וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורט בשילוב ציונות: נבחרת הבייסבול היא הרבה יותר מנציגה רגילה של ישראל בטוקיו

עודכן לאחרונה: 15.7.2021 / 10:48

רובה מורכבת מאמריקאים, הענף בכלל לא מוכר בארץ, אבל הפרוייקט השאפתני כבר עשה היסטוריה, ובזכותו ישראל כבר באמצע הדרך לפודיום כאחת משש נבחרות בלבד שהעפילו לטורניר האולימפי. מקום 7 בפרוייקט המדליה הישראלית הבאה

נבחרת ישראל בבייסבול/באדיבות קרן משפחת רודרמן

89 ספורטאים שולחת ישראל למשחקים האולימפיים בטוקיו. יותר מרבע מהכמות הם שחקני נבחרת הבייסבול. האמת? מדובר בסיפור יוצא דופן. גם ככה הענפים האולימפיים הם לא שיא הפופולריות לאורך השנה, כל שכן הבייסבול שרחוק מאוד מהעין הישראלית. אבל נבחרת הבייסבול שתהיה נבחרת הכדור הראשונה מאז 1976 שתייצג את ישראל במשחקים האולימפיים, היא הרבה יותר מנציגה של המדינה בטוקיו.

במקום ה-8: יואב כהן יצליח להצדיק את ההימור הגדול?
במקום ה-9: סערה אחת יותר מדי עבור אירה ויגדורצ'יק?
במקום ה-10: הלב הענק של אורי ששון יוביל לסנסציה?

שחקני נבחרת ישראל בבייסבול. Matt York, AP
מאוד רוצים להיות שם. נבחרת הבייסבול/AP, Matt York

הפרוייקט הזה הוא לא פחות ציונות מאשר ספורט. אפשרות של יהודים שמשחקים בכל מיני ליגות בארצות הברית, לשים מדים עם דגל ישראל עליהם ולייצג את המדינה שרובם רק נוהגים לבקר אותה מדי פעם אחרי טיסה טרנס אטלנטית. בהיבט הזה המוטיבציה היא עצומה, אבל השאלה אם רק רצון ואמביציה יספיקו.

אין לנו כאן בארץ יותר מדי ידע על הנבחרת הזו, אבל עצם זה שהעפילה מהבית האירופאי אפריקאי מלמדת שיש בה איכות. אחרי הכל השחקנים המרכיבים אותה משחקים בארצות הברית ובזמן שספורטאים רבים בורחים מהאולימפיאדה מכל מיני סיבות, החבורה הזו שבנה נשיא האיגוד פיטר קורץ, רוצה מאוד להיות שם ומתכוננת במרץ מתחילת החודש במחנה אימונים שנערך במחוז רוקלנד בניו יורק.

עוד בוואלה!

"נותנים לנו 50 אחוז למדליה, אנחנו מודעים למה שקורה סביבנו"

לכתבה המלאה
טל אראל שחקן נבחרת ישראל בבייסבול. Matt York, AP
"קחו אותנו בחשבון". טל אראל/AP, Matt York

טל אראל ואסף לוינגרט, שני הצברים בנבחרת, נשלחו לכאן לפני כחודש לקדם את הענף בו הם התאהבו ואם לא נאמר להם לשדר אופטימיות בכוח, האמונה שלהם ודאי מתבססת על עובדות. בסופו של דבר הנבחרות שישחקו מול ישראל אולי עדיפות, אבל בסך הכל יהיו שש שיתחרו על שלוש מדליות. אין כאן דרך ארוכה מדי שצריך לעבור עד הפודיום.

"יש לנו סיכוי טוב להפתיע אתכם", אומר אראל. "ברור לנו שהענף שלנו הוא לא משהו שבכל בית רואים בישראל ביום יום, אבל ברור לכולם עד כמה הוא פופלרי בארצות הברית. יש בנבחרת ישראל שחקנים עם איכות ויכולת. קחו אותנו בחשבון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully