי לרביעי). מאות מיליונים היו שותפים לרגע היסטורי, לאחת ההצגות הכי מדהימות שאפשר לקבל, לשחיין אחד שגם בעוד מאה שנה ייחשב למהיר והמעוטר אי פעם. מייקל פלפס זכה שתי מדליות זהב ורמז - זו רק ההתחלה.

200 חופשי
אף אחד לא חשב שמשהו יכול להשתבש ליורשת של פלפס, אבל בלילה שכולו ארה"ב הרגע הזה היה מיוחד - קטי לאדקי ניצחה עם זמן 1:53.73, והשלימה מדליית זהב שנייה ושלישית במאזן הכולל בדרך למדליית זהב שנייה ב-200 מטרים חופשי. ב-2012 היתה זו אליסון שמיט, ב-2016 זו לאדקי. שנייה סיימה שרה שטרם, גם היא עם מדליה נוספת בבריכה. ומי שנשארה בלי מדליה זו דווקא שיאנית העולם האיטלקית, פדריקה פלגריני.

עוד בנושא:
ערן זהבי, הגרסה הנשית: יניב טוכמן על הזכייה של ירדן ג'רבי
סיכום הלילה בריו: סרינה וויליאמס בחוץ, מייקל פלפס לא עוצר

מייקל פלפס שחיין נבחרת ארצות הברית אחרי שזכה במדליית זהב ב-4X200 מטר בריו 2016. AP
התחנה הבאה: 200 מטר מעורב אישי. פלפס/AP

200 פרפר
ומהיורשת של פלפס לדבר עצמו. פלפס סיפק משחה שייכנס לספרי ההיסטוריה והחזיר לעצמו ולארה"ב את הזהב במקום שבו רק הסתפק בכסף ב-2012. הוא אמנם התבגר בארבע שנים, אבל דווקא עכשיו החזיר לעצמו את הכתר. פלפס עשה זאת בדרך הכי קשה שאפשר לדמיין. הוא הגיע למשחה הזה עם מאזן מושלם של שלוש מדליות במשחה הזה, כאשר כבר באתונה הוא זכה בזהב.

אלא שהלילה זו היתה המדלייה החשובה מכולן. פלפס השאיר אבק לכל המתחרים שנראו פייבוריטים מולו על הנייר. האלוף האולימפי מלפני ארבעה שנים, צ'אד לה קלו, סיים רק במקום הרביעי. מי שהגיע לריו עם תוצאת השנה, לאסלו צ'ה ההונגרי, הסתפק רק במקום השביעי. התחנה הבאה של פלפס: 200 מעורב אישי. שם הייתה אמורה להימשך ההצגה המטורפת.

4X200 חופשי
בכל יום רגיל מדובר בעוד משחה שליחים, אבל כשבנבחרת ארצות הברית יש את פלפס ודפי ההיסטוריה שלו, הכול נהיה מיוחד. פלפס זכה במדלייה 21 - נתון בלתי נתפס במונחים של המאה ה-21. ביום כזה גם הסגן, ריאן לוכטה, זכה עם מדליית זהב. עוד תכשיט מבית היוצר של השחיה האמריקאית, איזה לילה לארה"ב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שחיין ארצות הברית ריאן לוכטה. GettyImages
זהב גם לסגן. לוכטה עם פלפס/GettyImages

100 חופשי - חצי גמר
האלוף האולימפי מלונדון נייתן אדריאן עלה ראשון לגמר, אבל את הזרקורים כדאי בינתיים לכוון למקום אחר. תזכרו את השם - קייל צ'למרס מאוסטרליה, ששבר את שיא העולם לנוער. רק בן 18 וכבר קבע זמן של 47.88. מהמקום השלישי עלה לגמר סנטו קונדורלי מקנדה, שלא התפרסם בזכות המהירות שלו, אלא בגלל התנועות לפני הקפיצה למים.

200 מעורב אישי
לא פלפס, לא לדאקי, אלא קטינקה הוסו עד היום לא היה לה אף תואר אולימפי, אבל הלילה היא קטפה את הזהב השלישי בארבעה ימים. ועוד עם שיא אולימפי. כנראה שמה שלא בא בשנים, מגיע בימים.

הזווית הישראלית
זיו קלונטרוב, השחיין הצעיר במשלחת הישראלית, קבע זמן מעודד של 50.65 ב-100 חופשי - לקראת המשחה העיקרי שלו 50 חופשי. הגיע הזמן שתשננו את השם: קלונטרוב הוא אחד מהכישרונות הגדולים שצמחו בישראל, זכרו אותו.

זיו קלונטרוב שחיין ישראלי. רויטרס
תזכרו את השם. קלונטרוב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully