וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשים הטובות: היום הגורלי של חנה קנייזבה מיננקו ומעיין דוידוביץ'

בהפרש של שעות בודדות ייאבקו חנה קנייזבה מיננקו ומעיין דוידוביץ', "שתיים שקורצו מאותו חומר", על הכבוד הנשי של המשלחת הישראלית. שליחנו לריו על היום הגורלי והבלתי צפוי של "הג'ינג'יות"

מערכת וואלה!

אלכס מרמן, המאמן של חנה קנייזבה מיננקו, ישב מתוח ועצבני ביציע. כמה כסאות לצידו ישבו בכירי הוועד האולימפי שהגיעו אתמול (שבת) בבוקר לאצטדיון האתלטיקה כאן כדי לוודא שקופצת המשולשת לא מפשלת. עוד לפני שתי הפסילות בקפיצות הראשונות, מרמן היה לחוץ. בקפיצות לבור החול יכול האתלט לגנוב איזו עצה עם מאמנו שנמצא לא רחוק ומיננקו ניסתה להבין למה זה לא עובד לה. הסימנים בינה לבין מאמנה לא שידרו סימנים חיוביים. באולימפיאדה הקודמת, בה ייצגה את אוקראינה, היא סיימה רביעית ובשנה האחרונה היא זכתה פעמיים במדליית כסף באליפות העולם ובאליפות אירופה, אבל זה לא נותן לך אפילו סנטימטר לפני התחרות.

המתח אצלה ואצל מרמן היה גדול מאוד. ואז בקפיצה השלישית היא גירדה את התוצאה שהייתה אמורה להבטיח לה מיידית מקום בגמר שייערך הלילה (בין ראשון לשני, 2:55). עם 14.30 מטר קנייזבה מינננקו הייתה נכנסת אוטומטית לגמר, אבל גם 10 סנטימטר פחות הספיקו. האמריקאית קאטורה אוריי נכנסה לגמר עם 14.08 מטר בלבד, תוצאה ממש לא איכותית לרמת אולימפיאדה. "החסרנו לא מעט פעימות", הודה מנכ"ל הוועד האולימפי גיליי לוסטיג מאוחר בלילה. "זה היה קשה לנו ביציע, אז אני לא רוצה לחשוב מה הרגישה חנה על המשטח מתחתינו".

עוד בנושא:
יום 9 בריו: התרחישים של דוידוביץ' בדרך למדליה, קנייזבה מיננקו בגמר
בדמינטון: מישה זילברמן ניצח והשאיר סיכוי קלוש להעפיל לשמינית הגמר
אורי ששון: "אני בג'ודו בשביל האמת שלי. המדליה לא תשנה אותי"
ששון: "תחושת גאווה ענקית". סמדג'ה: "כרגע אין לי כוחות לאמן"

חנה קנייזבה מיננקו קופצת משולשת ישראלית. רויטרס
שוב דפיקות לב. קנייזבה מיננקו/רויטרס

ביממה הקרובה שתי מדליות ישראליות יעמדו על הפרק. זהו ככל הנראה יום העמוס ביותר עבור המשלחת הישראלית לאולימפיאדה. קנייזבה מיננקו תצא מאוכזבת בלי מדליה וכך גם מעיין דוידוביץ' בשיוט המדליות בגלישה. אלה משימות העל של היום הזה עבור המשלחת, אבל גם דואט השחייה האמנותית יתחרו היום, דימה קרויטר במוקדמות הקפיצה לגובה ובין לבין הטקס לי"א חללי מינכן בגני העירייה כאן בריו. "לא במקרה יצא שחנה ומעיין ינסו לקחת מדליה באותו יום בהפרש של כמה שעות", אמר אתמול יושב ראש הוועד האולימפי יגאל כרמי. "שתיהן קורצו מאותו חומר. חומר של ספורטאים אדירים. עכשיו צריך לקוות למדליות".

הם קוראים במשלחת הישראלית לדוידוביץ' הג'ינג'ית. יש לה אופי בלתי מתפשר. למרות שהיא יכולה לשדר שהיא הכי קולית, כרמי מודה שלא כדאי להיתקל בה אחרי שהיא יוצאת מהים משיוט לא טוב. "היא עירונית, אבל היא הכי קיבוצניקית שיש", צוחק בכיר במשלחת. "בחורה עם אופי של בטון. עם ים של ניסיון. אתה יודע מה זה לעשות 12 שיוטי ים מול הגולשות הטובות בעולם ולהגיע לעמדה הזו של שיוט מדליות? אנחנו לא שוכחים מה שקרה בלונדון עם לי קורזיץ שכבר הייתה עם המדליה כמעט על הצוואר ובסוף נותרה בלי כלום, אבל אנחנו אופטימיים ביחס למעיין שתמיד אומרת לנו: 'מה אתם עושים עניין כזה גדול? אני בסך הכל יוצאת לים עם הגלשן והרוח ותכף אני חוזרת'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מעיין דוידוביץ' גולשת ישראלית. רויטרס
הג'ינג'ית. דוידוביץ'/רויטרס

לוסטיג הסכים לחתום על מדליה אחת. מי מהן תזכה? על זה כבר הן יריבו. "יש כאלה שיגידו לך שהם לא מוכנים לסגור על פחות משתי מדליות, אבל אני אומר את האמת שלי ואם תציע לי אחת, אני לוקח עכשיו", דיבר ביושר. "מעיין הגיעה לכאן מאוד ממוקדת. היא חזקה ויציבה בשיוטים שלה. אני מרגיש שהיא בשלה למדליה. אבל אי אפשר לשכוח כמה חנה מוכשרת ומקצוענית וגם היא יכולה לעשות את זה. קשה לי להמר מי מהן פייבוריטית גדולה יותר לזכות".

מעיין וחנה הן מהנשים הדומיננטיות במשלחת שלכם?

"חד משמעית. שתיהן הוכיחו כמה הן יכולות להיות תחרותיות ואני סומך על שתיהן".

דוידוביץ' ממוקמת חמישית, אבל יש לה את אותו מספר של נקודות כמו לסינית פיינה צ'ן הממוקמת שלישית. הספרדייה מארינה אלבאו, שזכתה בזהב בלונדון, מדורגת אחרי דוידוביץ', והראשונה לפני שיוט המדליות היא האיטלקיה פלאביה טרטאליני. 12 שיוטים בארבעה ימים עשו הבנות. אתמול היה להן יום מנוחה והיום כאמור הן תעשנה רק שיוט אחד שניקודו יהיה כפול. "כמו שמעיין יכולה להביא אפילו זהב, כך היא יכולה לסיים רחוק מאוד ממדליה", אמרו אתמול במשלחת. "הלוואי שהכוחות הנפשיים יעמדו לה עד הסוף".

דוידוביץ' תסיים את השיוט שלה באזור השעה 15:00 זמן ברזיל. מיננקו תתחרה עמוק לתוך הערב שש שעות אחריה. הקולומביאנית קתרינה איברגואן היא המועמדת הבכירה למדליה אחרי שעשתה כסף בלונדון. האלופה האולימפית מלפני ארבע שנים הקזחית אולגה ריפקובה גם נמצאת ברשימה, כך שהתחרות על המדליה תהיה קשה מאוד. האם יש מקום לאופטימיות? קשה היה לגבש דעה נחרצת על מה שראינו אתמול מקנייזבה מיננקו במוקדמות. אומנם הישראלית הצליחה להעפיל לגמר אולימפי, במקצוע איכותי, קשה ויוקרתי, אבל הקופצת הישראלית הדאיגה הרבה מאוד אנשים עד שהבטיחה את מקומה בגמר.

גילי לוסטיג מנהל היחידה לספורט הישגי. קובי אליהו
יסתפק גם במדליה אחת. לוסטיג/קובי אליהו

זו לא הפעם הראשונה של קנייזבה שהיא פוסלת פעמיים, מדאיגה את כולם ומפצה על זה בקפיצה השלישית. לזה כבר התרגלנו (פחות או יותר), אבל אחר כך היא הגיעה לעמדת הראיונות, ונראתה די מעורערת, אפילו נסערת, והמשיכה להדאיג. "הרגשתי כבדה, לא זזתי טוב, לא יודעת מה היה שם, זאת פעם ראשונה שזה קורה לי", אמרה, בשורה של משפטים קצרים שהמחישו כמה היא התקשתה. אין ספק, אלו לא היו רגעים שמשדרים ביטחון.

אבל מה זה משנה. כל המילים בטלות וחסרות משמעות, כשהיא מצליחה לעבור 14.20 מטר בקפיצה היחידה שלה. אומנם זו לא תוצאה שיכולה להביא מדליה, אבל היא כן מראה מה יש לה ברגליים, כמה היא מוכשרת, כמה היא מיומנת. היא כבר הוכיחה שהיא יודעת להתעלות ברגעים הגדולים, עם מדליות כסף באליפות העולם ובאליפות אירופה. "הכל בראש", אמרה אתמול. נקווה שהיום היא תתעורר על הצד הנכון. השוואת שיאה הלאומי, 14.78 מטר שהושג באליפות העולם בבייג'ינג, עשויה לתת לה מדליה אחרי שסיימה בלונדון רק רביעית אבל מאז חזרה מהניתוח שעברה בכף רגלה לא גירדה את המרחק הזה. "קשה להמר מי מבין השתיים יכולה לעשות את זה", אמרו אמש בכירים במשלחת הישראלית באירוע שנערך לאורי ששון ולאיגוד הג'ודו. "אף אחד לא ירים גבה אם הן לא יחזרו הביתה עם מדליה, אבל גם לא נתפלא אם שתיהן יכפילו את הכמות שכבר יש מהג'ודו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully