וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו לאבילני השווה את הקהל הברזילאי לקהל הגרמני ב-36', והתנצל

הצרפתי ספג קריאות בוז לאורך תחרות הקפיצה ורתח: "מאז ג'סי אוונס ב-1936 לא היה דבר כזה". מאוחר יותר התנצל. טיאגו דה סילבה שזכה בזהב: "מדהים, הייתי חייב להתנתק מהקהל"

מערכת וואלה!

דרמה גדולה ולא מעט אמוציות ליוו הלילה (בין שני לשלישי) את התחרות בקפיצה במוט באצטדיון האולימפי בריו דה ז'ניירו. רנו לאבילני קפץ 5.98 מטר לקראת הסיום וכבר היה בטוח שהוא זוכה בזהב, אבל אז הגיע טיאגו בראז דה סילבה.

טיאגו דה סילבה קופץ במוט ברזילאי ריו 2016. AP
יחי המלך החדש. טיאגו/AP

הברזילאי בן ה-22 כבר קבע השנה שיא אישי של 5.93 מטר ואף אחד לא התפלא כשהתברר שהוא הבטיח לעצמו מדליה, אבל הניסיון המוצלח שלו לעבור 6.03 מטר כבר פער לא מעט פיות. שיפור של 10 ס"מ לשיא האישי, שיא אולימפי ולבסוף גם מדליית זהב. לאבילני שניסה לעבור 6.08 ולא הצליח, נפרד מתוארו האולימפי והסתפק במדליית כסף.

עוד בנושא:

טיאגו דה סילבה קבע שיא אולימפי וזכה בזהב בקפיצה במוט
כל מה שקרה הלילה באולימפיאדת ריו

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
רנו לאבילני קופץ במוט. GettyImages
קיבל את ההפסד, אבל לא את האווירה. לאבילני/GettyImages

"לפני ארבע שנים זה הלך בכיוון שלי והיום אין הרבה מה להגיד", סיכם הצרפתי, "טיאגו עשה תחרות גדולה. הוא צעיר וכולם ידעו שיש לו פוטנציאל לעבור 6 מטר. מבחינה ספורטיבית אין עוד מה להוסיף. עשיתי את שלי, לא הצלחתי לנצח, זה הספורט".

אבל ללאבילני גם היו מילים קשות על התנהגות הקהל באצטדיון. לאורך התחרות אלפי ברזילאים לא הסתפקו בעידוד של דה סילבה ושרקו בוז ליריב הצרפתי. "האווירה הייתה רעה. קריאות בוז מתאימות לכדורגל, לא לאתלטיקה. זה לא מתאים לרוח האולימפית. לא עשיתי שום דבר לברזילאים. ב-1936 הקהל היה נגד ג'סי אוונס, אבל מאז לא היה דבר כזה".

מאוחר יותר לאבילני הביע חרטה בטוויטר: "אני מתנצל על ההשוואה הרעה שלי. היא נעשתה ברגע של כעס ואני מבין שטעיתי. אני מבקש סליחה מכולם".

דה סילבה הפך למדליסט הזהב השני של ברזיל באולימפיאדה הביתית אחרי הג'ודוקא רפאלה סילבה. הוא גם מדליסט הזהב הראשון של ברזיל באתלטיקה מאז 1984, אז ז'ואקים קרוז ניצח בריצה ל-800 מטר. "זה מדהים, הפעם הראשונה שאני עובר 6 מטר", אמר דה סילבה, "הקהל עודד אותי יותר מדי. הייתי חייב להתנתק והלתרכז בטכניקה שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully