וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף טוב לסיפור הסינדרלה? פיטר פלצ'יק מגיע לרגע האמת שלו

17.7.2021 / 16:00

כשהיה בן שלושה חודשים מת אביו מסרטן. אמו שעלתה איתו ארצה נאלצה לטוס לארה"ב, אך בסופו של דבר, הילד השמנמן שסבל מבעיית עצמות ופספס את ריו 2016 הצליח לפלס דרכו לטופ. מקום 5 בפרויקט המדליה הישראלית הבאה: הג'ודוקא שכבר היה אלוף אירופה וחולם על פודיום אולימפי

פיטר פלצ'יק ג'ודוקא ישראלי לאחר הזכייה באליפות אירופה/באדיבות איגוד הג’ודו האירופי

בדרך הארוכה לטוקיו היום (שבת), יהיה לפיטר פלצ'יק מספיק זמן כדי לעכל את המסע הארוך שהוא עשה בחייו עד הרגע הזה, בו הוא יוצא לאולימפיאדה עם סיכויים טובים לזכות במדליה. אחרי הכול, הלוחם במשקל עד 100 ק"ג מגיע למשחקים האולימפיים מצמרת הדירוג העולמי במשקל שלו (מקום 4) ועם תואר אלוף אירופה משנת 2020. כעת, באולימפיאדה הראשונה שלו, כשהוא כבר בן 29, פלצ'יק נמצא מגיע לרגע האמת עם המון ניסיון ויכולת.

הוא נולד בחצי האי קרים ואיבד את אביו כשהיה בן שלושה חודשים ממחלת הסרטן. תמונת פספורט ישנה של האב, היא כל מה שנותר לו ממנו. אמו נאלצה לעלות לישראל עם פיטר התינוק כשהיא לא מכירה כאן יותר מדי אנשים. כעבור כמה חודשים הצטרפו גם הורי האם רק כדי שיוכלו לגדל אותו לבדם בדירה קטנה בראשון לציון, כיוון שהאם נאלצה לטוס לארצות הברית כדי למצוא פרנסה. ללא אבא ועם אמא מעבר לים, פילס פלצ'יק את דרכו כילד שמנמן שסבל מבעיה של עצמות עקומות. סבו, שהכיר את מאמן הג'ודו הראשוני פאבל מוסין, שלח את פלצ'יק הצעיר למזרן הג'ודו - ומשם החלה הקריירה שידעה הרבה קשיים, בעיקר בגלל פציעות.

כך היה לפני אולימפיאדת ריו 2016, כשפלצ'יק נפצע בצורה קשה בכתפו בקרב מול יריב מונגולי, נאלץ לוותר על החלום האולימפי ויצא לניתוח קשה. היתה לו גם פציעה ברצועות הברך בתקופה אחרת אבל החל משנת 2017 ומזה ארבע שנים, פיטר פלצ'יק על הגל הנכון של הישגים ומדליות בתחרויות הגראנד פרי, הגראנד סלאם, המאסטרס וכמובן השיא באותה אליפות אירופה בפראג 2020 בה זכה במדליית זהב והפך בנבחרת ישראל של אורן סמדג'ה לאחד הפייבוריטים הראשיים למדליה בטוקיו.

מומחים מדרגים את המשקלים שלו (עד 100 ק"ג) ושל שגיא מוקי (עד 81 ק"ג) ככאלה שבהם ישראל צריכה להביא מדליות. אבל לצד תחרויות נפלאות, היו גם כאלה בהן פלצ'יק הודח כבר בסיבובים המוקדמים. דירוגו העולמי הגבוה אמור לסדר לו יריבים יחסית נוחים בהתחלה, כך שההערכה היא שפלצ'יק יגיע רחוק - עד לקרבות המדליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully