וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגליים על הקרקע, הראש בעננים: ארטיום דולגופיאט מכין תרגיל מרהיב בדרך למדליה

18.7.2021 / 12:00

הוא הוצמד למאמן התעמלות עוד לפני שידע מילה בעברית, סגר מעגל משפחתי והפך לבעל שם עולמי בתרגילים ברמות קושי גבוהות. מקום 4 בפרוייקט המדליה הישראלית הבאה - אחרי ששילם 100 אלף שקל על שיניים חדשות, "החתול" מראשון לציון יעשה היסטוריה ישראלית בתרגיל הקרקע?

גיבושון של הוועד האולימפי לקראת אולימפיאדת טוקיו/צילום: שלומי גבאי עריכת וידאו: ליר שפיגלר

אם ארטיום דולגופיאט יעבור מולכם ברחוב, קרוב לוודאי שלא תזהו אותו. לינוי אשרם, שגיא מוקי וקטי ספיצ'קוב שמדורגים מעליו בפרוייקט המדליות הזה, מוכרים הרבה יותר ממנו וגם פיטר פלצ'יק וודאי שאורי ששון יגרמו לכם לסובב את הראש. אבל דווקא דולגופיאט האנונימי יחסית, יכול להיות זה שיביא מטוקיו מדליה ואפילו בצבע הכי זוהר.

המתעמל בן ה-24, שמתמחה בתרגיל הקרקע, עשה קמפיין אולימפי אדיר ובכל זאת כאמור נותר יחסית בצל. מדלית כסף באליפות העולם במונטריאול 2017 פתחה את הדרך. אחריה היתה גם מדלית כסף באליפות העולם בשטוטגרט 2019. באליפות אירופה שנערכה במרסין שבטורקיה בשנת 2020 זכה בזהב בקרקע ובארד בסוס הקפיצות והיה למתעמל הראשון אי פעם של ישראל אשר זוכה בשתי מדליות באותה אליפות אירופה.

במקום ה-5: סוף טוב לסיפור הסינדרלה של פיטר פלצ'יק?
במקום ה-6: לונה צ'מטאי שוב תזרח בטוקיו אחרי שנה?
במקום ה-7: נבחרת הבייסבול משלבת ספורט וציונות
במקום ה-8: יואב כהן יצליח להצדיק את ההימור הגדול?
במקום ה-9: סערה אחת יותר מדי עבור אירה ויגדורצ'יק?
במקום ה-10: הלב הענק של אורי ששון יוביל לסנסציה?

ארטיום דולגופיאט מתעמל ישראל. רויטרס
דווקא הוא יתעלה על כל חברי המשלחת? ארטיום דולגופיאט/רויטרס

מי שחשב שאחרי אלכס שטילוב ישאר בור עמוק שלא יוכל להתמלא, מצא את דולגופיאט מראשון לציון שעלה לארץ בגיל 12 מאוקראינה ולפני שידע מילה בעברית, כבר הוצמד למאמן ההתעמלות סרגיי וייסבורג שבנה אותו לרגע הגדול הזה שיחכה לו בטוקיו. אביו היה בעצמו מתעמל, כך שהיה טבעי לארטיום ללכת בדרכו ולבנות לעצמו קריירה באולם בהדר יוסף.

אין הרבה ספורטאים אולימפיים שמדברים בפתיחות על עצמם כמו דולגופיאט. בעבר חשף כאן איך במקום לרכוש לעצמו רכב חדש אחרי המענק שקיבל בעקבות מדלית הכסף באליפות העולם במונטריאול, הוא נאלץ לשלם 100 אלף שקל על שיניים חדשות בגלל בעיה רפואית שליוותה אותו מהילדות. דולגופיאט גם חווה לחץ מיוחד ואפילו יוצא דופן בלילה שלפני תחרות חשובה וגם בבוקר בדרכו לאולם.

עוד בוואלה!

אלכס שטילוב: "ארטיום בדרך הנכונה למדליה אולימפית"

לכתבה המלאה
אלכס שטילוב מתעמל ישראלי בתרגיל המתח. רויטרס
יתרום מניסיונו. אלכס שטילוב/רויטרס

זו תהיה עבורו התנסות ראשונה עם משחקים אולימפיים ועם כל העצות שוודאי יקבל מחברו המבוגר יותר אלכס שטילוב שיהיה איתו בטוקיו כמתחרה בפני עצמו, האתגר הגדול של דולגופיאט יהיה להתגבר על כל הלחצים והפחדים ולדעת לבוא לתת את הכי טוב שלו במכשיר הקרקע בו הוא הפך בארבע השנים האחרונות לאחד הטובים בעולם.

דולגופיאט שזכה לכינוי "החתול" בשל הגמישות והקואורדינציה שלו, מציג בדרך כלל תרגיל ברמת קושי מאוד גבוהה. הציון בהתעמלות מורכב מאלמנט של ביצוע ודרגת קושי. בכל הקשור לדרגת הקושי, דולגופיאט הולך לעתים על הקצה עם תרגילים מרהיבים, כך שמאוד חשוב אצלו להישאר מרוכז בביצוע ובעיקר להפחית את מד הלחץ. בהתעמלות הקרקע הוא כבר בעל שם עולמי וזה לא יפתיע מומחים בתחום, אם הוא יחזור עם מדליה. השאלה רק באיזה צבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully