וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגברת הראשונה" נגד "המחסלת". הבריכה בטוקיו מוכנה לקרב הגדול

עודכן לאחרונה: 19.7.2021 / 12:20

קייטי לדקי ואריארן טיטמוס מנהלות כבר שנתיים "מלחמה קרה", ואל תתנו לחיוכים להטעות אתכם לקראת הגמר ב-400 מטר חופשי בעוד כשבוע. האמריקאית רוצה נקמה על ההפסד באליפות העולם, האוסטרלית נחושה לתפוס את מקומה כמלכת השחייה החופשית ואנחנו מכוונים שעונים

אריארן טיטמוס מככבת בבריכה ב-2018/יוטיוב

כוונו את השעונים ליום שני הבא, ה-26 ביולי, ל-5:20 לפנות בוקר שעון ישראל. כי אם לא תהיינה הפתעות, אתם תחזו בקצת פחות מארבע דקות של אחד מהקרבות הגדולים שיש לאולימפיאדת טוקיו להציע.

קייטי לדקי, אגדה בחייה, תגיע למשחקים האולימפיים כשאחת המטרות שלה היא להשוות את השיא של בת ארצה, ג'ני תומפסון. האחרונה זכתה ב-8 מדליות זהב אולימפיות - יותר מכל שחיינית אחרת בהיסטוריה - וללדקי יש 5. בתחרויות, כמו בחיים עצמם, תמיד קורים דברים בלתי צפויים, אבל האמריקאית בת ה-24 היא המועמדת הגדולה לזכייה ב-800 מטר חופשי ו-1,500 מטר חופשי. ב-400 מטר חופשי לעומת זאת, היא כבר לא פייבוריטית.

קוראים לה אריארן טיטמוס ובאוסטרליה היא מכונה "המחסלת". והיא כאן כדי לחסל את קייטי לדקי.

קייטי לדקי, שחיינית אמריקאית. Al Bello, GettyImages
כבר לא פייבוריטית ב-400 מטר חופשי. לדקי/GettyImages, Al Bello

קייטי לדקי קצרה תהילה באולימפיאדת לונדון, כשבגיל 15 זכתה במשחה ל-800 מטר חופשי. ארבע שנים לאחר מכן הותירה פיות פעורים עם שליטה מוחלטת בבריכה בריו דה ז'נרו ומדליות זהב ב-200, 400 ו-800 מטר חופשי. היא הוסיפה עלייה לראש הפודיום גם במשחה השליחות 4X200 חופשי והפכה לאחת מהכוכבות הגדולות של המשחקים ב-2016.

לדקי מחזיקה בשיאי עולם ב-400, 800 ו-1,500 חופשי ולא לחינם היא מכונה "הגברת הראשונה של השחייה החופשית". היא גילתה דומיננטיות אדירה גם באליפות העולם בבודפשט ב-2017, אבל שנתיים לאחר מכן הגיע המפנה. האמריקאית עלתה בקלילות לגמר ב-400 מטר חופשי באליפות העולם בדרום קוריאה 2019, ושחתה במסלול מספר 4. היא הייתה מרוכזת כהרגלה, אולי דמיינה על ניפוץ שיא העולם שהיא עצמה קבעה שלוש שנים לפני כן. ספק אם חלמה שהקרב שלה לא יהיה נגד השעון, אלא מול השחיינית המסלול מספר 5.

אריארן טיטמוס כבר זכתה שנה לפני כן במשחה ל-400 מטר חופשי באליפות העולם בבריכות קצרות, תוך שהיא מנפצת שיא עולם, אבל לדקי לא השתתפה באותה תחרות שנחשבת בדרך כלל למשנית. היא כבר הייתה מוכרת לחובבי השחייה, אבל באותו יום בקוואנגג'ו היא קפצה מדרגה.

לדקי הוליכה וטיטמוס לא נתנה לה לברוח. לאורך מרבית משחה הגמר, האמריקאית הקדימה את האוסטרלית בכ-50-70 מאיות, אבל ב-30 המטרים האחרונים, לדקי לפתע התעייפה ו"המחסלת" פתחה מבערים. טיטמוס עברה את הפייבוריטית הגדולה ונגעה ראשונה במעקה. היא זכתה בזהב, אבל הסיפור הגדול היה מדליית הכסף של לדקי. רק מדליית כסף.

עוד בוואלה!

הדרך למניעת הדבקה המונית בכפר האולימפי: מיטות "אנטי-סקס" לספורטאים

לכתבה המלאה
השחיינית האוסטרלית אריארן טיטמוס. Clive Rose, GettyImages
הדהימה ב-30 המטרים האחרונים. טיטמוס ליד לדקי ב-2019/GettyImages, Clive Rose

לדקי התקשתה להתאושש מהמהלומה שספגה כבר ביום התחרויות הראשון. יממה לאחר מכן צלחה בקלילות את המוקדמות ב-1,500 מטר חופשי, אבל ביום התחרויות השלישי היא הודיעה שהיא חולה ופרשה גם מהתחרות ל-200 מטר חופשי וגם מהגמר ב-1,500. ההתאוששות הפיזית וכנראה שגם נפשית, הגיעה יום לפני סיום האליפות, כשהיא חזרה לראש הפודיום ב-800 מטר חופשי שהיא כל כך אוהבת. טיטמוס הגיעה שלישית.

בתקשורת האוסטרלית טוענים עד היום שאחרי אותו גמר בקוואנגג'ו לפני שנתיים, לדקי לא בירכה את טיטמוס על הניצחון שלה והפנתה לה את הגב. שם גם לא מתרשמים מהחיבוק הקצר ביניהן במהלך טקס המדליות. "מלחמה קרה", כתבו השבוע על היחסים ביניהן. "יש לי חברות שחייניות ממדינות אחרות, אבל אני לא קרובה לקייטי כמו אליהן", סיפרה טיטמוס, "כשאנחנו נפגשות אנחנו אומרות שלום בנימוס. אנחנו בסדר אחת עם השנייה".

בשעות הבוקר המוקדמות של יום שני הבא לדקי תקבל הזדמנות לנקמה ספורטיבית על אותו הפסד בדרום קוריאה. הבעיה מבחינתה היא שבניגוד למשחקים במרחקים היותר ארוכים, נדמה ש-400 מטר חופשי הוא כבר הסיפור של אריארנה טיטמוס ולא שלה. האוסטרלית קבעה את הזמן הטוב ביותר השנה, 3:56.90 דקות והיא גם עשתה זאת ממש לא מזמן, ב-13 ביוני. הזמן הטוב ביותר של לדקי השנה הוא 3:59.25 דקות, כמעט שתי שניות וחצי יותר לאט מה"מחסלת".

אריארן טיטמוס, שחיינית אוסטרלית. Mark Brake, GettyImages
תיאבק בלדקי גם ב-200 וב-800 מטר, אבל הפוקוס הוא על הקרב ב-400. טיטמוס/GettyImages, Mark Brake

טיטמוס תיאבק בלדקי גם ב-200 ו-800 מטר חופשי, אבל הפוקוס הוא בעיקר על ה-400 - הקרב שאמור להיות הכי צמוד לפחות על הנייר. "אני היריבה הכי גדולה שלה כרגע ואני לא הולכת לעשות לה חיים קלים", אמרה לאחרונה האוסטרלית בת ה-20, ולדקי הוסיפה: "לא התחרינו הרבה זמן, בערך שנתיים. אני חושבת שבטוקיו נוציא את המיטב אחת מהשנייה. אני בטוחה שזה הולך להיות מהיר מאוד".

את החימום תוכלו לראות כבר במשחי המוקדמות, ביום ראשון ה-25 ביולי החל מ-14:39 שעון ישראל. את הגמר על תעזו להחמיץ: 5:20 ביום שני הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully