וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הזהב של לינוי אשרם - נקמה פוליטית במאהבת של ולדימיר פוטין"

אחד הפרשנים הפוליטיים ברוסיה טוען שהמדליה הוענקה לישראלית בניסיון לפגוע בנשיא "בשל חולשתו להתעמלות", ועל רקע יחסיו עם המדליסטית האולימפית אלינה קבאייבה. אברינה לא התאוששה: "אם היה קהל ביציעים, השופטים לא היו מעזים". שופטת אוקראינית: "דרגת הקושי הכריעה"

חגיגות המדליה בבית משפחתה של לינוי אשרם/צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: טל רזניק

ברוסיה עדיין מתקשים לעכל את איבוד מדליות הזהב בתחרויות הקרב רב האישי והקבוצתי באולימפיאדת טוקיו, וכבר מעלים תיאוריות קונספירציה. לפי הפרשן הפוליטי סטניסלב בלקובסקי, הענקת הזהב ללינוי אשרם היא לא פחות מאשר מזימה פוליטית שנועדה לפגוע בנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

"זה סקנדל בינלאומי, ויהיו לו השלכות גאו-פוליטיות וצבאיות", הצהיר בלקובסקי בריאיון לתחנת רדיו במוסקבה. "צריך לומר את האמת - הזהב של לינוי אשרם הוא ניסיון לפגיעה ישירה ואישית בפוטין. העובדה שהשערורייה הזו קרתה דווקא בהתעמלות אמנותית, רחוקה מלהיות מקרית".

פוטין ידוע בשל חיבתו להתעמלות אמנותית, וברבות השנים אף ניהל על פי השמועות רומן סודי מתמשך עם המדליסטית האולימפית לשעבר אלינה קבאייבה, ממנה לפי השמועות אף נולדו לו תאומות. קבאייבה, "האישה הסודית של פוטין", נמצאת בסוד העניינים בנבחרת ההתעמלות האמנותית של רוסיה ומעורבת בה מאוד עד היום. "ניסו לנקום בה, ולנקום בו", טוען בלקובסקי. "מישהו מופתע מכך שישראלית זכתה בזהב? זו רדיפה פוליטית, והכל בגלל התמיכה של פוטין בסוריה".

לינוי אשרם מתעמלת ישראלית עם דינה אברינה מתעמלת רוסיה. רויטרס
רוסיה לא נרגעת. אשרם ואברינה על הפודיום/רויטרס

דינה אברינה, המתעמלת שנמצאת במרכזה של הסערה אחרי שהסתפקה במדליית הכסף, חזרה הבוקר על הטענות לפיהן נקבע מראש שלא תזכה בזהב. "הרבה אנשים תמכו בי, ואמרו שהסיפור שלי מזכיר את מה שקרה לאלכסיי נמוב ב-2004".

נמוב, המתעמל הרוסי האגדי, קיבל באתונה 2004 ציון נמוך יחסית על הביצוע בתרגיל הקורה, והניקוד שלו שופר רק אחרי ערעור וקריאות בוז רמות מהקהל. "זה בדיוק מה שקרה לי. אם היה קהל ביציעים בטוקיו, כנראה שזה היה מסתיים אחרת. לשופטים לא היה את האומץ לקבל את ההחלטה שקיבלו לעיני קהל", אמרה אברינה, שזוכה לתמיכה גדולה ברוסיה. "אני ואחותי קוראות את כל ההודעות ואת כל התגובות, הרבה אנשים כותבים לנו, ואנחנו מנסים לענות לכולם", אמרה.

לידיה וינוגרדניה, שופטת התעמלות אומנותית מאוקראינה, ששפטה באליפות העולם האחרונה, העלתה לרשת סרטון ובו אמרה את דעתה בנושא. "דרגת הקושי היא זו שהכריעה את ההתמודדות בין אשרם לאברינה", אמרה השופטת. "היתרון של אשרם על פני דינה בדרגת הקושי היה עצום. זו הסיבה שגם לאחר הטעות של לינוי, היא זכתה בזהב. אם היו מסתכלים רק על הביצוע, דינה הייתה זוכה, אבל היה פער גדול בדרגת הקושי. אף אחד לא האמין שלינוי תצליח לבצע את דרגת הקושי שעליה הכריזה, אבל היא עשתה זאת. הסיבוב שהיא עשתה על קצות האצבעות באחד התרגילים היה זה שהכריע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully