וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: ארטיום דולגופיאט זכה במדליית זהב בגמר תרגיל הקרקע

אלוף אולימפי שני בתולדות ישראל אחרי גל פרידמן באתונה 2004: המתעמל הישראלי בן ה-24 סיים ראשון עם ציון של 14.933 וחתום על המדליה השלישית באולימפיאדה הנוכחית וה-12 בתולדות המדינה. התקווה הושמעה בטוקיו

מערכת וואלה!

התקווה נוגנה בטוקיו: ארטיום דולגופיאט העניק היום (ראשון) למדינת ישראל מדליית זהב שנייה בהיסטוריה וראשונה אחרי גל פרידמן באתונה 2004. המתעמל בן ה-24, פעמיים סגן אלוף העולם, חתום על המדליה השלישית של ישראל באולימפיאדה הנוכחית וה-12 בתולדות המדינה, אחרי שניצח בגמר תרגיל הקרקע וקבע את הישג השיא שלו ושל ההתעמלות הישראלית בכלל.

דולגופיאט לאחר הזכייה: "ההמנון הציף את כל הרגשות, בפנים אני אש"
אביו של דולגופיאט מיהר לחזור לעבודה: "הלב שלי קופץ, הוא רצה זהב"
האולימפיאדה המוצלחת אי פעם: מדליה שלישית לישראל בטוקיו
עלה בגיל 12 ושילם 100 אלף שקל על שיניים: דרכו של המדליסט
ישיבת הממשלה נעצרה כדי לברך את דולגופיאט: "אנחנו גאים בך"

ארטיום דולגופיאט. רויטרס
אלוף אולימפי! ארטיום דולגופיאט/רויטרס

דולגופיאט עלה לגמר תרגיל הקרקע בטוקיו אחרי שסיים ראשון את שלב המוקדמות עם ציון מרשים של 15.200 וכשהוא הפייבוריט לזכייה על פי כל סוכניות ההימורים, וקבע ציון של 14.933 שהציב אותו בפסגה. ריי ספאטה הספרדי השיג לפני כן ציון זהה, אבל היתרון לישראלי שעשה תרגיל בדרגת קושי גבוהה יותר (דרגת הביצוע הייתה זהה). ספאטה הסתפק בכסף, הסיני רוטנג שיאו עם הארד.

המענק לו יזכה דולגופיאט עבור הזכייה בזהב: חצי מיליון שקלים. מאמנו יקבל 250 אלף, הצוות 50 אלף, האיגוד 25 אלף וגם האגודה 25.

עוד בוואלה!

האולימפיאדה המוצלחת אי פעם: דולגופיאט קטף את המדליה ה-12 של ישראל

לכתבה המלאה
ארטיום דולגופיאט, מתעמל רוסי, טקס המדליות טוקיו 2020. רויטרס
התרגש לשמוע את ההמנון. ארטיום דולגופיאט/רויטרס

דולגופיאט בן ה-24 הוא כבר מזמן מומחה עולמי לתרגילי קרקע, ובכל זאת כאמור נותר יחסית בצל. מדליית כסף באליפות העולם במונטריאול 2017 פתחה עבורו את הדרך. אחריה הייתה גם מדליית כסף באליפות העולם בשטוטגרט 2019. באליפות אירופה שנערכה במרסין שבטורקיה בשנת 2020 זכה בזהב בקרקע ובארד בסוס הקפיצות, והיה למתעמל הראשון אי פעם של ישראל אשר זוכה בשתי מדליות באותה אליפות אירופה. ועכשיו הוא גם אלוף אולימפי. איזה רגע מרגש.

ניצחון היסטורי. דולגופיאט/GettyImages, Laurence Griffiths

מהלך הגמר

  • ניקיטה נגורני הרוסי, אחד המועמדים למדליה שקבע 15.066 במוקדמות, עלה ראשון וכבר אחרי הסלטה הראשונה מעד ויצא אל מחוץ למזרן. הוא המשיך לטעות ונראה שהסיכוי שלו למדליה אבד. הציון: 13.066.
  • ריי ספאטה הספרדי, שגם הוא אחד המועמדים למדליה אחרי 15.041 במוקדמות, הציג תרגיל מצוין, כמעט ללא טעויות ונראה שהבטיח מקום בצמרת, אבל לא עבר את ה-15. הציון:14.933.
  • יול מולדאואר האמריקאי היה השלישי לעלות למזרן, אחרי 14.866 במוקדמות, היה רחוק מלהרשים ודרגת הקושי שלו לא הייתה גבוהה. הציון: 13.533.
  • ארטיום דולגופיאט הישראלי, המועמד המוביל לזהב בגמר הקרקע, עלה רביעי עם דרגת קושי גבוהה (6.600) וסיפק שתי נחיתות לא חלקות, גם אחרי טריפל צוקהארה. הוא גם יצא קלות מהמזרן, אבל סיים עם נחיתה מושלמת. הוא קיבל 8.433 על הביצוע ועונש של 0.1. הציון: 14.933. דולגופיאט מוביל בזכות דרגת הקושי העדיפה.
  • הקוריאני האנסול קים, שלא נחשב ליריב שמאיים על הפודיום, עלה לאחר דולגופיאט וביצע תרגיל לא מספיק טוב. הציון: 13.066.
  • עוד קוריאני, סונגיון ריו שקבע 15.066 במוקדמות, ידע ששחזור התרגיל יבטיח לו את מדליית הזהב, אבל גם הוא נצמד לרמה הלא גבוהה של התחרות ויצא בשלב מסוים מהמזרן עם שתי הרגליים, מה שעלה לו בהורדה של 0.3 נקודות. הציון: 14.233. דולגופיאט כבר הבטיח מדליה.
  • הסיני רוטנג שיאו היה גאה בתרגיל שלו, אחרי הופעה מרשימה, אבל דרגת הקושי שלו הייתה רק 6.2 ולכן גם התוצאה הסופית נמוכה יותר. הציון: 14.766. כרגע: דולגופיאט לפחות עם מדליית הכסף.
  • אחרון עלה הקזחי מילאד קארימי, שלמרות דרגת קושי יחסית גבוהה של 6.4, יצא גם הוא עם שתי הרגליים מהמזרן (הורדה של 0.3) ולא סיכן את הפודיום. הציון: 14.133. דולגופיאט אלוף אולימפי. יש מדליית זהב לישראל!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully