וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקווה אחרונה למדליה בג'ודו: בונים על פלצ'יק, ואולי על נס

הגרלות קשות, מפגשים עם אלופי עולם ותקווה אחת בתחרות עד 100 ק"ג. אחרי עוד אכזבה בבודוקאן, ישראל תסתפק אפילו בפודיום אחד

יניב טוכמן מסכם את היום הרביעי באולימפיאדה/שליח וואלה! ספורט לטוקיו

תחרויות הג'ודו באולימפיאדת טוקיו 2020 יסתיימו ביום שישי ועד שהמדליה האחרונה תחולק, נותרו עוד חמישה מתמודדים לחברי המשלחת הישראלית בניפון בודוקאן בבירת יפן. פיטר פלצ'יק נותר התקווה הגדולה, בעוד ארבעת האחרים יצטרכו לרשום הפתעות גדולות כדי לטפס לפודיום.

לי קוכמן,. ברני ארדוב
מסלול התנגשות עם אלוף אירופה. קוכמן/ברני ארדוב

יום רביעי

לי קוכמן (עד 90 ק"ג) - יתחיל את דרכו עם קרב נגד דויד קלאמרט הצ'כי, עליו הוא גבר בשני המפגשים הקודמים ביניהם. כאב הראש, אם יעבור את קלאמרט, אמור להתחיל בהמשך. בשמינית הגמר אמור להמתין לקוכמן אלוף אירופה, לאשה בקאורי הגאורגי (שעדיין צריך לנצח בעצמו) והפסד בשלב הזה ישלח את הישראלי הביתה. קוכמן לא מדורג ולא נחשב מועמד למדליה, הוא הפסיד לבקאורי פעמיים השנה - כולל באפריל האחרון באליפות אירופה - והוא צריך שילוב של כמה הפתעות גדולות כדי להגיע למקום ממנו הוא מאיים על הפודיום.

עוד בוואלה!

אכזבה גדולה: שגיא מוקי הפסיד בשמינית הגמר וסיים את דרכו בטוקיו

לכתבה המלאה
פיטר פלצ'יק ג'ודאי ישראלי. איגוד הג'ודו, אתר רשמי
ניצחון אחד בכל מקרה יבטיח לו לפחות הגעה לבית הניחומים. פלצ'יק/אתר רשמי, איגוד הג'ודו

יום חמישי

פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג) - התקווה הגדולה של ישראל לפודיום. פלצ'יק הוא אלוף אירופה מ-2020 ויש לו סדרה של ניצחונות בתחרויות מסבבי הגרנד סלאם והגרנד פרי. הוא נחשב לאחד הג'ודוקא המובילים בקטגוריית המשקל שלו ומדורג 4 בטוקיו. פלצ'יק העפיל אוטומטית לשמינית הגמר ושם הוא יפגוש את המנצח בקרב בין יריבים ממונגוליה ואסטוניה. על הנייר המבחן הראשון שלו יהיה ברבע הגמר, נגד ארון וולף היפני-אמריקאי שמקווה להמשיך את השליטה האדירה של היפנים על המזרן. וולף זכה באליפות בעולם ב-2017 וניצח את פלצ'יק במפגש היחיד ביניהם עד כה, בפריז ב-2019. חשוב לציין שגם אם הישראלי יעלה לרבע הגמר ויפסיד, הוא ימשיך לבית הניחומים.

ענבר לניר (עד 78 ק"ג) - מדליה של הג'ודוקא בת ה-21 תהווה סנסציה של ממש. לניר תפתח את דרכה עם קרב נגד המונגולית הוותיקה אטוגוני מונחטסטסג ואם תנצח, תתעמת עם מיירה אגיאר. הברזילאית זכתה במדליות ארד בלונדון וריו ויש לה שבע מדליות באליפויות עולם. כדי להתגבר על היכולת והניסיון שלה, לניר תצטרך משהו מיוחד.

אורי ששון, גרנד פרי תל אביב. Ariel Schalit, AP
הסיכויים לא גבוהים, אבל מי האמין לפני חמש שנים שהוא יזכה במדליה? ששון/AP, Ariel Schalit

יום שישי

אורי ששון (מעל 100 ק"ג) - מדליסט הארד מריו דה ז'נרו עשוי לפגוש את טדי רינר האגדי, אם הצרפתי ינצח לפני כן את סטפן הגי מאוסטריה. במשחק הגבוה ביותר אין הרבה משתתפים וששון יתחיל את דרכו כבר בשמינית הגמר. אם הוא יעלה לרבע, הוא צפוי לפגוש שם את טאמרלן בשאייב הרוסי, שמדורג 1 בתחרות. הסיכויים למדליה לא גבוהים, אבל מי האמין שששון יעלה לפודיום לפני ארבע שנים?

רז הרשקו (מעל 78 ק"ג) - במשלחת הסעודית הבהירו שתהאני אלקחתני תעלה למזרן לקרב בסיבוב הראשון, אבל הרשקו שמדורגת 22 בעולם, אמורה לעבור בקלות את היריבה האלמונית וחסרת הניסיון, שמדורגת אי שם במקום ה-140 בעולם. הבעיה היא שבשמינית הגמר ממתינה כבר אקירה סונה היפנית. אלופת העולם ב-2019 הגיעה עם תקוות גדולות לעלות לראש הפודיום והיא תהיה פייבוריטית ברורה מול הרשקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully