וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלב הענק עדיין פועם: פרוייקט המדליה הישראלית הבאה - אורי ששון במקום ה-10

עודכן לאחרונה: 14.7.2021 / 13:49

דירוג המועמדים הבכירים שלנו לטפס על הפודיום בטוקיו נפתח עם המדליסט היחיד במשלחת, שרחוק הפעם מלהיות פייבוריט אבל בונה על הניסיון מריו בתקווה לשחזר את הישגו חסר התקדים של גל פרידמן

שליח וואלה! ספורט לריו 2016 יניב טוכמן/צילום וידאו: פז חסדאי

פרוייקט עשרת המועמדים הבכירים (נשים, גברים וקבוצתי) לזכות במדליה במשחקים האולימפיים בטוקיו שייצאו לדרך ביום שישי הבא, נפתח דווקא עם אורי ששון. יכול להיות שאם לא היה מעורב כאן גם קצת רגש, הג'ודוקא שיחגוג בעוד כחודש יום הולדת 31, לא היה צריך להיות ברשימה הזו שתדרג מדי יום עד טקס הפתיחה את סיכויי הספורטאים האולימפיים הבכירים למדליה. אבל ששון כאן פותח את הרשימה לא בחסד.

אחרי הכל מבין 89 הספורטאים שישראל שולחת ליפן, הוא היחיד עם מדליה אולימפית. הוא כבר עשה את זה. חמש שנים אחרי הארד בריו, ששון לא מוותר. בזמן שירדן ג'רבי בחרה לפרוש, הוא בחר להישאר ולהילחם ברגעים הקשים והוא עבר הרבה כאלה בחמש השנים האחרונות. באליפויות עולם ואירופה מאז האולימפיאדה בברזיל הוא לא ראה פודיום, ולעתים גם הודח בסיבוב ראשון, אבל בגרנד פרי תל אביב 2020 זכה בזהב ועדיין הוכיח שיש לו לב של לוחם.

במקום ה-7: נבחרת הבייסבול משלבת בין ספורט לציונות
במקום ה-8: יואב כהן יצליח להצדיק את ההימור הגדול עליו?
במקום ה-9: סערה אחת יותר מדי עבור אירה ויגדורצ'יק?

אורי ששון, גרנד פרי תל אביב. Ariel Schalit, AP
הראה שעדיין יש לו לב של לוחם. אורי ששון/AP, Ariel Schalit

אין משקלים קלים בג'ודו ובכל זאת ה-100 ק"ג פלוס של ששון, הוא משקל שהתקבצו אליו מאז ריו עוד ג'ודוקות אימתניים. ששון מדורג כעת 13 בעולם במשקלו, אבל המיקום הזה לא ממש משקף הרבה אם לוקחים בחשבון שטדי רינר השולט בענף במשקלים הכבדים מדורג 16. בטופ העולמי ב-100 פלוס נמצאים שני רוסים, שני יפנים וגם לוקאס קרפאלק הצ'כי המצוין. לששון נכונה ללא ספק דרך מאוד מאתגרת כדי להיות שוב על הפודיום, אבל כמו שלא ויתר בלא מעט רגעי משבר שהיו לו מאז ריו, כך צריך לקחת אותו בחשבון גם עכשיו.

בנבחרת הגברים של ישראל הוא לא הפייבוריט למדליה. שגיא מוקי, פיטר פלצ'יק ואפילו טוהר בוטבול וברוך שמאילוב, נספרים לפניו להיות על הפודיום, אבל אולי דווקא מהמקום של האנדרדוג שכבר עשה את ההישג הענק של הקריירה שלו לפני חמש שנים, ששון יבוא בשקט ביום האחרון של תחרויות היחידים באולם ניפון בודוקאן ויעשה מה שרק גל פרידמן עשה עד כה, לזכות בשתי מדליות אולימפיות לישראל.

עוד בוואלה!

לגזור ולשמור: לוח התחרויות של המשלחת הישראלית

לכתבה המלאה
אורי ששון ג'ודוקא ישראלי (שמאל) מול טדי רינר ג'ודוקא צרפתי. רויטרס
הדירוג העולמי לא משקף. טדי רינר מול אורי ששון/רויטרס

ג'ודו יכול להיות ענף מאוד אכזר. קמת לא הכי מפוקס, הראש לא במקום והיריב חזק מדי ואתה יכול לעוף גם בקרב הראשון ואולי אפילו אחרי כמה שניות. אבל ששון יביא איתו לטוקיו הרבה ניסיון והעובדה שהנבחרת לא ממוקדמת בו בראשה, יכולה לסייע לו למרות שזה יהיה מאוד קשה. כך או אחרת יש לו רק מה להרוויח.

מדליה נוספת ואולי הוא יכוון אפילו למשחקים האולימפיים בפריז בעוד שלוש שנים. הדחה כואבת בסיבוב ראשון ואולי יחליט על צעדים אחרים. בכל מקרה, די ברור שיום הקרבות שלו ירכז הרבה צופים למסך אחרי הדמעות שזלגו מעיניו בפארק האולימפי בריו לפני חמש שנים כשהצטרף אל רשימה מכובדת ומצומצמת של ספורטאים שזכו במדליה אולימפית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully