וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדליה ראשונה של ישראל בטוקיו: אבישג סמברג הדהימה עם ארד בטאקוונדו

הלוחמת הישראלית בת ה-19 הפתיעה בענף בו ישראל מעולם לא ניצחה עד טוקיו. כבר איבדה יתרון 12 נקודות בקרב על הארד, אבל סיפקה קאמבק אדיר והשיגה את מדליית הארד

חגיגות המשפחה אחרי מדליית הארד של אבישג סמברג/צילום: שלומי גבאי. עריכת וידאו: ליר שפיגלר

לוחמת הטאקוונדו אבישג סמברג, הנציגה הישראלית היחידה בענף בטוקיו 2020, הפתיעה היום (שבת) גם את המשלחת הישראלית והעניקה למדינה מדליה כבר ביום הראשון של המשחקים האולימפיים. סמברג סיפקה הופעה היסטורית, לא הסתפקה בניצחון ראשון אי פעם והדהימה עם מדליית הארד.

אבישג סמברג עם מדליית הארד בטאקוונדו, אולימפיאדת טוקיו. רויטרס
בגיל 19, כבר על הפודיום. אבישג סמברג עם מדליית הארד/רויטרס

את הקרב על הארד מול הטורקייה רוקיי יילדרים, המדורגת שלישית בטורניר, פתחה סמברג בסערה עם מתקפה רבתי ובעיטות שזיכו אותה בניקוד מהיר. היא סיימה את הסיבוב הראשון ביתרון משכנע 2:13. הסיבוב השני היה סולידי יותר, אבל לקראת סיומו הטורקייה צימקה ל-16:9. המהפך של יילדרים הושלם בסיבוב השלישי עם עלייה ליתרון 19:22 אחרי ערעור שלא צלח של סמברג, אבל אז הישראלית הראתה אופי עם מתקפה בדקה האחרונה, צימקה ל-22:21 ואז השיגה ניקוד שהעניק לה את המדליה עם ניצחון ענק 22:27.

עוד בוואלה!

מי, מה ומתי? לוח התחרויות של המשלחת הישראלית

לכתבה המלאה
אבישג סמברג לוחמת טאקוונדו ישראלית עם דגל ישראל אחרי מדליית ארד. רויטרס
איזו הפתעה, כמה גאווה. אבישג סמברג עם דגל ישראל בטוקיו/רויטרס

סמברג, ממועדון הטאקוונדו של יחיעם שרעבי ברמלה, שטיפח לפניה גם את בת אל גטרר, ניצחה בקרב הראשון שלה בתחרות עם 2:22 על ויקטוריה סטמבו בת ה-28 מפורטו ריקו, והפכה בכך לישראלית הראשונה שמנצחת בטאקוונדו במשחקים האולימפיים. לאחר מכן היא הפסידה 29:5 בשמינית הגמר לתאילנדית פניפאק וונגפאטנאקיט, אלופת העולם והמדורגת ראשונה במשקל עד 49 ק"ג, אבל ההפסד הזה סלל את דרכה להמשך.

בזכות העפלתה של היריבה לגמר, קיבלה הישראלית בת ה-19 מקום בבית הניחומים ובו ניצחה את טויין טרואונג, נציגת וייטנאם המדורגת שמינית. שתי בעיטות לראש בסיבוב הראשון העניקו לסמברג יתרון 0:6, שגדל בסיבוב השני עם דומיננטיות מוחלטת ל-1:16 והסתיים עם ניצחון מוחץ 1:22.

הנשיא יצחק הרצוג מתקשר לברך את זוכת מדליית הארד אבישג סמבר, לוחמת הטאקוונדו הישראלית. רויטרס
עלתה בסערה. אבישג סמברג בקרב על הארד/רויטרס

סמברג (מקום 16 בדירוג האולימפי) הגיעה לטוקיו עם מאזן מושלם של 12 ניצחונות ב-2021 ואחרי זכייה באליפות אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully