וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתן רודיטי: "מקום רביעי זה בלתי נתפס בשבילי, ידעתי שיהיו הפתעות"

השחיין הישראלי שהדהים כשכמעט קטף מדליה מפתיעה במשחה ל-10 ק"מ דיבר על ההישג הגדול: "פריז? יש עוד הרבה זמן, אבל מפה אפשר רק להשתפר". מאמנו: "הכול התחבר לו, זה כמעט לא קורה בספורט. קיווינו לסיים בשמינייה הראשונה"

מתן רודיטי במסע"ת אחרי שסיים רביעי בשחייה ל-10 ק"מ בטוקיו/עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

אחרי ההישג הבלתי נתפס שלו הבוקר (חמישי) בטוקיו, ערך מתן רודיטי מסיבת עיתונאים בה דיבר על התחושות במשחה ל-10 ק"מ בו סיים באופן מדהים במקום הרביעי ולא היה רחוק מלקטוף את המדליה הכי מפתיעה בתולדות הספורט הישראלי.

אחרי שאבישג סמברג הבריקה עם מדליית ארד בטאקוונדו, נבחרת הג'ודו זכתה בארד בתחרות הקבוצתית וארטיום דולגופיאט הוכתר לאלוף האולימפי בתרגיל הקרקע בהתעמלות מכשירים, רודיטי כמעט והצטרף אליהם עם מדליה רביעית ישראלית בטוקיו, אך לבסוף החמיץ זאת בפער של פחות מחצי דקה ממדליסט הארד.

מתן רודיטי שחיין מים פתוחים. סימונה קסטרווילארי, הוועד האולימפי בישראל
הישג בלתי נתפס. מתן רודיטי/הוועד האולימפי בישראל, סימונה קסטרווילארי

"ידעתי מההתחלה שזה הולך להיות משחה עם הרבה מאוד הפתעות", אמר רודיטי. "מקום רביעי זה הישג בלתי נתפס בשבילי ואני מאושר מזה. פריז? יש עוד הרבה זמן, אבל מפה אפשר רק להשתפר. אני מאמין שנעשה את ההכנות לכל תנאי שיהיה, כמו עכשיו לדוגמה שהמים יהיו חמים והתכוננו לזה טוב מאוד. ידעתי שאני צריך לשתות הרבה לפני המשחה. היה לי חשוב להימנע מהתייבשות. בנוסף היו לי אימונים בטמפרטורה גבוהה מבדרך כלל וזה עזר. אני חושב שאבוא מוכן גם לתנאים אחרים".

"יש 10 אימונים בשבוע - 9 מתוכם בבריכה ואחד בים", הוסיף השחיין. "רוב האימונים הם בבריכה. למה בחרתי בשחייה למרחקים ארוכים? מגיל קטן הצגתי יותר יכולות אירוביות מאשר ספרינטים במרחקים הקצרים וזה מה שהוביל אותי למשחים הארוכים יותר. בנוסף מים פתוםים זה דבר שמעניין אותי יותר, העובדה שזה באוויר הפתוח ולא בבריכה סגורה".

עוד אמר רודיטי: "מדי פעם הסתכלתי קדימה לראות מה קורה, כמה שחיינים לפני ובאיזה מרחק. לפי זה אני מנסה או להדביק את הפער או לנוח כמה שיותר כדי לשמור על קצב טוב שאליו אני רגיל. הייתי יחסית רחוק מהשלישייה הראשונה, זה לא היה מרחק שניתן לגישור. בגדול אני מרוצה מהטקטיקה, שיפרתי מיקומים כמעט בכל סיבוב".

"אני עובד עם מתן צמוד בשנה האחרונה", אמר אמיר עופר, מאמנו של רודיטי. "הוא עשה את ההכנה בארצות הברית ובגלל הקורונה החליט לחזור לארץ. בסופו של דבר החיבור בינינו עבד טוב. מדובר בהישג מדהים, קיווינו להגיע לשמינייה הראשונה והוא התעלה מעבר לזה. הכול התחבר לו, וזה כמעט לא קורה בספורט. בדרך כלל משהו משתבש, והפעם הכול הלך לפי התוכנית ויותר מזה".

עוד בוואלה!

כמעט מדליה סנסציונית: מתן רודיטי סיים רביעי בשחייה במים פתוחים

לכתבה המלאה
מתן רודיטי שחיין מים פתוחים. סימונה קסטרווילארי, הוועד האולימפי בישראל
הדהים את כולם. מתן רודיטי/הוועד האולימפי בישראל, סימונה קסטרווילארי

במשחה לקחו חלק 26 מתמודדים, כשרודיטי, שסיים במקום החמישי באליפות אירופה של 2019 ובמקום ה-20 באליפות העולם הקודמת, קיווה להתברג בחלק העליון - בין 13 הראשונים. הוא לא שיפר את שיאו האישי שעומד על 1:48:59.6 שעות במשחה המתיש, אבל זה בטל בשישים לאור ההישג הפנטסטי. אחרי שהיה בקבוצת הרדיפה (בקילומטר הראשון עוד דורג 14) הצליח הישראלי להצטרף בהדרגה לדבוקה המובילה ולקראת הסיום כבר זינב בשלושת הראשונים, עד שעצר את השעון רביעי בזמן של 1:49:24.9 שעות.

את רודיטי הקדימו רק פלוריאן ולרבוק הגרמני שזכה בזהב, קרישטוף רסובשקי ההונגרי שהשיג את מדליית הכסף וגרגוריו פלטריניירי האיטלקי שלקח את הארד עם יתרון של 23.8 שניות בלבד על פני הישראלי מהרצליה. הישג השיא של השחייה הישראלית עד היום היה המקום השביעי של יעקב טומרקין ב-200 מטר גב בלונדון 2012, כשבאולימפיאדה הנוכחית נרשמו גמרים של אנסטסיה גורבנקו והשליחים המעורבים. בשני המקרים הללו התוצאה הסופית הייתה מקום שמיני, וכעת הגיע רודיטי שטרף את כל הקלפים וכמעט סיים עם מדליה היסטורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully