וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החטא ועונשו: יוליה אפימובה המסוממת לא הצליחה לעצור את הדמעות

השחיינית הרוסיה שהורשעה פעמיים בעבר בשימוש בחומרים אסורים, זכתה במדליית כסף ב-100 חזה. אבל הקהל לא שכח והרעים בקריאות בוז, ואפימובה מיררה בבכי במשך דקות ארוכות

צילום מסך

הבריכה האולימפית סיפקה הלילה (בין שני לשלישי) לא מעט סיפורים. מייקל פלפס עלה לגמר ב-200 מטר פרפר, קטינקה הוסו וסון יאנג הרשימו וריאן מרפי שבר שיא אולימפי. והיה גם את הסיפור של יוליה אפימובה.

החל מ-2013 הרוסיה בת ה-24 כשלה בכמה בדיקות לאיתור חומרים אסורים, אבל בהחלטה מאוד מעוררת מחלוקת - זמן מאוד קצר לפני טקס הפתיחה - הוועד האולימפי הבינלאומי התיר לה להשתתף במשחקים האולימפיים בריו, במשחה ל-100 מטר חזה. הלילה אפימובה זכתה במדליית הכסף - וגם בקריאות בוז רועמות.

אפימובה הגיעה למקום השני אחרי היריבה הגדולה שלה לילי קינג. בבריכה היא עוד "חגגה" את מדליית הכסף, אבל אחרי שיצאה ממנה, מצלמות הטלוויזיה תיעדו אותה כשהיא ממררת בבכי. הסוכנת שלה, אנה מיטקובה, חיבקה ולא הצליחה להרגיע אותה. אפימובה המושמצת פשוט בכתה ובכתה במשך חמש דקות, עד שהצליחה להירגע.

עוד בנושא

החיים הקשים שמצפים לפלפס: הפרשנות של מיקי חליקה
פלפס עלה לגמר ב-200 פרפר, זהב שני ליאנג והוסו
אויבי האומה: הכירו את היריבים של הישראלים היום

יוליה אפימובה, שחיינית רוסיה. AP
הקהל לא שכח ולא סלח. אפימובה/AP

הצופים בבריכה האולימפית בריו לא ריחמו על אפימובה ובוודאי לא התכוונו להראות אמפתיה כלפיה. נדיר לראות את הקהל מגיב בכזה זעם כלפי שחיין - על אחת כמה וכמה בתחרות עולמית גדולה - אבל את ההיסטוריה שלה אפימובה לא תוכל למחוק.

הרוסיה זכתה במדליות זהב במקצים שונים של שחיית חזה באליפויות העולם ב-2009, 2013 ו-2015. היא החזיקה בשיא העולם ב-50 מטר חזה (למשך פחות מיממה), אבל המורשת שהיא מותירה ותותיר היא זו של שתי השעיות בגלל שימוש בחומרים אסורים. בשבועות האחרונים אגב, שחייניות רבות הטיחו ביקורת חריפה בוועד האולימפי, שהחליט לאפשר לאפימובה להתחרות בריו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
יוליה אפימובה שחיינית נבחרת רוסיה. רויטרס
קשה גם על הפודיום. אפימובה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully