וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוהר בוטבול ותמנע נלסון לוי הפסידו גם בבית הניחומים וסיימו את דרכם בטוקיו

אכזבה נוספת בג'ודו: השניים היו רחוקים שני קרבות בלבד מזכייה בארד, אך הפסידו בבית הניחומים והודחו מהתחרות. בוטבול: "קשה לשאת את מה שקרה". נלסון לוי: "עשיתי טעות ושילמתי על זה, חלום של שנים מסתיים באכזריות"

הדיווח של יניב טוכמן/שליח וואלה! ספורט לטוקיו

עוד יום מאכזב לנבחרת הג'ודו הישראלית במשחקים האולימפיים בטוקיו. אחרי ששירה ראשוני וברוך שמאילוב הגיעו לקרב על מדליית הארד והפסידו, גם טוהר בוטבול ותמנע נלסון לוי, שהיו רחוקים שני קרבות בלבד ממדליית ארד, סיימו את דרכם בטורניר האולימפי אחרי הפסדים בבית הניחומים.

טוהר בוטבול ג'ודוקא ישראלי. רויטרס
הפסד מאכזב. בוטבול/רויטרס
טוהר בוטבול ג'ודוקא ישראלי. Vincent Thian, AP
גם הפרישות של יריביו לא הספיקו. טוהר בוטבול/AP, Vincent Thian

טוהר בוטבול

בוטבול, שעמד במוקד בעל כורחו עוד לפני פתיחת המשחקים האולימפיים בעקבות פרישתו של האלג'יראי פתחי נורין ("לא אלכלך את ידיי בדגל ישראל"), המשיך ליהנות מההפקר ועלה אוטומטית לשמינית הגמר אחרי שמוחמד עבדלראסול מסודאן, בחר אף הוא שלא להתמודד מול הישראלי ופרש מהתחרות.

בשמינית הגמר, לישראלי בן ה-27 שזכה במדליית הכסף באליפות אירופה האחרונה בליסבון, חיכה מפגש לא קל עם המולדבי ויקטור סטרפו שניצח אותו בדוחא השנה, אבל לא הפעם. בוטבול השיג ווזארי ומיד אחר כך ריתוק שהפך לאיפון, והכריע את הקרב.

בוטבול נעצר ברבע הגמר, בו פגש את צ'אנגרים אן הדרום קוריאני, אלוף העולם מ-2018. הג'ודוקא הישראלי נתן פייט יפה ליריב העדיף, הגיע לניקוד זהב ולקרב מתמשך, אבל בסופו של דבר הוכרע בניקוד. בוטבול שנשר לבית הניחומים פגש. את ארתור מרגאלידון הקנדי, לו הוא הפסיד באיפון בניקוד הזהב.

"באתי לפה עם מטרה ברורה וציפיות גבוהות מעצמי", אמר בוטבול בסיום. "קשה לשאת את מה שקרה, מדובר ביעד שהצבתי לעצמי כל הקריירה. לא יודע איך להסיק מסקנות כרגע. קשה לי. אני רוצה להודות למשפחה, לחברים, לזוגתי, שתמיד תומכים ועושים הכול למעני. היה חוסר דיוק בקרב האחרון, רציתי שהדברים יהיו מדויקים יותר, לפי מה שתכננתי, אבל בג'ודו לא תמיד מה שאתה מתכנן זה מה שקורה".

הג'ודוקא הישראלית תמנע נלסון לוי. רויטרס
קרובה אבל רחוקה. תמנע נלסון לוי/רויטרס
תמנע נלסון לוי ג'ודוקא ישראלית. רויטרס
ככה זה נגמר. תמנע נלסון לוי/רויטרס

תמנע נלסון לוי

תמנע נלסון לוי, שזכתה בזהב בגרנד סלאם תל אביב השנה ובעברה גם השיגה מדליית ארד באליפות אירופה (קאזאן 2016), סיימה את דרכה בטוקיו אחרי הפסד בבית הניחומים.

נלסון לוי פתחה את היום ברגל ימין, עם ניצחון על מריצה פרישיץ' הסרבית בעונשים. נלסון לוי שהפסידה פעמיים ליריבה הסרבית בעבר, נגררה לקרב ארוך של למעלה מ-10 דקות, אבל שרדה אותו בניקוד הזהב. היא הרוויחה מהיותה אחת משמונה המדורגות הבכירות בקטגוריית משקל עד 57 ק"ג והתחילה למעשה משמינית הגמר.

ברבע היא פגשה משוכה גבוהה בדמותה של טוקוסה יושידה היפנית, אלופת העולם לשעבר. נלסון לוי שהפסידה ליושידה בשלושת המפגשים ביניהן עד טוקיו, שוב נכנעה לה, כשנותרה דקה וחצי לסיום. היא ירדה לבית הניחומים, שם הפסידה בווזארי בניקוד הזהב לקאיה קייזר הסלובנית, מדליסטית הכסף מאליפות אירופה, וסיימה את דרכה בטוקיו.

לוי נלסון מיררה בבכי לאחר הקרב והודתה: "זה לא פשוט, באתי לפה בשביל מדליה, לא שום דבר אחר, לסיים ככה זה אחד הדברים הכי כואבים, כי זה חלום של שנים שמסתיים באכזריות. זה מה שבחרתי, צריך ללמוד להמשיך הלאה. הגעתי הכי מוכנה שאפשר, כל הצוות הכין אותי והרגשתי מעולה. עשיתי טעות בבית הניחומים ושילמתי על זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully