וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסידה זהב כי הסוס סירב לקפוץ ועוררה סערה: "זה טראגי עבורי"

עודכן לאחרונה: 6.8.2021 / 22:05

אניקה שלוי הייתה בדרך לניצחון בקרב 5 בטוקיו, אבל אז איבדה סיכוי בשל התעקשות הסוס. המאמנת שלה צעקה: "תכי אותו!"

מתן רודיטי במסע"ת אחרי שסיים רביעי בשחייה ל-10 ק"מ בטוקיו/עריכת וידאו: ירדנה עבודי פוקס

סערה גדולה סביב הספורטאית אניקה שלוי הגרמנייה בקרב חמש מודרני. זה מתחיל עם 200 מטר חופשי בבריכה, נמשך בסיוף, רכיבת סוסים בסגנון קפיצה ונגמר בירי וריצה. שלוי קבעה את התוצאה הטובה ביותר גם ב-200 מטר שחייה וגם סיימה ראשונה בסייף, מה שהעניק לה יתרון כמעט בלתי מחיק על פני שאר היריבות והבטיח לה די בוודאות מדליה וכנראה גם את הזהב.

אניקה שלוי ספורטאית גרמנייה. רויטרס
לא הצליחה לעצור את הדמעות. שלוי/רויטרס

כשהספורטאיות עברו אל מסלול הרכיבה, שלוי חוותה אירוע לא נעים כשהסוס עליו הייתה אמורה לרכוב, "Saint Boy", פשוט לא הסכים לבצע את הקפיצות וסירב להשתתף. שלוי, אלופת העולם חמש פעמים שסיימה במקום הרביעי בריו, התחילה למרר בבכי בעודה על הסוס. כאן התחילה דרמה גדולה ובשל העובדה שאין קהל במשחקים, קיבלנו הכול בשידור ישיר. המאמנת של שלוי קים רייזנר צעקה: "תכי אותו, תכי אותו" ואף שלחה לעברו חבטה בעצמה. הרוכבת אכן הצליפה בסוס וניסתה למשוך ברצועה את הפה שלו אחורה. שלוי גם ניסתה לעשות עם הסוס סיבוב באזור נטול מכשולים כדי לנסות להרגיע אותו, אבל שום דבר לא גרם לסוס להמשיך לרכוב וכך הפכה הפייבוריטית המוחלטת לזהב למקום האחרון ואיבדה כל סיכוי.

יש לציין כי בתחרות הזו לא מדובר בסוסים של הרוכבים עצמם כמו בתחרויות הרכיבה האחרות, אלא בסוסים שמסופקים להם על ידי התחרות ונבחרים בהגרלה רנדומלית 20 דקות בלבד לפני תחילת התחרות. כל סוס משתתף פעמיים בתחרות: פעם אחת עם החלק התחתון של הטבלה ופעם אחת עם החלק העליון. כך קרה ש"Saint Boy" רכב בצורה גרועה כבר עם הרוכבת הראשונה וסירב שלוש פעמים לקפוץ מעל מכשולים. למרות זאת שלוי התייעצה עם וטרינר וקיבלה עצות מהבעלים של הסוס כיצד לגרום לו לתפקד. בהתחלה הוא סירב בכלל לצאת לדרך, אחרי כמה קפיצות הוא פשוט עצר, לאחר מכן פשוט נתקע במכשולים ובסופו של דבר סירב בכלל לזוז.

שלוי, שלא הצליחה לעצור את הדמעות, אמרה לאחר מכן: "ניסיתי וניסיתי, אבל הוא לא רצה לזוז. פשוט התחלתי לבכות. לא ציפיתי לכך שאצטרך לשכנע אותו לזוז ובגלל זה בכיתי. הרגשתי שהוא היה חסר ביטחון וניסיתי לעשות הכול". בוועד האולימפי הגרמני הגיבו לסערה וקראו לשנות את חוקי התחרות כך ש"גם הסוס וגם הרוכב יהיו מוגנים. רווחת החיות ותנאי ההתמודדות ההוגנים לספורטאים חייבים להיות במוקד".

אניקה שלוי ספורטאית גרמנייה. רויטרס
הסוס לא נרגע/רויטרס
אניקה שלוי ספורטאית גרמנייה. רויטרס
אניקה שלוי ספורטאית גרמנייה/רויטרס
אניקה שלוי ספורטאית גרמנייה. Dan Mullan, GettyImages
אניקה שלוי ספורטאית גרמנייה/GettyImages, Dan Mullan

התגובות לאירוע לא איחרו להגיע וברשתות החברתיות פורסמו הצעקות של המאמנת רייזנר בעוד שלוי עצמה קיבלה המון הודעות שנאה. "זה טראגי מבחינתי", אמרה שלוי, "ייקח לי הרבה זמן להתאושש מזה. אני לא יודעת למה הסוס היה כל כך חסר ביטחון". שלוי, שנחשבת בדרך כלל לרוכבת רגישה מאוד אמרה: "זה שובר לי את הלב שלא הראיתי את זה. אני חושב שאנשים לא מצליחים להבין עד הסוף את מה שקרה".

המאמנת רייזנר, שבעצמה התחרתה בקרב 5 בעבר, אמרה: "אמרתי לה להכות את הסוס, אבל היא לא עינתה אותו בשום צורה שהיא. זה שאתה מכה את הסוס בגב זה לא נחשב לעינוי. היא לא משכה את הסוס מהפה שלו ולא היו לה שום חפצים חדים כדי להתעלל בו. התעללות בסוסים נראית אחרת לגמרי".

בעקבות התמונות והתגובות ברחבי העולם, קרב חמש המודרני מתמודד בפני משבר קשה מאוד. הלחץ הוא גדול ועכשיו העסקנים והספורטאים חייבים להבין שזו נקודת מפנה. אף אחד לא רוצה כותרות שלילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully