וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב הירושה: אחרי הפרישה של סימון ביילס, מי תזכה בקרב רב?

הפייבוריטית הברורה בחוץ וגם ליסטונובה הנפלאה פספסה את הגמר. האמריקאיות חולמות על נס של סוניסה לי, אבל עלולות לאבד את הבכורה אחרי 21 שנה. מלניקובה הפכה למועמדת הבכירה לצד שיג'ינג שנראתה לא טוב במוקדמות, ואולי צפויה הפתעה מכיוון בלגיה וברזיל?

יניב טוכמן מסכם את היום הרביעי באולימפיאדה/שליח וואלה! ספורט לטוקיו

הפרישה של סימון ביילס מתחרות הקרב רב בהתעמלות מכשירים, הותירה ואקום אדיר במאבק על מדליית הזהב וכעת נותרה השאלה מי תיכנס אליו. התחרויות באריאקה סנטר ייצאו לדרך מחר (חמישי) ב-13:50 שעון ישראל ואחרי ביילס (2016) גבי דגלאס (2012), נסטיה ליוקין (2008) וקרלי פטרסון (2004), קיים סיכוי גבוה שלא נשמע את ההמנון האמריקאי. בפעם האחרונה זה קרה באולימפיאדת סידני 2000, אז ניצחה סימונה אמנאר הרומנייה.

אנג'לינה מלניקובה (ימין), ויקטוריה ליסטונובה, מתעמלות רוסיות. רויטרס
ליסטונובה (שמאל) נראתה נהדר בתחרות הקבוצתית, אבל פספסה את הגמר. מלניקובה (ימין) נראית כעת כמועמדת המובילה/רויטרס

לא רק ביילס תיעדר מהגמר. אלופת אירופה, ויקטוריה ליסטונובה, לא תופיע בו בגלל שהיא דורגה במקום השלישי בלבד בין הרוסיות במוקדמות (השישי הכללי) ולנבחרות אסור לשלוח יותר משתי נציגות לגמר. ליסטונובה בת ה-16 הבריקה בתחרות הקבוצתית והייתה מועמדת בכירה לזהב אם רק הייתה מעפילה לגמר.

בהיעדרה של ליסטונובה, ולדיסלבה אוראזובה ואנג'לינה מלניקובה ינסו להמשיך את ההצלחה המסחררת של רוסיה (גברים ונשים) באולם ההתעמלות עם עלייה לראש הפודיום. מלניקובה היא המנוסה והבכירה בין השתיים ולפני שנתיים היא זכתה במדליית ארד בקרב רב באליפות העולם. בהתחשב בהיעדרויות, אף אחד לא יתפלא אם היא תזכה. אף מתעמלת רוסייה לא זכתה בקרב רב מאז התפרקות ברית המועצות וגם טטיאנה גוטסו שניצחה בברצלונה 1992 והייתה חלק מהמשלחת הסובייטית, הייתה בעצם אוקראינית.

עוד בוואלה!

סימון ביילס לא תשתתף בגמר קרב רב: "תתרכז במצבה המנטלי"

לכתבה המלאה
טאנג שיג'ינג, מתעמלת סינית. רויטרס
הסגנית של ביילס מאליפות העולם תהיה חייבת להיראות הרבה יותר טוב מאשר ביומיים הקודמים כדי לעלות לראש הפודיום. שיג'ינג/רויטרס

בצד האמריקאי, מי שתנסה "לרשת" את ביילס תהיה סוניסה לי. המתעמלת בת ה-18, כבר הספיקה לצבור לא מעט קילומטראז' והתוצאה שלה במוקדמות הייתה השלישית בטיבה. היא זכתה בזהב קבוצתי באליפות העולם בשטוטגרט לפני שנתיים ובמדליית כסף בתרגיל הקרקע.

ג'ייד קארי השיגה את הניקוד התשיעי בטיבו במוקדמות, אבל לא העפילה לגמר מפני ששתי אמריקאיות הקדימו אותה. אחרי פרישת ביילס, היא קיבלה את הכרטיס ותהיה אחת המתמודדות. במוקדמות קארי הבריקה על שולחן הקפיצות, אבל ביצעה תרגיל לא טוב על הקורה וכדי לזכות במדליה, היא תהיה צריכה להיות יותר יציבה בגמר.

טאנג שיג'ינג הסינית נחשבה ערב התחרות למועמדת הבכירה לזכייה במדליית כסף. אלא שסגניתה של ביילס מאליפות העולם ב-2019, הייתה רחוקה מלהרשים במוקדמות ובתחרות הקבוצתית והיא תצטרך לספק הופעות הרבה יותר טובות בשביל לנצח בקרב רב.

כדאי לשים לב גם לנינה דרוואל הבלגית - אולי המתעמלת הטובה בעולם כיום בתרגיל המקבילים המדורגים, ואולי ההפתעה תגיע בכלל מהכיוון של רבקה אנדרדה הברזילאית. למתעמלת בת ה-22 אין הישגים משמעותיים בקריירה ברמה העולמית, אבל היא השיגה את הציון השני בטיבו במוקדמות, פחות רק מביילס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully