וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס אזכרה לי"א חללי הטבח במינכן נערך בטוקיו: "יהי זכרם של הנופלים ברוך"

אחרי שבטקס הפתיחה הוזכרו לראשונה 11 ספורטאי המשלחת הישראלית לאולימפיאדת 1972 שנרצחו, טקס לזכרם נערך בשגרירות ישראל ביפן. באך: "עלינו לכבד את זכרם של אלו שכבר לא נמצאים איתנו"

שיחה של יניב טוכמן כתב וואלה ספורט עם אילנה רומנו אלמנתו של יוסף רומנו מחללי הטבח במינכן/מערכת וואלה!

בשגרירות ישראל ביפן נערך הבוקר (ראשון) טקס אזכרה לי"א חללי הטבח במינכן. תשעה ימים אחרי שבטקס הפתיחה הוזכרו לראשונה 11 ספורטאי המשלחת הישראלית לאולימפיאדת 1972 שנרצחו על ידי מחבלים פלסטינים מארגון ספטמבר השחור, התקיים הטקס במתכונת מצומצמת בשל מגבלות הקורונה.

מי שמייצגות את משפחות הנרצחים הן אנקי שפיצר, אלמנתו של מאמן הסיף אנדרי שפיצר, ואילנה רומנו, אלמנתו של מרים המשקולות יוסף רומנו, שאמרה אחרי דקת הדומייה שסוף סוף הגיעה בטקס הפתיחה: "עכשיו הם סוף סוף יוכלו לנוח בקברים. הבטחתי לבנות שלי שזה עוד יקרה ויידעו לכבד את זכר אביהן".

"הנשיא תומאס באך פתח במסורת חדשה בריו 2016, ובטוקיו קיים דקת דומייה לזכר ספורטאי מינכן", אמר יגאל כרמי. "ישראלים רבים התרגשו מהמחווה ולא הפסיקו לבכות. תודה לך באך, התבקשתי על ידי ממשלת ישראל להזמין אותך ארצה, להודות לך על המחווה. יהי זכרם של הנופלים ברוך". "עלינו לכבד את זכרם של אלו שכבר לא נמצאים איתנו", אמר באך. "שום טקס שנערוך לא יקל על הכאב, אבל יעזור לנו לזכור ולכבד את הנופלים".

"אני מודה לכם שהזמנתם אותנו לטקס המרגש הזה, שנועד לכבד את האהובים שלנו", אמרה אנקי שפיצר. "אני שמחה שהילדים שלי לא יצטרכו להמשיך להיאבק בנושא".

האנדרטה לזכר כל מי שנהרג במשחקים האולימפיים לדורותיהם, בהם י" א חללי מינכן, בכפר האולימפי בטוקיו. עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל
האנדרטה בטוקיו/הוועד האולימפי בישראל, עמית שיסל
האנדרטה לזכר כל מי שנהרג במשחקים האולימפיים לדורותיהם, בהם י" א חללי מינכן, בכפר האולימפי בטוקיו. עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל
האנדרטה לזכר כל מי שנהרג במשחקים האולימפיים לדורותיהם, בהם י" א חללי מינכן, בכפר האולימפי בטוקיו/הוועד האולימפי בישראל, עמית שיסל

הוועד האולימפי הבינלאומי התנגד בתוקף לאורך שנים לכל טקס זיכרון לטבח הנרצחים במהלך המשחקים האולימפיים, בטענה שאין לערב פוליטיקה בספורט. המשלחת הישראלית ערכה טקס זיכרון בכל אולימפיאדה, אך הוא התקיים בדרך כלל בבית השגריר הישראלי ולא בכפר האולימפי, מפני שהוועד האולימפי התנגד אף לכך.

באולימפיאדת אתונה ב-2004 נכח לראשונה נשיא הוועד האולימפי, ז'אק רוג, בטקס הזיכרון לי"א חללי מינכן וסימן את השינוי בגישה. לונדון 2012 ערכה שגרירות ישראל בלונדון טקס אזכרה לחללים, שבו נכח גם ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון. באולימפיאדת ריו 2016 נערך לראשונה טקס אזכרה רשמי לחללי הטבח, והוחלט על פי הצעתו של נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך, להציב בטקס רשמי בכפר האולימפי אנדרטת "אבן זיכרון" לחללי הטבח מטעם הוועד האולימפי הבינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully