וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעמלות: "ארה"ב נמצאת ברמה משלה, ביילס היא הפנים של אולימפיאדת ריו"

האמריקאיות ניצחו בגמר הקבוצתי בפער הגדול אי פעם וחיזקו את השליטה המוחלטת שלהן בהתעמלות העולמית. ביילס שוב הרטיטה לבבות: "היא הכוכבת". מה נשאר לה כדי לזכות בחמש מדליות זהב?

אלי רייזמן, לורי הרננדז, מדיסון קוציאן, גבי דגלאס, סימון ביילס, נבחרת ארה"ב התעמלות, ריו 2016. רויטרס
השאירו למתחרות אבק. ה-Final Five/רויטרס

ההיסטוריה של הספורט האמריקאי תזכור לעד את ה-Magnificent Seven ("שבע המופלאות") - נבחרת ההתעמלות של ארה"ב שזכתה בזהב הקבוצתי באולימפיאדת אטלנטה 1996. זה היה הזהב הקבוצתי הראשון אי פעם של נבחרת הנשים והמתעמלות - בעיקר קרי סטראג שהתחרתה חרף פציעה וכאבים קשים - הפכו לגיבורות.

ב-2012 אלו היו ה-Fierce Five (בתרגום חופשי "חמש העוצמתיות") ששלטו באולם ההתעמלות בלונדון וטיפסו לראש הפודיום והיום יש אלילות חדשות, ה-Final Five ("בתרגום חופשי "חמישיית הגמר"). אלי רייזמן, לורי הרננדז, מדיסון קוציאן, גבי דגלאס ומעל כולן - סימון ביילס עוצרת הנשימה. חמש המתעמלות הללו הובילו אמש (שלישי) את נבחרת ארה"ב למדליית זהב קבוצתית בפער הגדול בהיסטוריה מהמקום השני, כמעט 10 נקודות.

כולן זכו לשבחים, אבל ביילס כרגיל עמדה במוקד. סנסציית ההתעמלות בת ה-19 קיבלה את הציון הגבוה ביותר בקפיצות, קורה וקרקע, וזו הייתה מדליית הזהב הראשונה שלה מתוך חמש אפשריות. "סימון ביילס הקסומה הובילה את ארה"ב לניצחון צפוי", נכתב ב"גרדיאן" הבריטי, "הנבחרת האמריקאית נמצאת ברמה משלה וביילס היא הכוכבת שלה. היא הפנים של אולימפיאדת ריו 2016 ביחד עם עוד כמה ספורטאים".

עוד בנושא:

נבחרת ארה"ב זכתה בתחרות הקבוצתית בהתעמלות
שדר הטלוויזיה התנצל על ההערות בנוגע להוריה של סימון ביילס
קונצרט של סימון ביילס במוקדמות תחרות ההתעמלות

סימון ביילס, מתעמלת אמריקאית. AP
התוצאה הגבוהה ביותר בשלושה מארבעה מקצועות. ביילס/AP

אבל זו כאמור לא רק ביילס. נבחרת הנשים של ארה"ב זכתה גם במשחקים האולימפיים בלונדון 2012 ובאליפויות העולם ב-2011, 2014 ו-2015. במילים אחרות, בחמש השנים האחרונות האמריקאיות זוכות בהכול. רייזמן ודגלאס אגב, היו חלק כמעט מכל הנבחרות הזוכות.

מרתה קארולי, אשתו של המאמן בלה קארולי וחברה בצוות האמריקאי גם בריו, אמרה: "בכל שנה אנחנו הופכים לטובים יותר ויותר ואפשר להגיד שארה"ב שולטת בהתעמלות הנשית. פעם ברית המועצות הייתה דומיננטית, אחר כך הגיע הזמן של רומניה ועכשיו אנחנו".


המסלול של ביילס לחמש מדליות זהב?

גמר קבוצתי : זכתה
יום חמישי, 11.8: גמר קרב רב
יום ראשון, 14.8: גמר קפיצות
יום שני, 15.8: גמר קרקע
יום שני, 15.8: גמר קורה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully