וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט מדליה סנסציונית: מתן רודיטי סיים רביעי בשחייה במים פתוחים

הישראלי הראשון אי פעם שמתחרה בענף על הבמה הגדולה מכולן, דורג רביעי במשחה ל-10 ק"מ עם ההישג הטוב בתולדות השחייה הישראלית: "זה הישג מטורף, קשה לעכל. שמח שבאתי במאני טיים"

מתן רודיטי במסע"ת אחרי שסיים רביעי בשחייה ל-10 ק"מ בטוקיו/עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

הרגע הגדול בקריירה הספורטיבית של מתן רודיטי כמעט הפך הלילה (בין רביעי לחמישי) למדליה הסנסציונית ביותר בתולדות הספורט הישראלי. השחיין בן ה-22 הדהים במשחה מים פתוחים ל-10 ק"מ, המרתון של ענף השחייה, כשבהופעת הבכורה של ישראל במקצוע הזה על הבמה הגדולה מכולן, היה מרחק נגיעה ממדליה וסיים במקום הרביעי. זהו כמובן ההישג הטוב ביותר של שחיין ישראלי כלשהו במשחקים האולימפיים, ובניגוד לכל התחזיות.

"הישג מטורף, קשה מאוד לעכל", אמר רודיטי לאחר המשחה המדהים. "האושר מטורף, אני שמח בטירוף. התכנית שלי הייתה להתחיל בעשירייה הראשונה, להגיע לרגליים של אחד הראשונים ולשפר מיקומים. זה הישג מטורף לשחייה בכלל, לשחייה במים הפתוחים בפרט. אני שמח שבאתי במאני טיים, זה הכי חשוב. אם לשחות טוב בתחרות כלשהי, אז באולימפיאדה".

מתן רודיטי שחיין מים פתוחים עם מאמנו אמיר עופר. סימונה קסטרווילארי, הוועד האולימפי בישראל
הדהים את כולם. מתן רודיטי/הוועד האולימפי בישראל, סימונה קסטרווילארי
מתן רודיטי שחיין מים פתוחים. סימונה קסטרווילארי, הוועד האולימפי בישראל
הישג השיא של השחייה הישראלית. מתן רודיטי/הוועד האולימפי בישראל, סימונה קסטרווילארי

במשחה לקחו חלק 26 מתמודדים, כשרודיטי, שסיים במקום החמישי באליפות אירופה של 2019 ובמקום ה-20 באליפות העולם הקודמת, קיווה להתברג בחלק העליון - בין 13 הראשונים.

הוא לא שיפר את שיאו האישי שעומד על 1:48:59.6 שעות במשחה המתיש, אבל זה בטל בשישים לאור ההישג הפנטסטי. אחרי שהיה בקבוצת הרדיפה (בקילומטר הראשון עוד דורג 14) הצליח הישראלי להצטרף בהדרגה לדבוקה המובילה ולקראת הסיום כבר זינב בשלושת הראשונים, עד שעצר את השעון רביעי בזמן של 1:49:24.9 שעות.

מתן רודיטי שחיין מים פתוחים. סימונה קסטרווילארי, הוועד האולימפי בישראל
מי היא מאמין? רודיטי/הוועד האולימפי בישראל, סימונה קסטרווילארי
מתן רודיטי שחיין מים פתוחים. סימונה קסטרווילארי, הוועד האולימפי בישראל
חגיגה גדולה במשלחת. מתן רודיטי והצוות/הוועד האולימפי בישראל, סימונה קסטרווילארי

את רודיטי הקדימו רק פלוריאן ולרבוק הגרמני שזכה בזהב, קרישטוף רסובשקי ההונגרי שהשיג את מדליית הכסף וגרגוריו פלטריניירי האיטלקי שלקח את הארד עם יתרון של 23.8 שניות בלבד על פני הישראלי מהרצליה.

הישג השיא של השחייה הישראלית עד היום היה המקום השביעי של יעקב טומרקין ב-200 מטר גב בלונדון 2012, כשבאולימפיאדה הנוכחית נרשמו גמרים של אנסטסיה גורבנקו והשליחים המעורבים. בשני המקרים הללו התוצאה הסופית הייתה מקום שמיני, וכעת הגיע רודיטי שטרף את כל הקלפים וכמעט סיים עם מדליה היסטורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully