וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארטיום דולגופיאט לאחר הזהב: "ההמנון הציף את כל הרגשות, בפנים אני אש"

אחרי קבלת המדליה והשמעת "התקווה", האלוף האולימפי החדש התרגש: "אני עדיין בשמיים, תודה לכל עם ישראל. התמיכה מחממת את הלב"

מערכת וואלה!

רגע אחרי שעמד בגאווה בראש הפודיום, כשמעליו מתנוסס דגל ישראל וברקע מתנגן ההמנון הלאומי "התקווה", ארטיום דולגופיאט הנרגש הודה לכל מי שתמך בו בדרך למדליית הזהב האולימפית השנייה בתולדות ישראל.

"אין לי מילים, אני עדיין בשמיים ומאוד קשה לרדת למטה", סיכם האלוף האולימפי החדש. "אני רוצה להודות לכולם, אני אוהב את כולם. הרבה אנשים קמו לפנות בוקר כדי לראות אותי במוקדמות - זה מחמם את הלב. "אני עדיין לא מבין, אבל זה הישג של כולם. הרבה אנשים עזרו והרבה אנשים תמכו ובלי זה אי אפשר להצליח".

ארטיום דולגופיאט, מתעמל ישראלי, אחרי גמר תרגיל קרקע טוקיו 2020. רויטרס
איזה יום גדול. ארטיום דולגופיאט/רויטרס

על הגמר אמר: "התרגיל שלי בגמר לא היה הכי טוב, במוקדמות הייתי יותר טוב. חששתי שזה לא יספיק למדליה, אבל כולם התרגשו ועשו טעויות ובסוף זה הספיק לי. ניסיתי להתרכז ואחרי שראיתי שהציון שלי לא גבוה, הייתי מאוד לחוץ. לא רציתי לאחל למישהו אחר ליפול, אבל מצד שני כתבתי את ההיסטוריה שלי".

על הצוות שלו: "יש לי מזל מאוד גדול שאימנו אותי אנדריי גריבנוב וסרגיי וייסבורג. הם האנשים הכי מדהימים בעולם, יש לי כל כך הרבה מזל שהגעתי דווקא אליהם".

על אלכס שטילוב: "מודה לו שהוא מלווה אותי כל הדרך. אנחנו כמו אחים, תמיד אחד לצד השני. חבל שהוא לא הצליח להעפיל לגמר בעצמו".

עוד בוואלה!

היסטוריה: ארטיום דולגופיאט זכה במדליית זהב בגמר תרגיל הקרקע

לכתבה המלאה
ניצחון היסטורי. דולגופיאט/GettyImages, Laurence Griffiths

במיקס זון הוסיף דולגופיאט: "אני עדיין בשמיים, מאוד מתרגש. פתאום נפלה עליי עייפות, אבל זו עייפות כל כך כיפית אחרי המדליה. זה היה החלום הכי גדול שלי ואני מקווה שאמשיך לייצג את ישראל בכבוד ולהביא לעצמי את המדליות. עשיתי את התרגיל לא הכי נקי ונלחצתי, חשבתי שזה לא יספיק. באמצע התרגיל חשבתי שהכול הלך, אבל אמרתי לעצמי שאם אעשה הכול טוב עד הסוף אני אהיה בשלישייה. כשהקזחי טעה, הבנתי שאני במקום הראשון".

"היה מאוד לא פשוט לחכות מהמוקדמות, כל יום היה יותר קשה ויותר קשה. פתאום אתמול אמרתי, היי, זה מחר, למה היה כל כך מעט זמן? לצערי ב-2019 לא הצלחתי לשמוע את ההמנון בגלל עשירית אחת ופה פתאום זה קרה. זה הציף את כל האמוציות, הכול בפנים אש. הדמעות לא יצאו כל כך, אבל ההתרגשות בשיאה. אני עדיין לא מעכל, אין מילים לתאר".

ארטיום דולגופיאט, מתעמל ישראלי, אחרי גמר תרגיל קרקע טוקיו 2020. Laurence Griffiths, GettyImages
"עדיין לא מעכל". ארטיום דולגופיאט הנרגש/GettyImages, Laurence Griffiths

מאמנו של דולגופיאט, סרגיי וייסבורג: "זה חלום, אני מאושר עד השמיים. לא האמנתי שזה יקרה. השבוע האחרון היה קשה, אבל בכל האימונים ארטיום הוכיח שהוא אחד המתעמלים הכי חזקים בקרקע. לעשות את זה ברגע הנכון, כשכל המדינה וכל החברים על הכתפיים וכל העבודה של כל השנים מתנקזת לרגע אחד - זה מאוד קשה. אני מאוד גאה בו".

וייסבורג הוסיף: "זו מלחמה מנטלית, מי שחזק באופי מנצח. כנראה ארטיום חזק וזה מה שחשוב. זה לא היה התרגיל הכי טוב שלו, באימונים הוא עשה אותו פי 10 יותר טוב. אבל כמו שאמרתי, לא רק לו היה קשה - גם לשאר המתמודדים היה קשה".

על ההמשך אמר: "יהיה לו קשה להתרגל לתואר אלוף אולימפי? היה לו הרבה יותר קשה אם היה מסיים כאן שמיני. אני זוכר עדיין את ארטיום הילד בן ה-12 שקיבלתי באולם ההתעמלות והנה הוא כאן עם מדליית הזהב. האמנתי שהוא יכול לעשות את זה. לשמוע את התקווה באולם ההתעמלות באולימפיאדה זה חלום שהתגשם".

seperator

המענק לו יזכה דולגופיאט עבור הזכייה בזהב: חצי מיליון שקלים. מאמנו יקבל 250 אלף, הצוות 50 אלף, האיגוד 25 אלף וגם האגודה 25.

בנק הפועלים הודיע על מענק מיוחד לרגל הזכייה, בנוסף לתמיכה של השנים האחרונות של קרן פועלים בקהילה, של 180 אלף ש"ח. דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים התומך בארטיום בשלוש השנים האחרונות: "מדינה שלמה עצרה נשימתה היום עם הזכייה של ארטיום במדליית הזהב. ארטיום הוא דוגמה לכך שכל אחד יכול להצליח - עם חוסן נפשי, צניעות והתמדה רבה, והוא דוגמה ומופת עבור כל צעיר בישראל לחלום בגדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully