וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניצחון הגדול של רוסיה: מיקי חליקה על מדליית הכסף של יוליה אפימובה

מיקי חליקה

9.8.2016 / 9:00

המאבק לאישורה של יוליה אפימובה הפך למאבק של רוסיה נגד העולם. הלילה השחיינית לקחה מדלית כסף. מיקי חליקה, פרשן השחייה של וואלה! ספורט, על הסיפורים הגדולים של הלילה. משוברת המוסכמות מהונגריה ועד לחיים המאוד קשים שמצפים למייקל פלפס

צילום מסך

שיאים לא נשברו הלילה, התוצאות הלא הגיונות מהיומיים הראשונים מעט נרגעו. אבל גם היום השלישי בבריכה בריו היה בסימן התותחים הכבדים, שממשיכים להשאיר לעצמם את המדליות. הראשונה היא קטינקה הוסו ההונגריה, שלקחה את הזהב ב-100 גב. הוסו שוב הדגימה למה היא שחיינית שוברת מוסכמות, בדומה לכל הדור של מייקל פלפס. עד לא מזמן חשבנו שמי שניצחה ב-400 מעורב אישי לא יכולה לנצח גם במשחה ל-100 מטר, אבל הוסו גנבה את ההצגה לספרינטרים וקטפה את הזהב במשחה הקצר. הוסו עשתה היסטוריה כפולה והשאירה מאחור אגדה כמו כריסטינה אגרסגי. כעת לא רק לשחייה יש מלכה מרשימה, גם בבודפשט יש נסיכה חדשה.

גם סון יאנג סיפק הלילה עוד רגע שייכנס לספר ההישגים העבה שלו, כשניצח במשחה ל-200 חופשי. זו מדליה שנייה בריו לסיני, אחרי שקטף את הכסף ב-400 חופשי. יאנג הוא דמות יוצאת דופן. הוא כבר נתפס על חומרים אסורים, שלטונות סין עצרו אותו על נהיגה ברשלנות, והוא השחיין הסיני היחיד שהתאמן מחוץ למסגרת הסינית כשעבר לעבוד עם דניס קוטרל, המאמן של גאנד הקט האגדי, באוסטרליה. ויאנג, כפי שהבנתם, לא השאיר הלילה שום מקום לספק.

עוד בנושא

פלפס עלה לגמר ב-200 פרפר, זהב שני ליאנג והוסו
יוליה אפימובה לא הצליחה לעצור את הדמעות
אויבי האומה: הכירו את היריבים של הישראלים היום

קטינקה הוסו שחיינית הונגרייה. רויטרס
נסיכה חדשה בבודפשט. קנטינקה הוסו/רויטרס

הסיפור של הלילה הגיע ב-100 חזה נשים. המנצחת אמנם היתה לילי קינג, האמריקאית בת ה-19 שקבעה שיא אולימפי, אבל האירוע הגדול הגיע עם זו שסיימה אחריה במקום השני: יוליה אפימובה. כדי להבין כמה הסיפור מאחורי המדליה שהרוסייה לקחה הוא ענק, צריך לחזור קצת אחורה. אפימובה היא השחיינית שהמאבק שלה להשתתפות בריו הפך למאבק של רוסיה נגד העולם. למרות ארשת פנים דיפלומטית, רוסיה הבהירה שאין לה בעיה להגיע למשבר פוליטי אם אפימובה לא תקבל האישור.

ה-IOC הוא אמנם גוף שמרני שיושב בשוויץ, אבל הוא הבין שבסוף לא כדאי לו להגיע לקרב עם העוצמה הרוסית. ואכן, שעות לפני טקס הפתיחה, אושר לנערה מגרוזני לייצג את רוסיה במשחקים. הלילה הסיפור השנוי במחלוקת הזה קיבל חותמת ואפימובה לקחה את אחת המדליות שאולי היתה הולכת למישהו אחר במקרה של החלטה שונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
יוליה אפימובה שחיינית נבחרת רוסיה. רויטרס
מאבק של מדינה שלמה. אפימובה בסיום/רויטרס

גם בריו אפשר להבין כמה הבריכה שייכת היום לצעירים. בלונדון 2012 היתה זו רותה מיילוטיטה בת ה-15 שהוכתרה לאלופה אולימפית. בריו היא סיימה רק שביעית בגמר ה-100 חזה. מיילוטיטה כבר בת 19, אבל צעירות אחרות כבר לקחו לה את התהילה. אבל שימו לב לנתון הבא: מתוך שבעה משחים הלילה, בארבעה מתוכם ניצחו שחיינים בגילאי 19-21 . ריאן מרפי ( 100 גב) בן 21, לילי קינג (100 חזה) בית 19, תמאש קנדרשי (200 פרפר – חצי גמר) בן 20, שיבון-מארי אוקונור (200 מעורב אישי – חצי גמר) בת 20.

מייקל פלפס נכנס הלילה לתחרויות האישיות וכבר ראינו כמה בריו החיים של האגדה הולכים להיות קשים במיוחד. פלפס אמנם זכה אמש במדליה ה-23 בעזרת משחה השליחים, אבל במקצים האישיים הוא יצטרך באמת להשאיר מאחור את כל מה שקרה לו בשנים האחרונות: ישיבה במוסד גמילה, מעצר משטרתי, נהיגה בשכרות. זו בהחלט תהיה האולימפיאדה הכי קשה שלו. כי פלפס, כמו פלפס, לא ירצה רק ארבע מדליות, אגדה חד פעמית מסוגו תכוון שהן יהיו מזהב.

מייקל פלפס שחיין. רויטרס
האולימפיאדה הכי קשה שלו. מייקל פלפס/רויטרס

כבר בחצי הגמר ל-200 פרפר, שם סיים שני, הוא לא הבין מאיפה הגיע השחיין ההונגרי הצעיר, תמאש קנדרשי, שמאיים על הכתר היקר שלו. ועוד במשחה שמזוהה יותר מכל עם הכריש מבולטימור. הלילה המאבק ביניהם הולך להיות מרתק במיוחד ויהיה מעניין לגלות אם גם את המכשול הזה פלפס מסוגל להשאיר מאחוריו, או שגם במקרה שלו – העולם שייך קודם כל לצעירים.

ואי אפשר לסגור בלי המשלחת שלנו. סוף סוף יש מעט מצב רוח. גל נבו קבע את תוצאה השנה שלו ב-200 פרפר 1:58.64, ורמז שאפשר מעט לחלום לקראת המשחה העיקרי שלו: 200 מעורב אישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully