וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קרן אור בתוך האפלה": מדליית הזהב שריגשה את קוסובו ביום אבל לאומי

הנשיאה נאלצה לעזוב את יפן בגלל אסון כבד עם 10 הרוגים, נורה ג'קובה הוכיחה שקוסובו היא אימפריית ג'ודו עם זהב נשי שלישי אחרי מאילינדה קלמנדי בריו ודיסטריה קרסניצ'י לפני יומיים

"ביום בו העם שלנו שרוי באבל לאומי, נורה ג'קובה הביאה אור לקוסובו", כך בירכה נשיאת קוסובו ויוסה עוסמני, שנאלצה לקצר את שהותה ביפן ולשוב למדינתה בעקבות תאונת דרכים טרגית שגבתה את חייהם של 10 בני אדם. היא הייתה שם ביום שבת, באולם הג'ודו המיתולוגי ניפון בודוקאן, כדי לחגוג עם דיסטריה קרסניצ'י את מדליית הזהב בקטגוריית משקל עד 48 ק"ג, ואת הזכייה של נורה ג'קובה היום (שני) פספסה בעקבות האסון הנורא.

הגיבורה החדשה ג'קובה היא האלופה האולימפית השלישית בתולדות קוסובו. שלוש מדליות יש למדינה מוכת הקרבות מהבלקן שהצטרפה למשחקים האולימפיים רק ב-2016 - כולן מזהב, כולן של נשים, כולן בג'ודו.

בכך הפכה קוסובו למדינה הרביעית בהיסטוריה שכל שלוש המדליות הראשונות שלה היה מוזהבות, אחרי יוגוסלביה, אירלנד והודו.

נורה ג'קובה ג'ודוקא קוסוברית עם מדליית זהב. רויטרס
3 מ-3 לקוסובו. נורה ג'קובה עם מדליית הזהב/רויטרס

מאילינדה קלמנדי, פעמיים אלופת העולם וארבע פעמים אלופת אירופה, עשתה היסטוריה בריו עם זהב ב-52 ק"ג, אבל הפעם הודחה כבר בקרב הראשון. למרות זאת, היורשות שלה דאגו להראות שקוסובו - מדינה של 1.8 מיליון תושבים - היא מעצמה של ממש בג'ודו הנשי והסבירו מדוע שם "להילחם כמו בחורה" זו המחמאה הכי גדולה שיש.

קרסניצ'י חגגה ביום שבת על חשבון פונה טונאקי היפנית וגרמה למשלחת הקוסוברי ולנשיאה לצאת מגדרה ביציע, והיום, כאמור, הגיע תורה של ג'קובה. אחרי שראתה את אחיה הצעיר אקיל מפספס הזדמנות להגיע לקרב על הארד אצל הגברים, נורה בת ה-28, מדליסטית הארד מאליפות העולם האחרונה, הפתיעה את המקומית צוקאסה יושידה ועלתה על חשבונה לגמר ב-57 ק"ג, בו ניצחה באיפון את הצרפתייה שרה לאוני סיסיק. "מלכת הזהב", התגאו בוועד האולימפי הקוסוברי.

"אני רוצה להודות למאילינדה, היא סללה את הדרך ותומכת בכולנו", סיכמה האלופה האולימפית הטרייה וציינה את חשיבותה של קלמנדי, שהודיעה על פרישה מוקדם יותר היום. "בלעדיה, מדליות הזהב של דיסטריה ושלי לא היו קורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully