וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגל ישראל הונף בטוקיו: אולימפיאדת 2020 יצאה לדרך רשמית

באיחור של שנה ומול יציעים ריקים, אלפי ספורטאים מ-204 מדינות, צעדו בטקס הפתיחה. קנייזבה-מיננקו וטומרקין נשאו יחדיו את דגל ישראל. לראשונה אי פעם הוזכרו בטקס הפתיחה 11 הקורבנות של טבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן. נאומי אוסקה הדליקה את הלפיד האולימפי

משלחת ישראל מגיעה לטקס הפתיחה של אולימפיאדת 2020/באדיבות הוועד האולימפי בישראל

באיחור של שנה בשל ובצל התפרצות נגיף הקורונה, טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים 2020 נערך היום (שישי) בטוקיו, בירת יפן. האולימפיאדה ה-32 הייתה אמורה להתקיים בקיץ 2020, אבל נדחתה אחרי התפרצות הנגיף. המשחקים ביפן ייערכו ללא קהל והם יסתיימו ב-8 באוגוסט.

204 מדינות משתתפות במשחקים והן מיוצגות על ידי 11,238 ספורטאים. בגלל שסדר המשלחות המשתתפות בטקס הפתיחה נקבע על פי ה-א'-ב' היפני, ישראל תהיה המשלחת ה-17 שיוצאת לצעוד באצטדיון. 90 ספורטאים ישראלים יצאו לטוקיו, אבל פחות מ-40 מתוכם השתתפו בטקס הפתיחה. את הדגל נשאו קופצת המשולשת חנה קנייזבה-מיננקו והשחיין יעקב טומרקין.

רגע היסטורי נרשם עוד לפני יציאת המשלחות אל המסלול: לראשונה אי פעם הוזכר טבח 11 מחברי משלחת ישראל לאולימפיאדת מינכן ב-1972. מיד לאחר מכן נערכה דקת דומייה.

AP, Natacha Pisarenko

17:47 - נאומי אוסקה הייתה אמורה לשחק בשבת ולפתע המשחק שלה נדחה לראשון בלי הסבר. ההשערות היו נכונות: המשחק נדחה בשל העובדה שהטניסאית היפנית, שהיא ללא ספק הפרצוף של המשחקים האלה מבחינת המדינה המארחת, הדליקה את הלפיד האולימפי ובכך הביאה לסיומו את טקס פתיחת המשחקים.

17:10 - נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך אמר: "היום זה רגע של תקווה. כן, זה שונה מאוד ממה שכולנו דמיינו. בואו ננצור את הרגע הזה כי אנחנו סוף סוף ביחד. הספורטאים מ-205 ועדים אולימפיים ואת נבחרת הפליטים של הוועד האולימפי, כולם חיים יחד תחת קורת גג אחת בכפר האולימפי. זו הוכחה לאחדות הספורט. זה מסר של סולידריות, מסר של שלום ומסר של סובלנות. זה נותן לכולנו תקווה לקראת המסע המשותף של כולנו. אנחנו כאן רק בזכותכם המארחים הנהדרים שלנו, העם היפני, להם אנחנו מעוניינים להודות ולהביע את הערכתנו וכבודנו".

16:55 - זהו, נגמרו כל הצעידות של המשלחות כשהאחרונה היא כמובן היפנית.

14:50 - אחרי 16 משלחות, הגיעה גם תורה של ישראל. חנה קנייזבה מיננקו ויעקב טומרקין, מניפים את הדגל הכחול-לבן בבירת יפן.

14:39 - המשלחת היוונית היא כמובן הראשונה שיצאה למסלול באצטדיון האולימפי ובקרוב נקבל גם את ישראל.

עוד בוואלה!

לוח שידורים אולימפיאדת טוקיו 2020: התחרויות של המשלחת הישראלית

לכתבה המלאה
יוון צעדה ראשונה, כמו תמיד/רויטרס

14:21 - בפעם הראשונה במשחקים האולימפיים, בטקס הפתיחה הוזכר טבח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן 1972, אז נרצחו באכזריות 11 מחברי המשלחת למשחקים.

14:17 - דגל יפן הונף באצטדיון האולימפי, כשברגע מנוגן ההמנון של מארחת המשחקים.

14:00 - הטקס יצא לדרך ואולימפיאדת טוקיו 2020 יוצאת כעת לדרך באופן רשמי. עיתונאים, דיפלומטים, פוליטיקאים ואנשי מלוכה נמצאים כאן, אבל מעבר לכך אין קהל.

עמנואל מקרון, נשיא צרפת, עם ג'יל ביידן, טקס הפתיחה של אולימפיאדת טוקיו 2020. רויטרס
עמנואל מקרון וג'יל ביידן ביציע/רויטרס

13:50 - מיד זה יקרה רשמית. המשחקים האולימפיים ה-32 יצאו לדרך והאש האולימפית תבער באצטדיון האולימפי בטוקיו.

13:24 - ברחבי טוקיו נערכו היום גם הפגנות של אזרחים שמתנגדים לקיום המשחקים האולימפיים ביפן, בצל משבר הקורונה החריף. מאות הפגינו בסמוך למסלול האחרון של הלפיד האולימפי, בדרך לאצטדיון. גם מחוץ לאיצטדיון, מאות מפגינים עם אמצעי כריזה. המפגינים טוענים כי ממשלת יפן היתה צריכה לעסוק בפתרון לקורונה במדינה במקום לארח כ-100 אלף זרים מרחבי העולם שהגיעו לטוקיו.

13:16 - קיסר יפן, נרוהיטו, יהיה זה שיוציא את המשחקים לדרך. הוא יילך בעקבות סבו, שהכריז על פתיחת המשחקים באולימפיאדת טוקיו 1964.

13:00: עוד שעה זה מתחיל

יניב טוכמן, שליחנו לטוקיו, מדווח לפני טקס הפתיחה/שליח וואלה! לטוקיו

12:50 - עשרות אנשים מתגודדים מחוץ לאצטדיון בטוקיו ולמרות מצב הרוח הטוב שהם מפגינים, רובם מביעים אכזבה גלויה מכך שטקס הפתיחה נערך ללא קהל.

12:38 - המשלחת הישראלית הגיעה לאצטדיון. 35 הספורטאים ואנשי הצוותים השונים, מתכוננים לצעידה עם דגל ישראל. מתוך 35 המשתתפים, 24 הם חברי נבחרת הבייסבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully