וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל פלפס על סימון ביילס: "כל העולם על הכתפיים. זו סיטואציה קשה"

עודכן לאחרונה: 28.7.2021 / 18:32

גדול הספורטאים האולימפיים בכל הזמנים, גילה אמפתיה למתעמלת אחרי הפרישה הדרמטית. סיפר על הקושי המנטלי שהוביל אותו בעבר לדיכאון ומחשבות אובדניות: "זה בסדר גמור לעבור עליות וירידות. הדבר הכי חשוב הוא שנדע לבקש עזרה בזמנים כאלה". גם רונדה ראוזי נתנה גב

התגובות לפרישתה של סימון ביילס מתחרות הקרב רב הקבוצתית/רויטרס

סימון ביילס אמנם לימדה אותנו אתמול (שלישי) שיעור חשוב בכל הנוגע לנפש הספורטאי כשפרשה מהמשך הגמר הקבוצתי לאחר תרגיל רע, דבר שככל הנראה עלה לארצות הברית במדליית הזהב אחרי שתי זכיות רצופות בלונדון ובריו, אבל ברשתות החברתיות היא ספגה ביקורות קשות בעקבות ההחלטה.

ביילס, בדומה לטניסאית היפנית נאומי אוסקה שגם היא הודחה אתמול במפתיע, עלתה על המוקד לאור הציפיות הרבות שהיו ממנה ופרישתה הדרמטית, אלא שככל שנקפו השעות, הגיעה תמיכה משמעותית למדי מאוהדיה ברחבי העולם וגם מספורטאי העל בעבר ובהווה.

סימון ביילס מתעמלת אמריקאית. רויטרס
הצד השני של ההצלחה. ביילס/רויטרס

בין תומכיה של ביילס היה גם מייקל פלפס, אולי גדול הספורטאים האולימפיים בכל הזמנים שכיום משמש פרשן של NBC. פלפס עצמו התמודד עם הרבה מאוד בעיות נפשיות ואמר: "המשחקים האולימפיים זו תחרות מכרעת ויש המון רגשות מעורבים. זה שבר לי את הלב, אבל אפשר גם להסתכל על זה אחרת ולראות את השינוי, כי ב-18 החודשים האחרונים אנשים מדברים על בריאות הנפש של הספורטאים".

פלפס, זכה ב-23 מדליות זהב אולימפיות ו-28 מדליות בסך הכול. הוא זכה לתהילת עולם, אבל ב-2018 חשף כי סבל מדיכאון ומחרדה אחרי אולימפיאדת לונדון 2012 ואף שקל לשים קץ לחייו: "גם אני עברתי תקופה מאתגרת והיה לי קשה לבקש עזרה. כמו שסימון ביילס אמרה, הרגשתי שיש לי את כל משקל העולם על הכתפיים. זו סיטואציה קשה. אנחנו צריכים שיהיה לנו מישהו שאנחנו יכולים לסמוך עליו, אדם שיאפשר לנו להיות מי שאנחנו ויידע להקשיב, שיגרום לנו להרגיש מוערכים - לא מישהו שינסה לתקן אותנו.

עוד בוואלה!

הסרט "משקל הזהב" יזכיר לכם כמה לחץ ומועקות יש על כתפי הספורטאים

לכתבה המלאה
השחיין האמריקאי מייקל פלפס. AP
אחד שיודע. מייקל פלפס/AP

"אנחנו אנושיים, נכון?", המשיך פלפס, "אנחנו בני אדם ואף אחד לא מושלם, אז זה בסדר גם להיות לא בסדר", הבהיר פלפס, "זה בסדר גמור לעבור עליות וירידות ולחוות רכבת הרים רגשית. הדבר הכי חשוב הוא שנדע לבקש עזרה בזמנים כאלה".

"נושא הבריאות המנטלית הוא כל כך יותר גדול ממה שאפשר לדמיין ואני מקווה שנדע לנצל את ההזדמנות הזו שנוצרה", הוסיף שחיין העבר, "אני התחלתי את המסע הזה לפני חמש שנים וזה היה דבר גדול. ידעתי שתהיה לי תקופה מאתגרת ואחרי חמש שנים, אני יכול לומר שזה דבר גדול יותר ממה שאני יכול להבין. זה נושא שמצריך המון זמן ועבודה קשה עם אנשים שרוצים לעזור. אם אנחנו לא מטפלים בעצמנו מבחינה נפשית ופיזית, איך מצפים מאיתנו להיות תמיד במאת האחוזים?", סיכם פלפס.

גם כוכבת ה-UFC רונדה ראוזי הגנה על בת ארצה וצייצה: "כל מי ששופט את סימון ביילס לא מבדיל בין הרגל שלו וחור התחת שלו. היא ספורטאית אולימפית בזמן שאתם בטוויטר. אי אפשר להבין מה באמת מתרחש מבחוץ. היא עושה את הטוב ביותר שלה בהתחשב בסיטואציה בה היא נמצאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully