וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורהולם לא מעכל את השיא: "זה הכי קרוב שיש לריצה המושלמת"

אחרי שניפץ את שיא העולם, הנורבגי מודה: "הסתכלתי על השעון וחשבתי, 'WTF'". בנג'מין שזכה בכסף המום: "המירוץ הטוב אי פעם"

קבלת הפנים של נבחרת הג'ודו הישראלית אחרי טוקיו 2020/צילום: ניר אהרונסון

עולם הספורט מתקשה לעכל את ההופעה החד פעמית הבוקר (שלישי) בגמר ה-400 מטר משוכות, במה שהייתה ככל הנראה אחת הריצות הגדולות אי פעם במשחקים האולימפיים. קרסטן ורהולם, הפנומן הנורבגי, ניפץ את שיא העולם והשיא האולימפי כשעצר את השעון על זמן מדהים של 45.94 שניות, וזכה בזהב עם ריצה בלתי נשכחת ברגע האמת הגדול ביותר שלו בקריירה.

הנורבגי בן ה-25, פעמיים ברציפות אלוף העולם, אלוף אירופה ומי שקבע רק לאחרונה את שיא העולם עם 46.70 בחודש שעבר בליגת היהלום, ראה את יריבו העיקרי ריי בנג'מין האמריקאי מאתגר אותו, ועם פיניש מדהים קבע את התוצאה המטורפת. ריי שבר אף הוא את שיא העולם בשתי מאיות, ואיכשהו זה הספיק לו רק למדליית ארד.

ורהולם סיפר בסיום על הרגע בו הביט לשעון והבין שעשה היסטוריה: "הסתכלתי על לוח התוצאות ואמרתי לעצמי, 'WTF?!'. זאת התוצאה בלתי נתפסת, משוגעת. האמנתי שאפשר לשבור את השיא העולם, אבל לעשות את זה בגמר, זה לא פחות ממדהים. הרבה פעמים נשאלתי על הריצה המושלמת ואמרתי שהיא לא קיימת. זה היה הדבר הכי קרוב לכך שאי פעם ראיתי".

ורהולם אמר שכיוון לתוצאה של 46.4 שניות - תוצאה שבדיעבד לא הייתה מספיקה לזהב. "האמנתי שזה יספיק לי כדי לזכות במקום הראשון. אם היו אומרים לי שזה לא יספיק, הייתי צוחק. ידעתי שלפעמים גם ריצה מצוינת לא תמיד מספיקה, אבל עכשיו זה ברור לי".

קרסטן ורהולם, רץ משוכות נורבגי. רויטרס
בלתי נתפס. ורהולם/רויטרס

ורהולם הוסיף: "לא דמיינתי שזה אפשרי. כבוד להיות חלק ממירוץ כזה. אני שונא להפסיד, זה מה שנותן לי מוטיבציה להשתפר שנה אחרי שנה, יום אחרי יום. כולם הרגישו לחץ. אמרתי לריי בנג'מין לפני חצי הגמר שאני מכבד אותו, והוא אמר לי אותו דבר. שנינו חולקים את התהילה, שנינו עובדים קשה, ושנינו היינו בלחץ. לא היה פשוט לישון בלילה, אבל זה גם הוסיף אנרגיה חיובית".

ריי בנג'מין קבע ש"זה המירוץ הטוב בתולדות המשחקים האולימפיים. אי אפשר להשוות את זה לשום דבר אחר, התוצאות שעשינו מטורפות".

עוד בוואלה!

עם שיא עולם מדהים: קרסטן ורהולם זכה בזהב ב-400 מטר משוכות

לכתבה המלאה

האלוף האולימפי הבריטי גרג רתרפורד שפירשן את הריצה עבור "יורוספורט", נשמע המום לאחר המקצה יוצא הדופן. "זו הייתה ריצה פנומנלית. אני חושב שלא נראה עוד ריצה כזאת, אפילו לא קרוב", אמר. "ורהולם חתום על אחת התצוגות האולימפיות הגדולות אי פעם. אין לי מילים. הוא כבר שבר את שיא העולם לפני כן, אבל לעשות את זה בגמר אולימפי, בצורה כזאת? זה בלתי ניתן לעיכול, לא ייאמן. אני כל כך שמח בשבילו, כי הוא איש נהדר ושגריר נהדר של האתלטיקה".

רק כדי לסבר את האוזן, אם ורהולם היה רץ 400 מטר ללא משוכות, הוא היה מתברג באחד המקומות הראשונים באולימפיאדה. הזמן הטוב ביותר במוקדמות ה-400 מטר ללא משוכות, עמד על 45.64 שניות. ורהולם שיפר את שיא העולם ב-76 מאיות, בזמן שבמשך 44 שנה, מאז שנת 1977, קוזזו ממנו 75 מאיות בסך הכל.

"אני חושב שורהולם מתח את הגבולות האנושיים במקצה הזה", אמר רתרפורד. "הוא ראה את בנג'מין נותן לו פייט, וגילה שהוא אפילו יותר מהיר ממה שדמיין לעצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully