וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל פרידמן: "לא להנמיך ציפיות. אולימפיאדה היא לא עוד תחרות"

עודכן לאחרונה: 15.7.2021 / 11:37

"צריך להתכונן ללחץ הרבה לפני שנוחתים בטוקיו, זו התחרות הכי חשובה בקריירה", "להוריד ציפיות זה נורא בעיניי", "כהן וספיצ'קוב? אני אופטימי ומאמין בשניהם". רגע לפני שאולימפיאדת טוקיו יוצאת לדרך, הישראלי היחיד שזכה בשתי מדליות אולימפיות בריאיון מיוחד

יואב כהן אלוף אירופה/איגוד השייט

לא פחות מזה שגל פרידמן סקרן לדעת איך יגמרו יורשיו בגלישת רוח בטוקיו, הוא רוצה לדעת איך ייראה צילום האולימפיאדה בעיקר במים של מפרץ הינושימה. כבר זמן רב שפרידמן, היחיד מישראל שזכה בשתי מדליות אולימפיות, עוסק בצילום. ממש באחרונה צילם באמצעות רחפן תחרות במים ובכלל נראה לו שהעסק מאוד מתקדם. הוא מכיר היטב מהתחרויות שלו בעבר את עניין השעות שמבדיל בין ישראל ליפן ולכן יכין לעצמו לו"ז כדי לצפות באולימפיאדה בכלל ובשיוטים של יואב כהן וקטי ספיצ'קוב, שמועמדים לעשות היסטוריה ואולי להביא לראשונה יחד מדליות גם בגברים וגם בנשים בגלישת רוח.

גל, תן טיפ לספורטאים שכבר מתחילים להמריא לטוקיו.

"ראשית, אני מאחל להם הרבה הצלחה. שנית, אני מקווה בשבילם שכל אחד ימצה את היכולות שלו דווקא ברגע הזה. זה מה שכל אחד צריך להתרכז בו. לא להתעסק בקורונה, לא בקהל, לא בבידוד, לא בשום דבר. רק להתרכז בספורט, במשחקים, במה שהם צריכים לעשות כל אחד בתחומו ולהיות הכי טובים ברגע הכי חשוב".

גל פרידמן עם מדליית זהב אתונה 2004. AP
מאמין בצמד הגולשים. פרידמן/AP

לחשוב על זה שזו עוד תחרות? להוריד לחץ?

"ממש לא. הטעות הכי גדולה היא לחשוב שאולימפיאדה היא עוד תחרות. מאמנים שמנסים להנחיל לחניכים שלהם שזו עוד תחרות, עושים טעות. אולימפיאדה היא לא סתם תחרות. והיא לא עוד תחרות. צריך להתכונן ללחץ הרבה לפני שנוחתים בטוקיו. זו התחרות הכי חשובה בקריירה. אז נגיד שיורידו את הלחץ לפני, יתעלמו מהמציאות ויקבלו את הלחץ בבום שם. זה עדיף? אולימפיאדה לא דומה לשום תחרות אחרת. זה לא כמו אירוע של הענף שלך לבד".

איך אתה מרגיש עם יואב כהן וקטי ספיצ'קוב?

"אני חושב ששניהם מגיעים במומנטום מצוין. יואב נמצא בעלייה בשנתיים האחרונות ואם הוא ימשיך במגמת העלייה, זה יכול להיגמר טוב".

אז אנחנו שולחים בגלישת רוח שניים שיכולים להביא יחד מדליה?

"בהחלט. זה יכול לקרות. גם יואב וגם קטי. תראה במקביל אליי ב-2004 היה את לי קורזיץ שגם הייתה מצויינת. אני יכול לראות תסריט שנחזור עם שתי מדליות בגלישת רוח".

הגולשת הישראלית קטי ספיצ'קוב. איגוד השיט, Sailing Energy, אתר רשמי
"מגיעה במומנטום מצוין". ספיצ'קוב/אתר רשמי, איגוד השיט, Sailing Energy

עד כמה אתה מכיר את יואב?

"אימנתי אותו כשהוא היה יותר צעיר. יואב תמיד היה ווינר שיודע להוציא מעצמו בתחרויות. הוא מתאמן טוב כבר כמה שנים עם גור בנבחרת ואני חושב שיש לו יתרון. רוב הנבחרות בעולם התפרקו כי עברו לדגם הבא של הגלשן. הנבחרת שלנו עשתה הכנה מושלמת על אף הקורונה ואת זה אני זוקף לזכות גור. גם קטי התאמנה מצוין במקביל. אצל הגברים גור הצליח עם הרבה תכנון ותמיכה מהמוסדות להישאר עם הדגם הנוכחי של הגלשן. ביחס לקורונה ולמתחרים האחרים, הנבחרת של הגברים התאמנה בצורה כמעט אופטימלית וזה יתרון עצום בעיניי. זה לא טריוויאלי בעיניי מה שגור עשה בשנתיים האחרונות וזה יכול להביא את התוצאות בטוקיו. אני אופטימי ומאמין בשניהם".

עד כמה זה יתרון שבענף שלכם, זה לא זבנג וגמרנו? התחרות ארוכה, קשה, אבל גם כזו שאפשר לתקן בה ביום השיוטים שאחרי.

"זה מאוד מזכיר את הטורים באופניים. מצד אחד צריך לשמור על רמה גופנית ויום טוב בכל התחרות, אבל בהחלט יש גם את היום שאחרי. הקושי הנוסף אצלנו בים הוא שמצד אחד צריך להיות חזק מאוד בזינוק אבל מצד שני צריך כל הזמן לשמר את הקצב ולהילחם בשינויים ברוח תוך כדי השיוט. בזינוק צריך יכולת של ספרינטר, בהמשך כבר צריך להיות מרתוניסט".

יואב כהן גולש ישראלי. איגוד השיט, אתר רשמי
"נמצא בעלייה בשנתיים האחרונות". יואב כהן/אתר רשמי, איגוד השיט

קטי מסומנת כיותר פייבוריטית למדליה מיואב.

"זה טבעי כי ההישגים שלה בולטים יותר לאורך יותר זמן. מעבר לזה אני חושב שהעומק של המתחרות שלה הוא קטן ביחס למועמדים שיש אצל הגברים למדליה. בבנות יש פחות. מבחינת הסתברות רגילה, הסיכוי שלה למדליה יותר גבוה משל יואב. אני משוכנע שהיא גם חושבת כך".

אז לא לפחד מהציפיות?

"אני נגד הנמכת ציפיות. נסעתי לאתונה ואמרתי שאני הולך להביא את הזהב. להוריד ציפיות זה נורא בעיניי. כמובן שצריך להיות ריאלי, אבל לא צריך לחשוש מלהציב את המטרה הכי גבוהה שיש. יכולתי לטוס לאתונה ולומר לעצמי שמקום טוב למעלה, יהיה הישג. אבל אז הייתי מוותר לעצמי ואולי מסתפק במדלית ארד".

זה שהיא פייבוריטית והוא פחות, זה יכול לעשות לו טוב?

"אני לא חושב שזה משפיע על יואב. אני מאוד סומך על יואב. יש לו אופי שמותאם בול לענף הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully