וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד בישראל יכולנו לראות את ההבטחה: הגיבור המפתיע של הלילה בבריכה

מיקי חליקה

11.8.2016 / 9:00

לא הרבה יודעים, אבל האיש שעשה היסטוריה עבור קזחסטן, דימיטרי בלנדין, התאמן בארץ לפני ריו. מיקי חליקה, פרשן השחייה של וואלה! ספורט, על לילה מרגש: הקאמבק של אוסטרליה אחרי האכזבה בלונדון, ההפתעה הבלגית, ההיסטוריה הספרדית וחוסר ההצלחה הישראלי

צילום מסך

יום שלישי ברציפות שלא נשבר שיא עולם, אבל הטבלה לא משקרת. המנצחת הגדולה של היום החמישי בבריכה היא אוסטרליה, לאחר שבלונדון סיימה עם מדליית זהב אחת בלבד. היום האוסטרלים מדורגים במקום השני עם 7 מדליות. וזה עוד לא נגמר.

ביום רגיל קזחסטן ובלגיה הן מדינות אנונימיות בבריכה, אבל היום ההיסטוריה נכתבה מחדש. בלנדין (קזחסטן) וטימרס (בלגיה) הם השחיינים שחתומים על כך.

עוד בנושא:
סנסציה: דימיטרי בלנדין הקזחי זכה בזהב ב-200 מטר חזה
עוד הלילה בשחייה: פלפס דילג לגמר, עוד מדליית זהב ללדקי
סיכום הלילה בריו: שני שיאי עולם מרגשים בהרמת משקולות

השחיין הקזחי דימיטרי בלנדין. GettyImages
הניצנים נראו כבר מזמן. בלנדין/GettyImages

200 חזה

דימיטרי בלנדין עם מדלית זהב ראשונה לקזחסטן. והוא רק בן 21. לא הרבה יודעים, אבל את ההכנה שלו הוא עשה בישראל בחודש אפריל וכבר בתחרות בווינגייט אפשר היה לראות את הכישרון האדיר של בלנדין. ארה"ב רק במקום השני עם ג'וש פרנו.

אבל שימו לב למקום השלישי, שם נמצא הרוסי אנטון צ'ופקוב. זו מדלייה שניה לרוסיה ואחרי 5 ימי תחרויות, זו חתיכת אכזבה. אגב, באליפות אירופה לנוער לפני שנתיים אותו צ'ופקוב סיים שלישי בזמן שאיתי גולדפדן מישראל סיים שני. גם כאן מנצחי ה-200 חזה בגילאי 20-23. הבריכה שייכת לצעירים, כבר אמרנו?

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

200 גב

ארבע שנים חיכנו לנסיך של הבריכה הישראלית, היום הדברים פחות הסתדרו ליעקב טומרקין. אבל לי אין ספק שהוא עדיין אחד מהשחיינים המוכשרים בעולם. טומרקין הסתפק במקום 15 ועם תוצאה פחות טובה מאשר זו בלונדון. בשורה התחתונה הוא לא הצליח היום להביא לידי ביטוי את היכולות האמתיות שלו, אבל בשבילי הוא עדיין סמל ומודל לחיקוי של הרבה שחיינים בישראל. אם כבר אכזבות - אז אי אפשר שלא להתייחס לרדוסלב קבנצקי. הפולני, שיאן אירופה, סיים את חלקו כבר בשלב המוקדמות, כאשר 3 מאיות השניה הפרידו בינו לבין טומרקין.

יעקב טומרקין שחיין ישראלי. אסף קליגר, מערכת וואלה!
היכולת האמיתיות שלו לא באו לידי ביטוי. טומרקין/מערכת וואלה!, אסף קליגר

200 פרפר

מדליית זהב היסטורית לספרד. בפעם האחרונה שאימפריית הספורט, שמנצחת בהרבה מאוד ענפים בכירים, לקחה זהב בבריכה, השנה היתה 1992, והאולימפיאדה נערכה במדינה שלהם. אז זה היה מרטין לופס זוברו, היום זו מירייה בלמונטה גרסיה ב-200 פרפר.

לא מפתיע שבלמונטה היא זו ששברה את המחסום. זו כבר מדליה שנייה של בלמונטה בריו. בלמונטה מחזיקה ב-5 שיאי עולם בבריכות קצרות, אבל היום הגיע התואר החשוב מכולם. שנייה סיימה מדלן גרובס מאוסטרליה ושלישית סיימה נצומי הושי מיפן.

אגב, בלמונטה הייתה בעבר בסכסוך עם התאחדות השחייה הספרדית וכמעט עברה לייצג את איטליה. רק התערבות מדינית מנעה מספרד את הפספוס. הלילה כולם באו על שכרם.

מירייה בלמונטה גרסיה שחיינית ספרדייה. רויטרס
כולם יצאו נשכרים. בלמונטה/רויטרס

100 חופשי

קייל צ'אלמרס האוסטרלי, רק בן 18, הוא הגבר הכי הצעיר שזוכה בתואר היוקרתי ביותר של השחייה. על הדרך הוא שיפר את שיא העולם לנוער ואת השיא האוסטרלי. כדאי לכם לזכור את השם. בשנים הבאות אתם תשמעו עליו המון.

שני סיים פיטר טימרס מבלגיה וגם הוא עשה היסטוריה, לאחר שהביא את מדליית הכסף הראשונה לבלגיה בגברים ועוד במשחה היוקרתי. הפעם אחרונה שבלגיה זכתה במדליה בבריכה היתה אי שם ב-1996 ע"י פדריק דבוגרבה, שחיין החזה.

האלוף האולימפי בלונדון 2012, ניית'ן אדריאן, גמר רק במקום השלישי. במשחה המוקדמות ראינו כמה הוא מתקשה ובקושי העפיל לחצי הגמר. בגמר הוא התעלה, לקח מדליה והוכיח שוב שהוא עדיין אחד השחיינים המהירים בעולם.

200 מעורב אישי

זו התחנה הבאה של פלפס וכרגע נראה שהכול פועל לפי התוכניות. פלפס עלה ראשון לגמר המשחה האהוב עליו והוא יעדיף מדליית זהב בגמר, למרות שזו תהיה משימה קשה. בדרך הוא צריך לעבור את האלוף האולימפי במרחק הכפול, הגינו היפני, ואת חברו למשלחת האמריקאית ריאו לוכטה.

שחיין אמריקאי קייל צ'אלמרס. רויטרס
עוד תשמעו עליו. צ'אלמרס/רויטרס

השחייה ישראלית

אתמול (רביעי) והלילה קפצו למים מרבית השחיינים הישראלים. יום התחרויות הזה היה בסימן 3 מאיות השנייה. זה התחיל עם יעקב תומרקין ש-3 מאיות אפשרו לו עליה לחצי הגמר, וזה נמשך שוב עם 3 מאיות שהשאירו את השיאן האירופאי קבנצקי מפולין לצפות במשחי הגמר ב-200 גב בכפר האולמפי ולא בבריכה. כעבור שעה זה התהפך נגדנו. גל נבו, בכיר השחיינים הישראלים, החמיץ עלייה לחצי גמר 200 מעורב אישי בגלל, נכון, אותן 3 מאיות.

גם אנדי מורז שחתה אתמול. היא סיימה עם זמן סביר של 55.47 ב100 חופשי, בהתחשב בכך שהיא היתה חולה כמה ימים קודם. עמית עברי סיימה את התחרויות עם זמן פחות טוב מיכולתה האמיתית.

היום שנתון 97 יכנס רשמית לתחרויות. זהר שקלר, השחיינית הצעירה בנבחרת וזיו קולטנרוב, יקפצו למשחה היוקרתי 50 חופשי. המטרה, אל תטעו, אינה חצי גמר אלא שיא אישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully