וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא הרצוג לסמברג: "שיחקת אותה בענק, חיבוק גדול מכולנו"

מכל עבר מברכים את הזוכה בארד. מאמנה "בטוח שהיא תעשה לטקוואנדו מה שיעל ארד עשתה לג'ודו". לוסטיג: "הגשמנו יעד - מדליה בענף חדש". השר טרופר: "ניצחה כנגד כל הסיכויים"

הנשיא יצחק הרצוג מתקשר לברך את זוכת מדליית הארד אבישג סמברג, לוחמת הטאקוונדו הישראלית/דוברות בית הנשיא

המשלחת הישראלית לא האמינה שתזכה לרגע כזה של אושר כבר בפתיחת אולימפיאדת טוקיו. אבישג סמברג טרפה את הקלפים עם מדליית ארד היסטורית בטאקוונדו וגרמה לחגיגות גדולות לא רק בישראל אלא גם ביפן.

מאמנה של סמברג, יחיעם שרעבי, אמר לפני טקס המדליות: "אני שמח בשבילה, על כל ההשקעה שלה. הקרב על המדליה היה מאוד הפכפף ומותח עד השנייה האחרונה, ברור שהיו יותר אמוציות מקרב רגיל. היינו בטוחים בדרך שלה ובמדליה עוד לפני המיונים האולימפיים. ברגע שהיא הוכיחה את עצמה במיונים, ידענו שזה יקרה גם פה. אני בטוח שאבישג תעשה לטאקוונדו מה שיעל ארד עשתה לג'ודו. היא תשנה את הענף".

אבישג סמברג לוחמת טאקוונדו ישראלית. רויטרס
הצטרפה למועדון המדליסטיות האקסקלוסיבי. אבישג סמברג/רויטרס

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, התקשר לברך את הזוכה הטרייה במדליית הארד. בשיחת הטלפון אמר הנשיא לסמברג: "עשית היסטוריה. את השראה לילדות וילדים רבים בישראל". במהלך שיחתם ברך הנשיא בהתרגשות את אבישג ואמר: "כל הכבוד על הזכייה במדליה ההיסטורית בטקוואנדו. עבדת קשה לכל אורך הדרך והבאת למדינת ישראל גאווה עצומה. חיבוק גדול מכולנו". "את מקור להשראה עבור ילדות וילדים רבים בישראל שיסתכלו עלייך ויראו שבעבודה קשה אפשר להפוך חלום למציאות", הוסיף הנשיא.

יגאל כרמי יו"ר הוועד האולימפי דיבר גם הוא לפני הטקס: "לא חשבנו בבוקר לסיים את היום הראשון עם מדליה. זו האמת. אבל אבישג היא בחורה יוצאת דופן. צריך להכיר אותה לעומק כדי להבין אילו איכויות יש לבחורה הזו. אנחנו מאושרים לפתוח כך את טוקיו 2020 ומצפים לאולימפיאדה קסומה".

שר התרבות והספורט חילי טרופר נכח בקרב המכריע: "אני מתרגש. מדליה ראשונה ביום הראשון זה כיף. יצאה שבת ואני באתי. הם הסתובבו בין כל התחרויות ובקרבות על המדליות הקפיצו אותי. איזה כיף לחזור ככה. היא ניצחה כנגד כל הסיכויים עם אופי אדיר".

צפו: משפחת סמברג חוגגת ברגע הניצחון של אבישג

חגיגות המשפחה אחרי מדליית הארד של אבישג סמברג/צילום: שלומי גבאי. עריכת וידאו: ליר שפיגלר

יעל ארד, המדליסטית הראשונה של ישראל וכיום יו"ר הוועדה המקצועית של הוועד האולימפי: "זו נערה צעירה, אבל מדליה שלישית של אישה. הנה הצטרפה למועדון שלנו, של הנשים, עוד אחת מקסימה. אין לי ספק שהאפקט יהיה זהה לזה של המדליה שלי על הג'ודו. טאקוונדו זה ענף מדהים. יש לא מעט מועדונים בארץ, יש תשתית, זה ענף קלאסי. אני מהג'ודו ושומרת אמונים, אבל גם אבישג וגם אלו שבאו לפניה ומתאמנים איתה, המאמנים, עושים עבודה מדהימה. היא צעירה, יהיו לה עוד שתי אולימפיאדות. זה חלק מהשיטה שלנו.. מגדלים את הסגל של הנוער בדרך לפריז, אך אצלה מהר מאוד זיהו את הפוטנציאל".

גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי: "זו ילדה צעירה בת 19, היא עברה אצלנו את כל התהליך. היא הייתה במשלחת הנוער, הייתה אלופת אירופה, עשתה מבחנים ונתנה תחרות יוצאת מן הכלל. הגשמנו את אחד היעדים שהיו לנו, מדליה בענף חדש. היא עשתה את זה כמו גדולה, הובילה 2:14, הייתה בדרך לניצחון מוחץ, אבל בסוף ניצחה עם כוחות בלי רגילים, גם מנטליים, גם ספורטיביים, גם מקצועיים. אנחנו שמחים שאחרי כמה שנים ושלוש אולימפיאדות שבהן בטאקוונדו לא הצליחו להשיג ניצחון שזה מה שקרה".

סמברג הפכה למדליסטית הכי צעירה של ישראל - הראשונה שעושה את זה עוד לפני גיל 20. זו, כאמור, המדליה האולימפית העשירית של המדינה והשמינית מארד, לצד הזהב של גל פרידמן והכסף של יעל ארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully