וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גור שטיינברג בריאיון: "המטרה מדליה. לא אופתע אם יואב יהיה על הפודיום"

19.7.2021 / 9:30

מאמן הנבחרת בגלישת רוח, שהוביל את גל פרידמן למדליות אולימפיות וחזר מההייטק לים, יהיה בטוקיו גם עם יואב כהן. על ההשוואה בין השניים, הסיכויים למדליה נוספת וההחלטה להשאיר את שחר צוברי בארץ. "יואב קיבל את הזדמנות חייו בזכות הישגיו ובגלל הקורונה"

יואב כהן אלוף אירופה/איגוד השייט

באופן מסורתי הגולשים והשייטים במשחקים האולימפיים מופרדים מהספורטאים שמתגוררים בכפר האולימפי. כך זה גם בטוקיו. אלפי ספורטאים מרחבי העולם יתחרו בבירת יפן ויתגוררו בכפר האולימפי בעיר. השייטים והגולשים נמצאים בהינושימה מרחק של כשעה וחצי נסיעה מטוקיו. הם מרוכזים שם בבתי מלון שלהם ומתחרים במפרץ היפהפה. גולש הרוח יואב כהן ומאמנו גור שטיינברג נחתו ביפן כבר לפני שבוע ועד שהגולש הצעיר יחל את התחרות ביום ראשון הקרוב, השניים כבר מתאמנים במים להכיר את האתר ואת התנאים הצפויים בו. בינתיים יש תחזית קשה ליום הראשון של התחרויות. מדברים על רוח חזקה, גשם, אולי אפילו טייפון. בשביל זה יש ימי רזרבה בשבוע התחרות. לא בכל יום אמורים להתחרות, כך שאם נופלים על ים סוער במיוחד, אפשר לדלג על יום ולחכות להטבה ביום שאחרי.

גור שטיינברג המאמן של יואב כהן משופשף היטב בתחרויות ובמיוחד במשחקים האולימפיים. הוא המאמן שהיה צמוד לגל פרידמן בשתי המדליות בהן זכה הספורטאי האולימפי הגדול שהיה למדינת ישראל. עכשיו שטיינברג עם כהן בתום דרמה לא קטנה שהתחוללה בשנה האחרונה. מי שהיה אמור לייצג את ישראל בגלישת הרוח גברים היה שחר צוברי. לו האולימפיאדה היתה מתקיימת במועדה המקורי לפני שנה, צוברי היה משלים ארבע אולימפיאדות. אלא שהמשחקים נדחו בגלל הקורונה ושטיינברג פתח את המאבק על הכרטיס מחדש. אז הגיח יואב כהן שזכה באליפות אירופה וסיים חמישי באליפות העולם. הוא הראה גרף עלייה מרשים ואיזן את הניקוד בינו לבין צוברי. שטיינברג החליט בסופו של דבר לשים את הסנטימנטים לגולש הוותיק צוברי בצד וללכת עם האמונה שלו כי כהן יכול להביא הישג יותר גדול באולימפיאדת טוקיו ואולי ביום טוב אפילו מדליה.

גור שטיינברג עם יואב כהן בהינושימה. באדיבות המצולמים
העדיף את יואב כהן על פני שחר צוברי. גור שטיינברג עם המדליסט האולימפי הבא?/באדיבות המצולמים

"יואב בקו מאוד גדול של עלייה", מספר שטיינברג ערב פתיחת האולימפיאדה. "היתה לי נבחרת של צעירים לצד שחר הוותיק ויואב בלט בתוצאות למרות שגם היתר, עשו שנתיים נהדרות עם תוצאות פנטסטיות. לגבי יואב, אני לא חושב שהוא פייבוריט למדליה אבל בתסריט חיובי הוא יכול בהחלט להילחם על מדליה".

אז למרות שאתה בים, הרגליים על הקרקע ואתה לא ממהר לסמן ליואב כבר בטוקיו את הפודיום כמטרה?

"צריך שנהיה על תסריט חיובי. הוא לא מועמד למדליה, אבל גם לא יפתיע אותי אם ייקח מדליה ולכן אני לא מנמיך ציפיות. המרחק בינו לבין האחרים שלפניו כבר קטן משמעותית. בן אדם שעושה חמישי בעולם ומקום ראשון באירופה, אז הוא בכיוון. יואב עשה שדרוג למעמדו. לפני שנתיים הוא היה במקום אחר. מעבר לזה יואב והנבחרת עשו הכנה מצויינת. הרי הדגם האולימפי הולך להתחלף. אחרי טוקיו אנחנו נפרדים מהניל פרייד ועוברים לפויל שזה דגם מרחף כזה, למי שמכיר. יש לו כנף כזו כאשר הגלשן מרחף מעל המים. בכל העולם עברו לפויל ואנחנו המשכנו להתאמן רק בשביל לעזור ליואב בהכנות לאולימפיאדה כי הניל פרייד עוד יהיה כאן לתחרות האחרונה שלו. אני חושב שיואב עשה הכנות טובות לטוקיו ומכאן שאני אופטימי. הוא יכול להיות במשחק של המדליות".

אז אפשר לומר שהמטרה היא עדיין מדליה?

"אעשה את זה כך בצורה ברורה. המטרה היא עדיין מדליה. מקומות 4-6 ייחשבו הישג סביר. מקומות 7-10 ייחשבו ככישלון סביר ומקומות 11 ומעלה בלי להיכנס לשיוט המדליות ייחשבו לכישלון גדול. אני מאמין שיואב יהיה במינימום בין עשרת הראשונים ויהיה בשיוט המדליות".

בהכנה לאולימפיאדה אתה יושב עם יואב על היריבים שלו או בעיקר על עצמו?

"בעיקר על עצמו. עם גל פרידמן באתונה למשל ידעתי שהוא מועמד לזהב. ידעתי שהוא וניקוס היווני די דומים. ידענו שיש פולני חזק וצרפתי טוב ולכן שם התמקדנו גם ביריבים. עם יואב אנחנו לא במצב הזה. יואב תלוי מאוד בעצמו. זה נורא חשוב אם הוא יצליח להיות במיטבו. יש לו שיוטים מאוד טובים ושיוטים בהם הוא בינוני. אני עוד לא חושב שיש מקום לדבר איתו על היריבים. אני מתמקד בעיקר בעבודה איתו כדי לייצר תסריט חיובי".

עוד בוואלה!

הגולש שבא מאחור: הדהירה המדהימה של יואב כהן תסתיים עם מדליה בטוקיו?

לכתבה המלאה
גור שטיינברג. באדיבות המצולמים
כבר היה מהנדס בכיר באינטל וחזר לשייט כדי לסייע בהשגת המדליה. שטיינברג/באדיבות המצולמים

את גור שטיינברג החזירו לאיגוד השייט אחרי שנות יובש שלהם. הוא היה כבר מהנדס בכיר באינטל בקריירה אחרת מזו של הספורט, אבל הופעל עליו לחץ והוא חזר כדי להקים מחדש את נבחרת הגולשים שכללה בקמפיין הזה מלבד יואב כהן ושחר צוברי גם את יואב עומר, אופק אלימלך ותום ראובני. "אין ספק שמסורתית אנחנו חזקים בים, אבל זה לא שישראל חוותה תמיד הצלחות", הוא עושה סדר. "בארץ יש יתרון על פני אירופה כי אפשר לגלוש רוב השנה מפני שהתנאים נוחים ומזג האוויר מאפשר זאת. אני חושב שבנוער תמיד עבדו טוב, אבל בבוגרים לא היו לנו הרבה זמן מדליות. כשעובדים נכון, אפשר להגיע להישגים".

"אני מאוד גאה בנבחרת הזו. אופק אלימלך היה שלישי השנה באליפות אירופה וגם אלה שלא עשו מדליות היו קרובים. אני מאוד גאה ומעריך את אנשי הצוות המקצועי שעובדים איתי. יש קצין ספורט שהיה בשייטת שמסייע לי בהיבט הגופני. יש פסיכולוג ספורט שאני מדבר איתו ויואב מדבר איתו בכל יום. אני גאה בצוות הזה שהרכבתי".

זה עוד יושב ליואב בראש שהוא עבר את שחר ברגע האחרון ולקח את מקומו?

"זה מאחורינו לגמרי. לפני שנה יואב הבין שהוא קיבל הזדמנות מהחיים. אני הובלתי את פתיחת המבחנים. יש הרבה מדינות שלא פתחו. יואב קיבל את ההזדמנות וניצח. צריך גם לזכור שיואב כהן ניצח את המבחנים. הוא לא היה באמת צריך את ההחלטה שלי".

הגולש שחר צוברי. דני מרון
נשאר בחוץ. שחר צוברי/דני מרון

הוא וצוברי היו בניקוד שווה.

"כן, אבל הוא עשה תוצאות יותר טובות באליפות אירופה ובאליפות העולם. נכון שיכולתי לבוא ולהגיד שלשחר יש יותר נסיון ואני רוצה אותו. יכולתי לאתגר את הבקשה ולשנות את ההחלטה, אבל ההמלצה שלי בסוף היתה לקבל את המבחנים כמו שהם. אני חושב שעשו ליואב קצת עוול בקטע הזה, כי הוא עשה תוצאות יותר טובות בשנה האחרונה וזה מה שקבע לבסוף".

אז למה בעצם יואב כהן הוא לא פייבוריט למדליה ברגע שהוא לקח את אליפות אירופה בה השתתפו מרבית המתחרים שלו בטוקיו?

"זה נכון שהיו המתחרים הטובים שלו מאירופה באליפות אירופה אותה הוא לקח. הוא ניצח אבל צריכים להיות ישרים ולומר שהאליפות היתה אחרי חצי שנה של קורונה כשאנחנו יחסית עבדנו טוב בישראל וביתר המקומות הגולשים לא עבדו טוב ולא הכינו את עצמם טוב. אני גם חושב שלנו זו היתה תחרות מאוד חשובה בגלל המאבק על הכרטיס לטוקיו ולמתחרים של יואב, זה היה פחות חשוב".

מה נותן לך להאמין ביואב?

"הוא מתנהל במקצוענות ובמקצועיות בהרבה פרמטרים. אני צופה בו ורואה איך הוא עובד. הוא עובד יפה ואני מאוד נהנה מההכנה שלו".

הוא יכול להיות גל פרידמן?

"גל הגיע כבר לאולימפיאדה הראשונה שלו באטלנטה כמועמד. הוא בא אחרי מדליות מאליפות עולם ואליפות אירופה. יואב מגיע קצת פחות מזה. מצד שני אני ממש רואה שיואב בקו של עלייה. הוא עשה הכנה מצויינת. אני מצפה שזה יקרה עכשיו, אבל קשה לדעת. גם הנבחרת הטובה שיש לנו איתגרה מאוד את יואב. אופק אלימלך, תום ראובני ויואב עומר בגיל שלו ובעצמם גולשים טובים מאוד כך שיש לנו עתיד".

אתה תופתע אם יואב יהיה על הפודיום?

"לא אופתע, אבל אני לא יכול להבטיח את זה".

יש לו את החומרים הנכונים ויש לו אותך וזה יכול להתחבר למשהו גדול.

"בהחלט. המטרה שלנו היא מדליה למרות שאנחנו לא מועמדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully