וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה בנט לדולגופיאט: "עצרנו את ישיבת הממשלה כדי לראות אותך, גאים בך"

ראש הממשלה שוחח עם האלוף האולימפי החדש וכתב: "כמה חיכינו לשמוע את התקווה". הנשיא הרצוג: "ארטיום, אתה אלוף. מדינת ישראל גאה בך!". צפו בשחקני מכבי חיפה חוגגים את המדליה

בווידאו: הנשיא מברך את המדליסט ארטיום דולגופיאט/צילום: בית הנשיא

ההמנון הישראלי "התקווה" נוגן בטוקיו, ועוד לראשונה במשחקים האולימפיים מאז אתונה 2004 - איך אפשר שלא להתרגש? מי שחתום על ההישג הזה הוא ארטיום דולגופיאט, המתעמל הבכיר שזכה היום (ראשון) במדליית זהב בגמר תרגיל הקרקע עם ציון של 14.933 והפך לאלוף האולימפי השני של ישראל אחרי גל פרידמן.

זו המדליה השלישית של ישראל בטוקיו (האולימפיאדה המוצלחת בתולדות המדינה) וה-12 סך הכול.

אלוף אולימפי! ארטיום דולגופיאט זכה בזהב גמר תרגיל הקרקע בטוקיו
דולגופיאט לאחר הזכייה: "ההמנון הציף את כל הרגשות, בפנים אני אש"
אביו של דולגופיאט מיהר לחזור לעבודה: "הלב שלי קופץ, הוא רצה זהב"
האולימפיאדה המוצלחת אי פעם: מדליה שלישית לישראל בטוקיו
עלה בגיל 12 ושילם 100 אלף שקל על שיניים: דרכו של המדליסט

ראש הממשלה נפתלי בנט, ישיבת הממשלה הופסק בעת הגמר של ארטיום דולגופיאט. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ישיבת הממשלה הופסקה/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח עם דולגופיאט ואמר לו: "באמת עשית פה היסטוריה גדולה, עצרנו את ישיבת הממשלה באמצע כשהבאת את הבשורה הגדולה הזו. בשם ממשלת ישראל ואזרחי ישראל: אנחנו גאים בך ומחכים לך בארץ כדי לחגוג. תודה רבה והמשך הצלחה".

לפני כן כתב: "תודה ארטיום! עשית היסטוריה כחול לבן. ברכות לארטיום דולגופיאט על זכייתו במדליית זהב כעת באולימפיאדת טוקיו. גאווה ענקית והתרגשות גדולה לכל עם ישראל. שירת התקווה תתנגן מיד באולם ההתעמלות בטוקיו, ודגל ישראל יונף גבוה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

נשיא המדינה יצחק הרצוג ציין בחשבון הטוויטר שלו: "ארטיום אתה אלוף, עשית היום היסטוריה! מדינת ישראל גאה בך!".

לאחר מכן גם בירך בשיחה טלפונית את דולגופיאט, שאמר לו: "עשיתי את זה בשביל כל עם ישראל ואני גאה לייצג את המדינה"

שר התרבות והספורט חילי טרופר בירך: "ארטיום עשה היסטוריה באולם ההתעמלות! אני מלא הערכה למתעמל האדיר הזה, שעובד קשה ובצניעות כבר שנים, ומגיע להישג חסר תקדים עם מדליה ראשונה לישראל בענף זה, ולא סתם מדליה - מדליית זהב! יש לאחל לכולנו שדרך ההצלחה חסרת התקדים של ארטיום נוכל לפתח עוד יותר את הענף בישראל".

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה: "יש לנו מדליית זהב!!! ברכות לארטיום דולגופיאט על הזכייה ההיסטורית בתרגיל הקרקע באולימפיאדת טוקיו ועל ההישג הכי גבוה של המשלחת הישראלית! ארטיום, עלה לישראל מאוקראינה יחד עם הוריו בשנת 2009, התמיד שנים רבות באימונים ובזכות כישוריו היחודיים הצליח להגיע עד לטופ העולמי. אני שמחה שמשרד העלייה והקליטה ליווה אותו לאורך השנים בסיוע בתמיכות לספורטאים עולים, המעט שיכולנו לעשות בשביל לתמוך בספורטאי מצטיין כמוהו. ארטיום, אני וכל עם ישראל גאים בך".

יעל ארד, יגאל כרמי, גילי לוסטיג ראשי הוועד האולימפי בזמן הזכייה של ארטיום דולגופיאט. רויטרס
ראשי הוועד האולימפי חוגגים בטוקיו/רויטרס

יו"ר הוועד האולימפי, יגאל כרמי: "שלוש מדליות עד כה? בפריז יהיה אפילו יותר טוב. ארטיום הוא אחד הספורטאים שאני הכי אוהב בארץ. אני מכיר את הסיפור האישי ממש, הוא פשוט מדהים. הוא ספורטאי ענק, צנוע, יודע מה הוא רוצה, מציב לעצמו את דרגות הקושי הגבוהות ביותר. עכשיו אחרי הזהב זו חוכמה קטנה מאוד, אבל ידעתי שהוא בנוי לרגע הזה. זה ירים את הספורט הישראלי בצורה מדהימה. זה דבר ענק".

מנכ"ל הוועד האולימפי, גילי לוסטיג: "איזה כיף, זהב אולימפי בהתעמלות אולימפית, וואו. באנו מטקס הי"א ושמענו את התקווה בסיום, והנה שמענו אותה עוד פעם. אין רגע מרגש יותר מלראות את הדגל עולה בראש התורן".

כנרת צדף, יו"ר איגוד ההתעמלות: "ארטיום הוא עילוי בתחומו ומביא גאווה לאיגוד ההתעמלות, לענף ולמדינת ישראל. תלינו בו תקוות והוא עשה זאת בגדול. מדליית הזהב שהוא זכה בה היא הישג השיא בקריירה המופלאה שלו. איגוד ההתעמלות תומך ומלווה את ארטיום במשך שנים רבות. בעיננו הוא השראה ואנו מודים לו, למאמן הלאומי סרגיי וייסבורג מאגודת מכבי תל אביב ולמאמן אנדריי גרינבנוב על ההשקעה והכבוד שהביאו למדינה".

"אל אל ישראל: החגיגות של שחקני מכבי חיפה

המענק לו יזכה דולגופיאט מהוועד האולימפי עבור הזכייה בזהב: חצי מיליון שקלים. מאמנו יקבל 250 אלף, הצוות 50 אלף, האיגוד 25 אלף וגם האגודה 25.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully