וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הפסידה במפתיע לצרפת בפתיחת טורניר הכדורסל האולימפי

האמריקאים כשלו במשחק הראשון, פורנייה להט עם 28 נקודות והוביל את הצרפתים ל-76:83. גינזבורג וצ'כיה ניצחו את איראן 78:84, איטליה גברה על גרמניה

ארטיום דולגופיאט מסכם את יום התחרויות הראשון בטוקיו/באדיבות הוועד האולימפי של ישראל

טורניר הכדורסל בטוקיו יצא לדרך הבוקר (ראשון) עם ארבעה משחקים. משחק הפתיחה הפגיש בין צ'כיה של ננו גינזבורג לאירן, והסתיים בניצחון דחוק של הנבחרת האירופית. בהמשך השיגו גם איטליה ואוסטרליה ניצחונות, והיום נחתם עם ההפסד המפתיע של ארה"ב לצרפת.

אוון פורנייה שחקן נבחרת צרפת לפני קווין דוראנט שחקן נבחרת ארה"ב. Eric Gay, AP
התעלל באמריקאים. אוון פורנייה מול קווין דוראנט/AP, Eric Gay

צרפת - ארה"ב 76:83

זו אולי לא סנסציה כמו ההפסד ההוא לפורטו ריקו וקרלוס ארויו במשחק הפתיחה ב-2004, בטח לא לאור ההפסדים המביכים בהכנה - אבל גם ב-2021 ארה"ב כשלה במשחק ראשון בטורניר אולימפי. כמו לפני 17 שנה. הפעם זה קרה מול צרפת, שהדיחה את האמריקאים ברבע גמר אליפות העולם לפני שנתיים ובמקרה הזה נהנתה מהצגה פנטסטית של אוון פורנייה (28 נקודות) ומפסק זמן ששינה מומנטום ברבע האחרון והוביל לניצחון מזהיר. ג'רו הולידיי סיים עם עם 18 ו-7 ריבאונדים, באם אדבאיו הוסיף 12, דמיאן לילארד 11 וקווין דוראנט רק 10 ב-20 דקות וגם הספיק לבצע חמש עבירות.

עוד בוואלה!

חפנאווי הטוניסאי עם זהב היסטורי, קאליש נתן לארה"ב מדליה ראשונה

לכתבה המלאה
באם אדבאיו שחקן נבחרת ארה"ב מאוכזב. רויטרס
לא לפתיחה כזו ציפו האמריקאים. באם אדבאיו/רויטרס

האמריקאים נתקלו במשחק הראשון ביריבה שלא נופלת מהם באלמנטים שקשורים באגרסיביות ואתלטיות. במצב של 8:9 לצרפת, הם יצאו לריצת 2:10 ועלו ליתרון 11:18. בהמשך התפתח משחק של חתול ועכבר, כשארה"ב בורחת והטריקולור רודפים אחריהם ובסיום המחצית 37:45 לאמריקאים.

ארה"ב הוליכה ב-9 הפרש בפתיחת המחצית השנייה, אבל הצרפתים פתחו בריצת 7:22 ועלו ל-56:62 בזכות שלשה של תומא הרטל שניות ספורות לפני סיום הרבע. שחקניו של פופוביץ' התעוררו ללא דוראנט שהסתבך בבעיית עבירות, הידקו את ההגנה והשאירו את צרפת על נקודה אחת במשך חמש דקות, כשהפכו בחזרה ל-63:69. פסק זמן צרפתי נתן את האות לשינוי מומנטום נוסף, ופורנייה הלוהט סחף את צרפת ליתרון 74:76, בזמן שהאמריקאים התעקשו להחטיא מחוץ לקשת. קבלת ההחלטות האיומה נמשכה, גם עבירה בלתי ספורטיבית נשרקה ופורנייה דאג להבטיח את הניצחון הצרפתי.

מאמן נבחרת צ'כיה בכדורסל ננו גינזבורג. רויטרס
הופעה מרגשת, ניצחון דחוק. ננו גינזבורג/רויטרס

אירן - צ'כיה 84:78

ננו גינזבורג לחץ את ידם של שחקני אירן ושל המאמן מהראן שאהינטאב לפני המשחק, ואחר כך ראה אותם מותחים את צ'כיה שלו עד לדקות הסיום בהופעתם הראשונה אי פעם במשחקים האולימפיים. תומאש סטוראנסקי, יאן וסלי הוביל בריחה ברבע השני ועמוק בתוך המחצית השנייה עוד נראה היה שצ'כיה בדרך לניצחון נינוח, אלא שרבע אחרון של 17:32 של איראן, בראשות חאמד חדאדי הוותיק, כמעט סידרו מהפך. בסופו של דבר המתאזרח בלייק שילב הציל את גינזבורג וצ'כיה ממבוכה, והביא את הניצחון. פטריק אודה היה הקלע הבולט אצל צ'כיה עם 16, שילב הוסיף 14 ו-5 אסיסטים וצ'כיה שרדה משחק חלש של תומאש סטוראנסקי עם 6 נקודות בלבד (ו-2 מ-14 מהשדה). חדאדי סיים עם 15 נקודות ו-10 ריבאונדים אצל המפסידה.

שחקני נבחרת איטליה סימונה פונטקיו, אלסנדרו פאיולה. רויטרס
התעלות ברבע האחרון. פונטקיו ופאיולה חוגגים/רויטרס

איטליה - גרמניה 82:92

ניצחון לא קל לאיטלקים, אבל בסופו של דבר הם מסמנים וי ראשון. מאולו לו להט עם 24 נקודות והוביל את הגרמנים ליתרון ברוב שלבי המשחק, אבל רבע אחרון דומיננטי של האזורי בראשות סימונה פונטקיו הצעיר, הבטיח את הניצחון. פונטקיו סיים כקלע הבולט של איטליה עם 20, דנילו גלינארי שהצטרף לאחרונה הוסיף 18, כמו גם סטפנו טונוט.

אוסטרליה - ניגריה 67:84

קרב בין שתי נבחרות שהיממו את ארצות הברית בהכנה. הניגרים היו צמודים למשך שלושה רבעים, אך האחרון הסתיים ב-15:26, הרבה בזכות פאטי מילס המצוין, והבמורס חגגו ניצחון. הרכז הוותיק סיים עם 25 נקודות, 4 ריבאונדים, 6 אסיסטים ו-4 חטיפות, ג'ו אינגלס תרם 11 נקודות. את המפסידה הוביל אובי אמגאנו עם 12.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully