וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אויבי האומה: הג'ודוקא המצרי שיחכה (או שלא) לאורי ששון על המזרן

12.8.2016 / 6:45

במצרים מפעילים לחץ על אסלאם אל שהאבי להחרים את הקרב מול היריב הציוני ואף מבטיחים: "אם לא תופיע, אללה יביא לך את ההצלחה". ומה עם ששון? עם אל שהאבי או בלעדיו, הוא יהפוך לישראלי הראשון שמופיע במשחקים האולימפיים בקטגוריית המשקל הגבוהה ביותר

צילום מסך

בווידאו: מגיש הטלוויזיה המצרי מואץ מטאר קורא לששון להחרים את הקרב

שם: אורי ששון, ג'ודו לגברים מעל 100 ק"ג
על המחוג: מ-16:35 מוקדמות ורבע הגמר, מ-21:30 בית הניחומים וחצי הגמר, מ-22:40 קרבות המדליות

"אללה יביא לך את ההצלחה", הרשה לעצמו מגיש הטלוויזיה המצרי מואץ מטאר להבטיח בשם האל לג'ודוקא איסלאם אל שהאבי, בנאום חוצב להבות שבו קרא לו להחרים את הקרב מול אורי ששון היום בסיבוב הראשון. הרי כמה קל לשבת באולפן הממוזג, להתלהם ולצעוק, להלהיב את ההמונים ולקרוא לספורטאי לוותר על כל חלומותיו ולהשליך לפח ארבע שנים של אימונים מיוזעים, עבודה קשה, התמודדות עם פציעות ושמירה על תזונה (טוב, זה לא בטוח, בכל זאת מדובר בקטגוריית 100 ק"ג ומעלה).

אבל מה כל זה לעומת הבטחה שמגיעה ישירות מהאל בתיווכו של מגיש טלוויזיה. אל שהאבי היקר, תסמוך על מטאר, יש לו דיבור ישיר עם אללה. ואל מול החרם הפוליטי השלישי שנרשם בתוך שבוע של משחקים מצידן של שלוש מדינות שונות (הלבנונים באוטובוס בטקס הפתיחה, הג'ודוקא הסעודית שנמנעה ממפגש עם גילי כהן והחרם המצרי שייתכן כעת) מדהימה שתיקתו של הוועד האולימפי הבינלאומי.

לפתע, כשזה קצת פחות נוח, מארגני האולימפיאדה שוכחים מהקלישאות החבוטות שהם נוהגים לפזר על רוח הספורט, ועל משפחת העמים, ועל קירוב בין אויבים (בין ישראל למצרים יש יחסים דיפלומטיים, זוכרים?). בשתיקתו - מעניק הוועד האולימפי גיבוי והסכמה למחרימים שבסופו של דבר מפחדים באמת מדבר אחד: הפסד ספורטיבי לאויב הציוני.

עוד בנושא:

"כולם יהיו עצובים אם תתמודד מול הישראלי, אסור לחזור על 2012"

ג'ודוקא מצרי אסלאם אל שאהבי, ג'ודוקא ישראלי אורי ששון. אינסטגרם, צילום מסך
איך זה ייגמר? ששון ואל שאהבי/צילום מסך, אינסטגרם

אבל מטאר הבטיח, אז נזרום. איזו הצלחה מצפה לאל שהאבי אם יאות להחרים את הקרב עם ששון? מדובר בג'ודוקא בן 34, כך שלא מן הנמנע שוויתור על הקרבות בריו יהיה בגדר פרישה של המצרי מהמשחקים האולימפיים.

לפני שש שנים הגיע אל שהאבי לשיא הקריירה, כשזכה במדליית הארד באליפות העולם בטוקיו, ובמהלך 2010 ו-2011 עמד על מאזן נהדר של 68 ניצחונות לעומת 15 הפסדים (82 אחוזי הצלחה), אבל מאז הוא מצליח מעט פחות וניצב על מאזן שלילי – 38 ניצחונות ו-39 הפסדים.

הופעתו הקודמת באולימפיאדה, לפני ארבע שנים בלונדון, הסתיימה עם הפסד בקרב הראשון ליריב בלארוסי, ובכלל, המצרי נחת בריו כשהוא סוחב על כתפיו החסונות רצף של שלושה הפסדים בשלושת הקרבות האחרונים שלו.

עם אל שהאבי או בלעדיו, ששון יהפוך היום לג'ודוקא ישראלי הראשון שמופיע במשחקים האולימפיים בקטגוריית המשקל הגבוהה ביותר. סגן אלוף אירופה המכהן, שיהיה בן 26 בשבוע הבא, ניצח בעשרה מ-13 הקרבות האחרונים שלו, ובמהלך הקריירה הוא כבר ידע שני קרבות מול יריב מצרי, אחמד וואהיד שמו. הישראלי ניצח פעם אחת והפסיד פעם אחת.

וואהיד לא נמצא בריו. למגיש הטלוויזיה מטאר בטח יש הסבר מלומד למה.

  • עוד באותו נושא:
  • אורי ששון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully