וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשלחת הישראלית ביום התחרויות השני: סיכום ביניים

עודכן לאחרונה: 25.7.2021 / 13:23

ברוך שמאילוב הפסיד בקרב על הארד, כמעט סנסציה לעומר שפירא באופניים, פתיחה טובה לשייטים. סיכום ביניים של היום השני

אבישג סמברג לאחר טקס המדליות בטוקיו והאושר בבית המשפחה בגדרה/צילום: יניב טוכמן, שלומי גבאי. עריכת וידאו: ליר שפיגלר

משלחת ישראל ממשיכה להתחרות ביום השני בטוקיו. אז מה עשו הספורטאים שלנו? הנה סיכום ביניים.

ג'ודו

ברוך שמאילוב הפסיד בקרב על מדליית הארד במשקל עד 66 ק"ג. שמאילוב ניצח את קווין לופורטה ממוזמביק וניית'ן כץ מאוסטרליה, לפני שהפסיד לגאורגי ואז'ה מרגוולשווילי. בבית הניחומים פגש את הסלובני אדריאן גומבוץ, אותו ניצח, אך הפסיד לברזילאי דניאל קרנין.

גילי כהן הודחה בצורה מאכזבת בשמינית הגמר. כהן בת ה-30 פתחה את הבוקר עם ניצחון ראשון אי פעם באולימפיאדה, לאחר שגברה על גולבדאם בבאמוראטובה מטורקמניסטן. היא ניצחה בעזרת ריתוק מוצלח ועלתה למאזן 1:4 במפגשים מול היריבה בת ה-29. בשמינית הגמר היא נעצרה על ידי הבלגית המנוסה שרלין ואן סניק, מדליסטית הארד מלונדון 2012 ולשעבר אלופת אירופה, שגברה עליה עם איפון. בכך כהן מסיימת את דרכה בטוקיו.

ברוך שמאילוב ג'ודוקא ישראלי. Vincent Thian, AP
יביא לנו מדליה? שמאילוב/AP, Vincent Thian

שיט

קטי ספיצ'קוב, אחת התקוות הגדולות של ישראל למדליה, רשמה פתיחה טובה. ספיצ'קוב שהשיגה פעמיים את מדליית הכסף באליפויות העולם האחרונות והייתה גם סגנית אלופת אירופה, סיימה את השיוט הראשון שלה בשלב המוקדמות במקום השלישי. את השיוט השני סיימה במקום החמישי, ובהמשך תערוך את השיוט השלישי שלה היום. היא מקווה לשים מאחור באופן סופי את פרשת הרומן עם מאמן הנבחרת הקודם פייר לוקה, ולזכות במדליה אולימפית עוד לפני גיל 22.

יואב כהן, גם הוא יליד אוגוסט 1999 כמו ספיצ'קוב, זכה באליפות אירופה ב-2020 והשיג את הכרטיס לטוקיו על חשבון המדליסט האולימפי שחר צוברי. מאמן הנבחרת גור שטיינברג הציב רף גבוה בדמות מקום בשיוט המדליות וכהן פתח את דרכו כשסיים במקום ה-12 בשיוט הראשון. את השיוט השני סיים במקום השישי, והמשיך במגמת ההתאוששות גם בשיוט השלישי, אותו סיים במקום השני - מה שזיכה אותו במקום החמישי בדירוג הכללי בתום יום השיוטים הראשון. בפסגה נמצא כרגע מתאו לאנז סאנז השוויצרי.

סרגיי ריכטר. רויטרס
סיים את דרכו. ריכטר/רויטרס

קליעה

אכזבה לסרגיי ריכטר: הקלע הישראלי הוותיק לא הצליח להתברג הבוקר (ראשון) בין שמונה הראשונים במוקדמות הקליעה ברובה אוויר מ-10 מטר, ולא הצליח לעלות לגמר גם הפעם. ריכטר שהופיע כבר באולימפיאדות בלונדון ובריו, חלם להיות הישראלי הראשון בגמר הקליעה והגיע לטוקיו עם ציפיות גבוהות, אחרי שרק לפני חודשיים סיים כסגן אלוף אירופה.

הוא פתח את התחרות בצורה טובה, כשהוא מקבל ניקוד גבוה במקבצים הראשונים. אלא שריכטר נחלש בהמשך, היה הרבה פחות מדויק במקבצים שלאחר מכן, וסיים עם ניקוד סופי של 624.5, שהיה רחוק מלהספיק לגמר.

רוכבת האופניים הישראלית עומר שפירא. Michael Steele, GettyImages
נתנה את הנשמה. עומר שפירא (בכחול)/GettyImages, Michael Steele

אופניים

רוכבת האופניים עומר שפירא סיפקה הבוקר (ראשון) רכיבה מעוררת כבוד באולימפאדת טוקיו 2020, וסיימה בסופו של דבר את מירוץ הכביש (137 ק"מ) במקום ה-24, לאחר שדורגה בין שלוש הראשונות למשך חלקים ארוכים שלו.

שפירא בת ה-26 - אלופת ישראל בחמש השנים האחרונות - התברגה בצמרת כבר בפתיחה ובהמשך ברחה לשאר המתחרות ביחד עם צמד המובילות האחרות. את 96.6 הק"מ הראשונים סיימה במקום השני בזמן של 2:53:29, 21 שניות מאחורי המוליכה אנה קייזנהופר האוסטרית ו-20 שניות לפני אנה פליכטה הפולניה.

בהמשך נחלשה הישראלית והמרחק שלה מהפלוטון הצטמק בשתי העליות האחרונות. 4.4 ק"מ לסיום איבדה שפירא העייפה את המקום השני, כשהדבוקה הגדולה השיגה אותה. הישראלית סיימה מירוץ מופלא מבחינתה במקום ה-24 בזמן של 3:55:23 שעות, בעוד קייזנהופר זכתה בזהב עם 3:52:45 שעות. אנמיק ואן ולוטן ההולנדית השיגה את הכסף ואליסה לונגו בורגיני האיטלקיה את הארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully