וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוסיה מתקשים להירגע: "השופטים חלאות אדם, הם גררו את אשרם בשיערות למקום הראשון"

הרוסים המאוכזבים ממשיכים לעסוק בזכייה של אשרם בזהב: "השופטים צריכים להיענש, מה שקרה לא קשור לספורט". מחליקה לשעבר: "איך לעזאזל מישהי שביצעה טעות זכתה במדליית זהב?", אלינה קבייבה: "חוסר צדק, מקרה שישנה את הספורט לנצח"

לינוי אשרם מגיבה לאחר הזכייה במדליית זהב בטוקיו/יניב טוכמן, שליחנו לטוקיו

בזמן שבישראל ממשיכים לעסוק במדליית הזהב ההיסטורית של לינוי אשרם בהתעמלות אומנותית, ברוסיה עדיין זועמים על ההפסד של האחיות דינה ורינה אברינה, וטוענים לקיפוח מצד השופטים, אחרי שלל הביקורות שהעבירו אתמול (שבת) על צוות השיפוט.

לינוי אשרם מתעמלת אומנותית ישראלית. רויטרס
"דינה הייתה טובה יותר". אשרם עם דגל ישראל אחרי הזכייה/רויטרס

"היכולת של לינוי אשרם פנומנלית, מדהים היה לראות איך היא פרחה ברגע האמת. בראבו לינוי שעשית היסטוריה עבור המדינה שלך, אפילו מבלי למצמץ", כתבה המתעמלת הרוסית לשעבר ומגישת הטלוויזיה בהווה, ליאסן אוטיאשבה, והכעיסה מתעמלת עבר אחרת, אלינה קבייבה שהשתתפה בשתי אולימפיאדות ומי שעל פי דיווחים הייתה נשואה בחשאי לוולדימיר פוטין.

"היא מדברת? היא מעולם לא השיגה מדליית זהב עבור המדינה שלה", אמרה קבייבה. "לא באליפות אירופה, לא באליפות העולם ולא במשחקים האולימפיים. בנוסף, היא אפילו לא הייתה חלק מהנבחרת באולימפיאדה. לכן, אין לה זכות להגיב בכלל על הסקנדל והמחדל שהיה בגמר עם השיפוט. בנוגע לאשרם, מגיע לה כל הכבוד. היא לא קשורה למחדל השיפוט והיא לא אשמה בזה. היא בסך הכול עשתה את המוטל עליה".

קבייבה המשיכה: "מה שכן, הוועד האולימפי ביצע מהלך מסוכן, שאולי ישנה את ההיסטוריה של ההתעמלות, כשאפשר לשופטים להכריז על זוכה שביצעה טעות בגמר. מה שקרה לא קשור לספורט. היום ראינו שאפשר לנצח בעזרת השופטים. מעולם לא העברתי ביקורת על השיפוט, אבל המקרה הזה שונה. היה פה חוסר צדק ונראה היה שכל המטרה של השופטים היא מניעת מדליית הזהב מרוסיה".

לינוי אשרם, זוכת מדליית זהב, טוקיו 2020. Jamie Squire, GettyImages
"לא קשור לספורט". אשרם/GettyImages, Jamie Squire

"מה שקרה שם קשור לפוליטיקה ותו לא, אם לאשרם נשאר טיפה כבוד היא צריכה להחזיר את המדליה", ציינה העיתונאית מרגריטה סימוניאן. "השופטים חלאות אדם, הם ממש גררו אותה בשיערות למקום הראשון, הרי מישהי שעשתה טעות כל כך גסה לא יכולה לזכות בזהב".

"איך לעזאזל מישהי שביצעה טעות זכתה במדליית זהב?", אמרה המחליקה לשעבר טטיאנה נאבקה. "איפה השופטים? איפה רוח הספורט? זו פשוט בושה למשחקים האולימפיים ולצוות השיפוט, שברגע אחד מנפץ את חלומותיהן של מתעמלות צעירות. הבנות שלנו הופיעו בצורה מושלמת, הוליכו לכל אורך התחרות ובסופו של דבר סיימו במקומות השני והרביעי. איך זה הגיוני שזו שזכתה בזהב עשתה טעות ואילו זו שזכתה בכסף עשתה ביצוע מושלם? זה לא פייר! בנות, אתן מושלמות וכל העולם ראה את זה. מבחינתנו, זכיתן בזהב".

דינה אברינה מתעמלת אומנותית רוסיה. Jamie Squire, GettyImages
הייתה צריכה לזכות בזהב? אברינה/GettyImages, Jamie Squire

דינה אברינה הייתה טובה יותר מלינוי אשרם", אמרה המתעמלת לשעבר, אליה מוסטפינה, שזכתה בשבע מדליות אולימפיות, כולל שתיים מזהב. "אני לא ממש מבינה בזה, אבל נראה שהיה ברור שדינה הייתה טובה בהרבה. היו לה פחות טעויות ולדעתי היא הייתה צריכה לזכות בזהב".

זה היה ברור שמשהו לא היה בסדר עם צוות השיפוט", הוסיפה המחליקה לשעבר, יבגניה מדבדבה, שזכתה בשתי מדליות אולימפיות. "לא מדובר בטעות חד פעמית, זה כבר דפוס קבוע. דינה רשמה ביצוע מושלם ואני לא חושבת שהיא הייתה צריכה לסיים במקום השני, אלא במקום הראשון. אני מקווה שדינה וארינה יתגברו על מה שקרה במהרה, למרות שזה לא קל. מדובר בטרגדיה עבורן, לא פחות. העובדה שהן יצליחו להתאושש תהיה הנקמה שלהן על הטעות הקשה באולימפיאדה. הייתי שולחת את השופטים לעשות 350 סיבובי ריצה כעונש על מה שהם עשו".

אלינה קבייבה. Ryan Pierse / Staff, GettyImages
כועסת. קבייבה/GettyImages, Ryan Pierse / Staff

כזכור, עוד אתמול החלו לתקוף ברוסיה את השופטים אחרי הזכייה של אשרם. לפי הטענות הרוסיות הוועד האולימפי הבינלאומי ממשיך לסגור איתם חשבונות. ויטלי מילונוב, חבר הפרלמנט, במיוחד לא אהב את תוצאות ההתעמלות האומנותית ותקף בחריפות את התחרות. חבר הפרלמנט הרוסי, יו"ר איגוד ההתעמלות, זעם ואמר: "זה לא הגיוני, איך אשרם קיבלה ציון כל כך גבוה?", כששר הספורט הוסיף: "יש הרבה שאלות לגבי השיפוט ולא פלא שהיו כל כך הרבה ערעורים מספורטאיות ממדינות שונות".

"האישה הישראלית הופיעה בצורה מגעילה!", הוא אמר, "זו בושה לצפות בזה בכלל! זו לא אתלטיקה, אלא התעמלות אומנותית. לרוסיות לא היו סולחים על הדבר הזה. אני חושב שהישראלית צריכה לסרב לקבל את התוצאה, זו האפשרות היחידה. כל דבר אחר יהיה בושה. היא ניצחה בצורה לא הוגנת".

דינה אברינה, שסיימה במקום השני, גם התלוננה על השיפוט ואמרה: "השיפוט לא היה הוגן".

לינוי אשרם מתעמלת אומנותית ישראלית. Jamie Squire, GettyImages
ברוסיה לא מרוצים. אשרם/GettyImages, Jamie Squire

יושב ראש איגוד ההתעמלות הרוסית אירינה וינר-אוסמנובה (אשתו של אלישר, שהיה בעבר אחד מבעלי ארסנל), זעמה ואמרה: "זה כאוס! זה לא יכול להיות! לכולם נמאס ממדליות הזהב שלנו? אני חושב שכן. הייתה לנו יריבה פחות או יותר ראויה, אבל זה הכול. הבחורה מישראל קיבלה את אותו ציון אתמול במוקדמות ובגמר למרות שבגמר היא ביצעה כזאת טעות גדולה. הנה התשובה לכל השאלות שלכם".

שר הספורט של רוסיה אולג מטיצין אמר: "ברכות לדינה אברינה על מדליית הכסף באולימפיאדה. הספורטאית שלנו הראתה אופי של אלופה אמיתית וביצעה תרגילים ברמה הכי גבוהה. כל רוסיה עודדה היום את דינה וארינה אברינה. אני חושב שלכל מי שצפה בתחרות היום יש הרבה שאלות לגבי השיפוט. זה לא צירוף מקרים שכל כך הרבה ערעורים הוגשו היום נגד החלטות השיפוט, זה הגיע מספורטאיות ממספר מדינות שונות. מבחינתנו דינה אברינה היא האלופה האמיתית של התחרות, הגיע לה זהב".

אגב, הישראלים היו בהחלט אופטימיים עוד לפני הזכייה. מומחי ה-Winner נתנו לזכייתה של לינוי בזהב יחס שנע בין פי 5 ל-6.5, ועל פי הנתונים של ה-WINNER כ- 85% מהטפסים שנשלחו עוד בטרם שלב הגמר צפו את הזכייה. לינוי עשתה זאת, התעלתה על הציפיות וגרמה לישראלים רבים לתחושת גאווה בזכות עבודה קשה ואפילו קצת בזכות התמיכה האדירה שקיבלה מהציבור.

סייעה בהכנת הידיעה: סטלה גורביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully