וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשרם וזליקמן עלו לגמר קרב רב בהתעמלות אומנותית

היסטוריה בטוקיו: לראשונה אי פעם שתי מתעמלות ישראליות בגמר. אשרם שנחשבת למועמדת בכירה למדליה, התגברה על תרגיל חישוק לא טוב עם ביצועים נהדרים ומקום שלישי. זליקמן רשמה הופעה יציבה וסיימה שביעית. הגמר ביום שבת החל מ-9:20

ארטיום דולגופיאט אחרי זכייתו במדליית זהב בטוקיו 2020/צילום וידאו: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

היסטוריה: לראשונה בתולדותיה, ישראל תשלח שתי מתעמלות אמנותיות לגמר אולימפי. לינוי אשרם וניקול זליקמן צלחו הבוקר (שישי) את המוקדמות, וישתפו מחר (שבת, החל מ-9:20) בגמר הקרב רב.

העיניים הופנו, כמובן, קודם כל אל אשרם, אחת התקוות הגדולות של הספורט הישראלי, אולי זו שתסדר למשלחת מדליה רביעית באולימפיאדה הנפלאה הזו. הפתיחה היתה לא פשוטה: המתעמלת שגתה בתרגיל הראשון שלה (חישוק), אך הצליחה להתאושש בהמשך עם תרגיל כדור מצוין, עשתה את העבודה גם בתרגילי האלות והסרט, והעפילה לגמר עם מקום שלישי וניקוד מצטבר 103.100. זליקמן, ממנה הציפיות היו פחות גבוהות, הראתה יציבות ואופי גדול בהופעה הראשונה שלה באולימפיאדה והעפילה בעצמה עם ציון 95.900 - ניקוד שהספיק לה למקום השביעי.

בניגוד להתעמלות המכשירים או לאליפויות אחרות במהלך השנה בהתעמלות אמנותית, כאן במשחקים האולימפיים תחולק מדליה אחת בלבד - בקרב רב, כאמור, ובו ניקוד מצטבר של ארבעת המכשירים (חישוק, אלות, סרט וכדור). שתי המתחרות הגדולות ביותר של אשרם על מקום בפודיום יהיו כמובן התאומות הרוסיות דינה וארינה אברינה, ששולטות בענף ביד רמה, וסיימו את המוקדמות במקומות 1ו-2.

המתעמלת הישראלית לינוי אשרם. רויטרס
קיבלה את הציון הכי גבוה מכל המתמודדות בתרגיל הכדור. אשרם/רויטרס

לינוי אשרם

  • תרגיל החישוק: שגיאה גדולה לאחת המועמדות למדליה. לקראת הסיום של תרגיל ברמת קושי גבוהה, לא הצליחה אשרם לתפוס את החישוק אותו זרקה וקיבלה ציון של 23.500 - מספיק טוב למקום ה-15 בלבד לאחר שכל 26 המתעמלות התחרו. נזכיר: רק 10 הראשונות מעפילות לגמר, כך שאשרם תהיה חייבת לתקן בשלושת התרגילים הבאים.
  • תרגיל הכדור: אחרי האכזבה בחישוק, אשרם נראתה שוב כמו מועמדת למדליה עם תרגיל נפלא שזיכה אותה בציון של 28.250 לצלילי השיר "Big In Japan". התוצאה של הישראלית הייתה הגבוהה ביותר מבין כל המתחרות והיא בחזרה בגדול אחרי הטעות בחישוק.
  • תרגיל האלות: אשרם המשיכה להציג יכולת מצוינת, הפעם לצלילי מחרוזת של ביונסה, וקיבלה ציון גבוה של 27.850. בזכותו, זינקה למקום השלישי בתום שלושה תרגילים.
  • תרגיל הסרט: תרגיל אחרון וסולידי, העניק לאשרם 23.500 נקודות ולמעשה הבטיח לה את המקום בגמר.

עוד בוואלה!

החל מ-1:00 הלילה: לונה צ'מטאי בעקבות מדליה אולימפית במרתון

לכתבה המלאה
המתעמלת הישראלית ניקול זליקמן. Laurence Griffiths, GettyImages
הופעה מרשימה. זליקמן/GettyImages, Laurence Griffiths

ניקול זליקמן

  • תרגיל החישוק: הישראלית ביצעה את התרגיל לצלילי "דיפ פרפל", וזכתה לציון טוב של 24.350 - מקום תשיעי מבין 26 המתחרות, וכרגע היא בגמר.
  • תרגיל הכדור: זליקמן סיפקה תרגיל נאה, קיבלה ציון של 25.500 ודורגה שמינית בתום שני התרגילים. כרגע גם היא בגמר.
  • תרגיל האלות: זליקמן סיפקה עוד תרגיל מרשים וזכתה לציון של 24.950, שהקפיץ אותה למקום השביעי בתום שלושה תרגילים. הגמר מתקרב.
  • תרגיל הסרט: נפילה אחת מעט קלקלה לזליקמן את התרגיל הזה והיא קיבלה עליו את הציון הנמוך ביותר שלה במוקדמות: 21.200.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully