וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדולה ביפן? השנה האבודה של לונה צ'מטאי תסתיים עם עוד רגע שיא בטוקיו?

עודכן לאחרונה: 17.7.2021 / 7:22

הסינדרלה של האתלטיקה הישראלית, שהתגלתה במקרה כשעבדה בבית הקונסול הקנייתי וניפצה שיא אחרי שיא, הגיעה לפסגה עם ניצחון במרתון טוקיו שהפך אותה למועמדת לזהב אולימפי. ואז הקורונה טרפה את הקלפים. מקום 6 בפרוייקט המדליה הישראלית הבאה - בירת יפן שוב תאיר לה פנים?

לונה צ'מטאי זוכה במרתון טוקיו/עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

מזה קרוב לחודשיים שלונה צ'מטאי סלפטר נמצאת בקניה, במקום בו גדלה. אם יש ערפל טבעי, ערב המשחקים האולימפיים, באשר ליכולתה לגמוע את ריצת המרתון בזמן שיסדר לה מקום על הפודיום, הנסיעה עם בעלה ומאמנה דן סלפטר לאפריקה כדי להתאמן שם ולהתכונן לטוקיו הוסיפה עוד חוסר ודאות באשר לכושרה של האתלטית הנהדרת.

חודש מרץ 2020, לפני שנה וארבעה חודשים, היה השיא מבחינתה, אבל מאז כמעט שלא התחרתה גם בשל מגיפת הקורונה. במרץ, ארבעה חודשים לפני המועד המקורי של המשחקים האולימפיים, ניצחה את מרתון טוקיו בזמן פנטסטי של 2:17:45 שעות שהפך לזמן השישי בטיבו בעולם והיווה שיא מסלול חדש בבירת יפן. אחרי אותה ריצה ושיא ישראלי שקיזז שתי דקות משיאה הישראלי הקודם, זה היה טבעי לסמן את צ'מטאי סלפטר כמועמדת בכירה למדליה גם באולימפיאדה.

במקום ה-7: נבחרת הבייסבול משלבת ספורט וציונות
במקום ה-8: יואב כהן יצליח להצדיק את ההימור הגדול?
במקום ה-9: סערה אחת יותר מדי עבור אירה ויגדורצ'יק?
במקום ה-10: הלב הענק של אורי ששון יוביל לסנסציה?

לונה צ'מטאי סלפטר חוצה את קו הסיום בריצת מרתון טוקיו. GettyImages
כבשה את העולם, רגע לפני שהעולם נעצר. לונה צ'מטאי בטוקיו/GettyImages

השנה וחצי האחרונות של צ'מטאי סלפטר לא יכולות להעיד הרבה על מה שהיא יכולה להביא לטוקיו, כי היו מעט תחרויות. היא היתה יכולה לרוץ בריצות הקצרות יותר ל-5,000 ו-10,000 שגם בהן השיגה את הקריטריון האולימפי, אבל תרוץ את המרתון בסאפורו הרחוקה מטוקיו מתוך בחירה. גם בתוך הערפל סביב כושרה, די ברור שהתוצאות המצויינות שלה בשנים האחרונות, ב-2018 וגם בשנה שלאחר מכן, ממקמות אותה כמועמדת.

היא ניפצה את כל השיאים הישראלים ואלה האישיים שלה בקמפיין האולימפי הנוכחי. הנסיקה שלה היתה כל כך מרשימה והשכיחה את הפציעה שחוותה במשחקים האולימפיים של ריו 2016. הריצות הארוכות והאיכותיות כל כך בטוקיו, בברלין ובמקומות נוספים, מיקמו אותה בראש הרשימה של המועמדים למדליה. הקורונה והשבתת הספורט העולמי, כמו גם דחיית האולימפיאדה, עלולים להיות בעוכריה וגם באיגוד האתלטיקה לא ממש יודעים להצביע כרגע על סיכוייה למדליה ביפן.

עוד בוואלה!

אלכס אברבוך על לונה צ'מטאי: "זו מדליה ישראלית, לא נהפוך את ישראל למקום סגור"

לכתבה המלאה
פרויקט ראש השנה - לונה צ'מטאי. ברני ארדוב
העיסוק בריצות מרתון הופך למורכב יותר כאימא. לונה צ'מטאי/ברני ארדוב

צ'מטאי סלפטר היא מסוג הסיפורים האנושיים שמלווים את הספורט האולימפי ברחבי הגלובוס. היא הגיעה לישראל כדי לעבוד בבית הקונסול הקנייתי בהרצליה, יצאה לריצות הנאה בפארק ושם נלכדה על ידי דן סלפטר שלימים הפך כאמור לבן זוגה. הוא זיהה את הפוטנציאל וקלט לאן היא מסוגלת להגיע. היא כבר לא צעירה ונושקת לגיל 33. היא גם אימא, כך שהעיסוק בריצות מרתון הופך למורכב יותר. ובכל זאת, אחרי קביעת הקריטריון לטוקיו, יש בוועד האולימפי ציפייה שצ'מטאי סלפטר, שכאמור זזה קצת מאור הזרקורים בשנה וחצי האחרונות, תצליח להביא את עצמה לשיא ברגע האמת.

"בסך הכל יש לנו איכות בריצות הארוכות", אומרים בוועד האולימפי ובאיגוד האתלטיקה. "באיולין בריצות ה-5,000 וה-10,000, צ'מטאי סלפטר במרתון, גם מאור טיורי וכמובן המרתוניסטים הגברים שנמצאים כעת באיטליה ומתאמנים שם. גם אדווה כהן בריצת 3,000 מכשולים נפלאה. פתאום ישראל הפכה להיות מדינה ששולחת חבורה מרשימה של אתלטים לריצות מרתון כשהדובדבן היא לונה כמובן. אפשר לומר שהיא אחת התקוות למדליה, אך גם אחד מסימני השאלה כי באחרונה אי אפשר היה להתרשם ממנה יותר מדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully