וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלוף אולימפי ללא טבעת": סערת הנישואים של דולגופיאט הגיעה לתקשורת הגרמנית

סיפורו של המתעמל שמנוע מלהתחתן כדין בישראל מעורר התעניינות גם בחו"ל: "מעורר מחדש את המודעות לשאלת הנישואים האזרחיים"

קבלת הפנים לארטיום דולגופיאט בנתב"ג אחרי הזכייה בזהב בטוקיו/צילום: ראובן קסטרו, צילום וידאו: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

בצל חגיגות מדליית הזהב ההיסטורית, ארטיום דולגופיאט נמצא גם במרכזו של ויכוח ציבורי נוקב. אמו של המתעמל חשפה שלשום ברדיו 103 שהוא לא יכול להתחתן עם ארוסתו בישראל כי היא אינה יהודייה, והציפה מחדש את הדיון בנושא חוק הנישואים האזרחיים בישראל.

הסיפור האישי של דולגופיאט, מסתבר, מסקרן גם את התקשורת העולמית. היומון "סודייטשה צייטונג" היוצא לאור במינכן פרסם הבוקר (רביעי) כתבה ארוכה ומקיפה על הסערה סביב דולגופיאט תחת הכותרת "אלוף אולימפי ללא טבעת".

"הסיפור של ארטיום דולגופיאט עורר דיון מסעיר בישראל בכל הנוגע לזהות יהודית, הקשר בין דת למדינה ושאלת הנישואים האזרחיים. דולגופיאט הוכיח שוב ושוב שהוא פטריוט ישראלי. הוא חגג את ההישג כשהוא עטוף בדגל ישראל, ומדבר בשמחה של המדינה בכל ריאיון שהוא מעניק. אבל פי ההלכה היהודית, הוא לא נחשב יהודי", כתבו.

דבריה של אמו של דולגופיאט

ארטיום דולגופיאט זוכה מדליית הזהב באולימפיאדת טוקיו נחת נתב"ג. ראובן קסטרו
עורר דיון ציבורי נוקב. דולגופיאט וארוסתו/ראובן קסטרו

סיפורו של דולגופיאט שעלה עם משפחתו לישראל מאוקראינה בשנת 2009, רחוק מלהיות חריג בכל הקשור לעולים מברית המועצות לשעבר. "יש עשרות אלפי ישראלים שלא נחשבים יהודים, רובם עלו ממדינות ברית המועצות לשעבר", ציינו בכתבה בגרמניה. "זה אולי לא משפיע על חיי היומיום שלהם בצורה דרמטית, אבל הופך לבעיה כשהם רוצים להתחתן. לדולגופיאט וארוסתו, שהגיעה לישראל מבלארוס, אין אפשרות להגשים את חלום הנישואים המאושרים. במקרה הטוב, הם יכולים להינשא בחתונה אזרחית בקפריסין. אבל המקרה שלו מעורר מחדש את המודעות הישראלית לנושא הנישואים האזרחיים, שנמצא על השולחן כבר עשרות שנים. דולגופיאט אמנם לא שש לדבר על הנושא הזה ומעדיף להשאיר את חייו הפרטיים לעצמו, אבל גם אם הוא שומר על שקט, הסערה סביבו נמשכת".

יואל רזבוזוב, שר התיירות מטעם יש עתיד, מחה לפני יומיים נגד ההחלטה שלא לאפשר לדולגופיאט להתחתן וצייץ: "לא הגיוני שהרבנות של אותה מדינה שארטיום דולגופיאט ייצג היום בכבוד לא מאפשרת לו זכויות אזרחיות בסיסיות כמו להתחתן בארץ. אזרחי ישראל, ולא משנה היכן נולדו, לא צריכים לעבור תהליך מייגע ומשפיל ולקבל אישור או דחייה מהרבנות כדי להתחתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully