וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלך, הנסיכה וההישג הכי מרשים: סיכום תחרויות השחייה בריו

מיקי חליקה

14.8.2016 / 10:15

החור שפלפס ישאיר, האנשים שייכנסו לנעליו, השחיין שקבע את התוצאה הכי מרשימה והנבחרת שהכי אכזבה. מיקי חליקה, פרשן השחייה של וואלה! ספורט, מסכם את המהפכה, לא פחות, שהתרחשה בבריכה בריו

צילום: פז חסדאי, עריכה: טל רזניק

ריו תיזכר כאולימפיאדה מטורפת בענף השחייה. לא הכל עדיין ממש מובן לכולם כרגע, אבל האירועים בבריכה עוד יהדהדו שנים רבות. הדבר הראשון הוא החור שישאיר אחריו מייקל פלפס. היינו צריכים לראות את האולימפיאדה המדהימה שלו בגיל מבוגר כדי לדעת כמה הוא השפיע לטובה על מעמדה הציבורי של השחייה. כמה כותרות חדשות הענף קיבל רק בזכותו.

פלפס מסיים את פרק השחייה בחייו עם 28 מדליות. 23 זהב, 3 כסף, 2 ארד - מספרים בלתי נתפשים בכל קנה מידה. כל המדליות נצברו בארבע אולימפיאדות, למרות שבפועל הוא השתתף בחמש. על מנת להמחיש מה קרה כאן על ידי הספורטאי האולימפי הטוב ביותר בכל הזמנים, פשוט תשוו בין פלפס למדינות שלמות. אילו פלפס היה מדינה בפני עצמה, הוא היה במקום 39 בדירוג טבלת המדליות הכוללת. לפני מדינות כמו פורטוגל, ג'מייקה, ארגנטינה ורבות אחרות.

פלפס לא רק שבנה מותג חזק בעשור האחרון, הוא עזר לענף השחייה העולמי ולתנועה האולימפית להגיע לפסגות חדשות בתודעה העולמית. בזכות הסטנדרטים החדשים שהביא לבריכה, בזכות המגה סטאר שהוא, בזכות הסיפור האנושי, בזכות האופי הלא אנושי, בזכות הווינר. בדיוק מה שהציבור רוצה. אגדה כמו פלפס באה לעולם פעם ב-50 שנה. זה הזמן לדבר על היורשים.

עוד בנושא:
במשחה האולימפי האחרון: פלפס זכה במדליית הזהב ה-23 בקריירה
כל מה שקרה הלילה: הפתעה גדולה בקרב 7, דרמה בקפיצה לרוחק
אתלטיקה: איליין תומפסון זכתה בזהב ב-100 מטר, זהב גם לפראח

השחיין האמריקאי מייקל פלפס. AP
לא אנושי. פלפס/AP

ליורשת של פלפס קוראים קייטי לדקי. קודם כל לדקי. היא הגיע לריו עם מדליה אולימפית אחת ויחידה ברזומה, אבל כבר מהרגע הראשון הבהירה למה היא פלפס הבאה. זה בלט הן באיכות הזמנים שהילדה הזו הביאה, והן במרדף הבלתי נגמר אחר מדליות אולימפיות.

לדקי שוחה במהירות של גברים. קחו לדוגמה את הזמן שהיא קבעה ב-800 חופשי, שהיה גם שיא עולם כמובן. אילו הייתה גבר שמבקש להיכנס לאחת מהמכללות המובילות בארה"ב, זמן של 8:04 היה מזכה אותה במלגה מלאה.

את התחרויות בריו היא מסיימת עם סיפוק ענק והספק אדיר. אתה עוד תדברו הרבה על הילדה הזו. גם לאירופאים יש סיפור בערך באותה רמה עם קטינטה הוסו, ההונגרייה בת ה-27. אם היא היתה בגיל של לדקי, היא היתה הנסיכה של הבריכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
קייטי לדקי שחיינית אמריקאית. רויטרס
הספק אדיר. לדקי/רויטרס

והיו עוד שחיינים שהרחיבו לנו את הפריזמה. אפילו מהזווית הישראלית. ספורטאים שהגיעו ממדינות בגודל של ישראל נגעו באבק הכוכבים הכי יוקרתי. דימיטרי בלנדין מקזחסטן וג'וזף סקולינג מסינגפור, ההוא שניצח את פלפס, עשו היסטוריה בגיל 21 והביאו הכרה למדינה שלהם.

ילד בן 21 סיפק גם את התוצאה הכי איכותית בבריכה: אדם פיטי מבריטניה. יעברו עוד המון שנים עד שמישהו יוכל להגיע לתוצאה שהוא קבע ב-100 חזה. פיטי היה בשנה שעברה השחיין הראשון שירד את גבול 58 שניות במשחה הזה. עכשיו הוא השחיין היחיד בעולם שקרוב לרדת את גבול 57 השניות.

ואגב במשחה השליחים הוא כבר עשה את זה. 56.5 שניות. ולחשוב שכשהיה ילד הוא כלל לא אהב להיות במים וסירב אפילו לשבת באמבטיה ולהתרחץ. איזה פנומן.

השחיין הבריטי אדם פיטי. AP
פעם הוא עוד סירב להתרחץ. אדם פיטי/AP

והיו גם כישלונות. כן. אי אפשר לדבר רק על הצלחות. ואם יש נבחרת שאכזבה, זו גרמניה. מעצמה כמו גרמניה לא הצליחה להתברג כלל בתוך טבלת המדליות והשחיינים הגרמנים הסתפקו בהישגי גמר בלבד.

אלו הישגים שמדינה כמו ישראל הייתה יכולה להתגאות בהם, לא גרמניה. כרגע ברור שלא רק ישראל צריכה לעבוד קשה בשיקום הנבחרת שלה, אלא גם מעצמה גדולה כמו גרמניה. יתכן ששווה יהיה לעקוב אחר תכניות השיקום של הגרמנים, ומה הם מתכננים לקראת 2020 ו-2024. הם בטוח לא יישבו בחיבוק ידיים. אפשר יהיה לקחת מהם איזה טיפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully