וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגולש שבא מאחור: הדהירה המדהימה של יואב כהן תסתיים עם מדליה בטוקיו?

עודכן לאחרונה: 14.7.2021 / 13:48

איש לא האמין שהוא יסגור את הפער משחר צוברי, אבל שנה חלומית של גולש העתיד הדיחה את המדליסט האולימפי מהמשלחת. האם הילד שגייס את כל המשפחה לתחביב התובעני יצדיק את ההימור? מקום 8 בפרוייקט המדליה הישראלית הבאה, עליו אומר גל פרידמן: "הוא בהחלט מועמד"

יואב כהן אלוף אירופה/איגוד השייט

יש בסיפור של יואב כהן את כל החומרים לסרט ספורט משובח. לא התבלבלנו עם קטי ספיצ'קוב שהסיפור שלה מהדהד עד היום בין הגלים, אבל במאבק שהתנהל על הכרטיס לטוקיו בגלישת רוח גברים, היה הכל וזה יהיה הכי טבעי שהסוף יהיה על הפודיום.

לא מעט ספורטאים אולימפיים שינחתו בשבוע הבא בטוקיו, היו אולי רוצים לקיים את האולימפיאדה במועדה המקורי. אם לא היתה קורונה, כהן שבחודש הבא יהיה בן 22, לא היה טס בכלל ליפן. ההכרעה על זהות הנציג הישראלי בגלישת רוח כבר התקבלה וזה היה שחר צוברי. בקיץ 2020 היה צריך צוברי לייצג את ישראל באולימפיאדה הרביעית שלו. עם מדליית ארד מבייג'ינג 2008 לא ויתר צוברי הוותיק על עוד אולימפיאדה ועשה קמפיין אולימפי טוב מיריביו, אלא שמאמן נבחרת ישראל גור שטיינברג החליט לפתוח את המאבק מחדש בשל דחיית המשחקים האולימפיים בשנה.

במקום ה-7: נבחרת הבייסבול משלבת בין ספורט לציונות
במקום ה-9: סערה אחת יותר מדי עבור אירה ויגדורצ'יק?
במקום ה-10: הלב הענק של אורי ששון יוביל לסנסציה?

יואב כהן גולש בנבחרת ישראל. איגוד השייט, אתר רשמי
היה הנחוש מכולם. יואב כהן/אתר רשמי, איגוד השייט

הפער בין צוברי לחבורה הצעירה שנשפה בעורפו היה גדול. איש לא שיער שיואב כהן יוכל לסגור את ההפרש העצום. גם הגולשים אופק אלימלך, תום ראובני ויואב עומר היו בתמונה, אבל יואב כהן היה הנחוש מכולם. הוא לקח זהב באליפות אירופה שנערכה בוילאמורה בנובמבר 2020 וכשסיים חמישי באליפות העולם בקאדיס הוא הצליח להשתוות לצוברי בניקוד וההחלטה עברה אל שטיינברג.

המאמן האולימפי היחיד בישראל שהוביל ספורטאי לזהב (גל פרידמן), החליט ללכת עם כהן הצעיר. צוברי נפגע, אבל ידע לקבל את ההחלטה כספורטאי אמיתי. כהן, שהיה צריך לצפות באולימפיאדה לפני שנה בטלוויזיה מהבית, יהיה במפרץ של הינושימה מרחק עשרות קילומטרים מטוקיו וינסה להביא את רוח הקרב המוכרת שכבר הפכה לסימן ההיכר שלו.

עוד בוואלה!

המדליה הישראלית הבאה? דירוג 10 התקוות שלנו לטוקיו

לכתבה המלאה
שחר צוברי. איגוד השייט, אתר רשמי
נפגע, אבל קיבל את ההחלטה כמו ספורטאי אמיתי. שחר צוברי/אתר רשמי, איגוד השייט

הוא גדל ביישוב קדימה-צורן וגייס את כל המשפחה לגלישת הרוח. אביו התמסר לתחביב של הבן שהלך וגרף מדליות זהב באליפויות נערים ונוער. שלוש מדליות זהב באליפויות עולם לגילאים צעירים הוא מחזיק על המדף, אבל ההישג פורץ הדרך היה כאמור מדלית הזהב באליפות אירופה לפני פחות משנה.

"יואב נמצא בהתקדמות מתמדת בשנתיים האחרונות", מאותת גל פרידמן לכיוון מי שמסומן כאחד שיכול להגיע להישגיו העצומים של הספורטאי היחיד שלנו שזכה בשתי מדליות אולימפיות. "יואב כל הזמן בעלייה ואם אנחנו כל כך קרוב לאולימפיאדה, צריך רק לקוות שהעלייה תימשך. על פניו זה נראה טוב. להבטיח שזה יביא מדליה? אני לא יודע להבטיח, אבל הוא בהחלט מועמד להיות על הפודיום".

פרידמן וצוברי לימדו אותנו שישראל היא בהחלט מעצמה בכל מה שקשור לגלישת רוח. דגם RSX שיעשה הופעה אחרונה בטוקיו יכול להביא מדליה כשכהן עליו. באולימפיאדה הקטנה שבין כל הנבחרת של שטיינברג, יואב כהן עלה על הפודיום במקום הכי גבוה שיכול להיות. עכשיו הוא ייאבק בגדולים מכל העולם והוא משוכנע שהוא יכול להצליח גם שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully