וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אומנות השקט: אירה ויגדורצ'יק והנבחרת יתגברו על הסערות בדרך למדליה?

13.7.2021 / 12:00

אחרי הפסטיבל התקשורתי באולימפיאדה הקודמת, התפרקות הנבחרת והקאמבק, בנות הנבחרת האומנותית של ישראל חגגו מדליית ארד באליפות אירופה ומסתערות סוף סוף על הפודיום האולימפי. האם הסקנדל התורן של המאמנת השנויה במחלוקת ישפיע? מקום 9 בפרוייקט המדליה הישראלית הבאה

"אני לא מאה דולר. לא צריכה שכולם יאהבו אותי": אירה ויגדורצ'יק לקראת אולימפיאדת טוקיו/צילום: שלומי גבאי עריכת וידאו: ליר שפיגלר

ערב הנסיעה לאולימפיאדה בריו לפני חמש שנים, ספק אם היה סיפור יותר הזוי וכואב באותה במידה ממה שהתחולל בנבחרת ההתעמלות האמנותית של ישראל בניצוחה של אירה ויגדורצ'יק. חמש בנות מוכשרות המריאו אז למשחקים האולימפיים עם סיכוי טוב למדליה, אחרי התכתשות מכוערת שפלשה אל התקשורת מול זו שצריכה להוביל אותן. עם כל הבלגאן והדם הרע, הנבחרת סיימה במקום השישי והמכובד. לאחר סיום האולימפיאדה עבר הטירוף לאולמות הדיונים באיגוד ההתעמלות כאשר במוקד עתידה של ויגדורצ'יק.

הנבחרת כבר פורקה וכל אחת מהבנות עזבה לדרכה. אלא שויגדורצ'יק נשארה, ואחרי חודשים ארוכים יצאה לדרך לקמפיין אולימפי חדש. היה צריך לבנות נבחרת כמעט מאפס. באיגוד ההתעמלות לא נתנו לכך יותר מדי סיכוי והתמקדו בלינוי אשרם שהלכה וגרפה מדליות כמעט בכל תחרות. אלא שיאנה קרמרנקו, אופיר דיין, יוליאנה טלגין, נטלי רייץ וקארין וקסמן הוכיחו שמסורת לפעמים יותר חשובה מכל אלמנט אחר ובאימפריית ההתעמלות האמנותית שנבנתה כאן בשנים האחרונות, גם הן החלו להתקרב לפודיום בתחרויות.

במקום ה-7: נבחרת הבייסבול משלבת בין ספורט לציונות
במקום ה-8: יואב כהן יצליח להצדיק את ההימור הגדול?
במקום ה-10: הלב הענק של אורי ששון יוביל לסנסציה?

המאמנת אירה ויגדורצ'יק עם בנות נבחרת ההתעמלות האומנותית, ריו 2016. רויטרס
אירה ויגדורצ'יק/רויטרס

אם האולימפיאדה היתה מתקיימת במועדה לפני שנה, קרוב לוודאי שלא היינו מסמנים אותן, אבל דווקא בשנה האחרונה מאז חזרו התחרויות, אנחנו מקבלים עוד ועוד הודעות על זכייה של הנבחרת בעוד ועוד מדליות, והדובדבן שעל הקצפת הגיע בדמות מדליית ארד בקרב רב באליפות אירופה בבולגריה בחודש שעבר.

לצד המדליות שגרפה אשרם ביחידים, הנבחרת של ויגדורצ'יק החלה לייצר הישגים כשהשיא היה באליפות אירופה לפני חודש. אז נכון שבאולימפיאדה מחלקים רק מדליה אחת בקרב רב ואין את אינפלציית המדליות על כל מכשיר כפי שיש בתחרויות קטנות יותר בסבב לאורך השנה, אבל נבחרת ההתעמלות האמנותית הזו נמצאת שם באזור של מקומות 4 עד 8 באופן די טבעי וביום טוב לצד יום פחות טוב של נבחרות מתחרות, היא יכולה להתברג אפילו לפודיום.

החודשים האחרונים היו מאוד שקטים בגזרה של ויגדורצ'יק ונתנו לה להתרכז בעבודה באולם בחולון עם הבנות. הדברים שיצאו לתקשורת באחרונה עם הערות שלה כלפי לינוי אשרם לא הוסיפו כבוד לענף הזה שיכול לתת לישראל מדליה בטוקיו בתחום שישראל נמצאת בו בטופ כבר הרבה שנים, אבל לא מצליחה להביא ממנו מדליה אולימפית.

עוד בוואלה!

"גודל האדם נמדד לפי הקנאים שמאחוריו": אירה ויגדורצ'יק בריאיון לקראת האולימפיאדה

לכתבה המלאה
מתעמלות נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית. התמונה באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל, אתר רשמי
בנות הנבחרת/אתר רשמי, התמונה באדיבות איגוד ההתעמלות בישראל

אחת המטרות שהציבו בוועד האולימפי הישראלי לקראת האולימפיאדה הקרובה היא לזכות במדליה בענף אחר. לא רק ג'ודו וגלישת רוח בהם הוכחנו את עצמנו. גם התעמלות אמנותית שלעתים נראית כמו משהו שלקוח בכלל ממופעי הבידור בלאס וגאס, אבל עדיין נחשבת לספורט מאתגר שדורש מאמץ עצום ושעות ארוכות של עבודה ואימונים מדי יום.

דווקא העובדה שהנבחרת הזו לא היתה בכותרות כמו זו שלפני ריו ואולי על רקע זה שלא היו ממנה ציפיות כה גבוהות, יכולה להסתיים בהישג עצום ומפתיע רגע לפני שהמשחקים האולימפיים ינעלו ביומיים האחרונים של התחרויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully