וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדכונים שוטפים: שיאים אולימפיים בבריכה, האחים אבה עשו היסטוריה

עודכן לאחרונה: 25.7.2021 / 17:32

יפן ממשיכה לחגוג עוד ועוד מדליות זהב. בטורניר הכדורגל ארגנטינה ניצחה לראשונה וז'יניאק כבש שלושער. הגולפאי המדורג ראשון בעולם חיובי לקורונה

ארטיום דולגופיאט מסכם את יום התחרויות הראשון בטוקיו/באדיבות הוועד האולימפי של ישראל

16:20: ניצחון דחוק לגרמניה בטורניר הכדורגל

סגנית האלופה האולימפית התאוששה מההפסד לברזיל עם 2:3 קשה על ערב הסעודית. נאדים אמירי ורגנאר אכה כבשו במחצית הראשונה, הסעודים הצליחו להשוות פעמיים, אבל פליקס אודוקאי הכריע בנגיחה בדקה ה-75 אחרי קרן של מקס קרוזה וכעת לגרמניה שלוש נקודות בבית ד', לעומת ארבע של ברזיל וחוף השנהב שנפרדו ב-0:0 עם הרחקה הזויה של דוגלאס לואיז בדקה ה-13, ועוד אחרי בדיקת VAR.

יפן המארחת מושלמת בבית א' אחרי 1:2 על מקסיקו ובדרך הבטוחה לרבע הגמר, ואילו בבית ב' דרום קוריאה מחצה 0:4 את רומניה ועלתה למקום הראשון, כשלכל ארבע הנבחרות שם יש שלוש נקודות.

פליקס אודוקאי שחקן נבחרת גרמניה האולימפית חוגג שער. רויטרס
מנע מבוכה מגרניה. פליקס אודוקאי/רויטרס

14:12: עוד שיאים בבריכה

אחרי שיא העולם שקבעה נבחרת השליחות 4X100 של אוסטרליה לפנות בוקר, בברוכה בטוקיון המשיכו להיקבע תוצאות נהדרות.

במוקדמות 100 מטר גב, השיא האולימפי נשבר שלוש פעמים בתוך דקות. קיילי מאס הקנדית קבעה 58.17 שניות, רייגן סמית' שיפרה עם 57.96 שניות ולבסוף קיילי מקיאון האוסטרלית - הפייבוריטית הגדולה לזכייה בזהב - עצרה את השעון על 57.88 שניות.

קצת לאחר מכן, טטיאנה שונמייקר הדרום אפריקאית עצרה את השעון על 1:04.82 ב-100 מטר חזה וקבעה שיא אולימפי משלה. השיאנית ממריו 2016, לילי קינג (שהיא גם שיאנית העולם), עלתה בעצמה לחצי הגמר והיא תנסה לחזור לפסגה.

טטיאנה שונמייקר, שחיינית דרום אפריקאית. רויטרס
שיאנית אולימפית. שונמייקר/רויטרס

13:27: היום הגדול משפחת אבה

יום חג בבית משפחת אבה היפנית, אחרי שבמרחק של כשעה אחד מהשני, האחים היפומי ואוטה זכו במדליות זהב אולימפיות. אוטה שהתחרתה במשקל עד 52 ק"ג, חגגה ראשונה והיפומי הצטרף אליה בהמשך אחרי ניצחון בגמר במשקל עד 66 ק"ג (בתחרות בה השתתף ברוך שמאילוב).

האחים אוטה הוצבו כמועמדים ללכת עד הסוף ועמדו בציפיות. ב-2018 הם כבר עשו היסטוריה כשהפכו לאחים הראשונים שזוכים באליפות העולם בג'ודו באותו יום, אבל היום זה כבר היה סיפוק גדול בהרבה.

אוטה אבה ג'ודוקא יפנית. AP
איזה יום. אוטה אבה/AP

12:55: שלושער לז'יניאק ב-3:4 של צרפת

החלוץ בן ה-35 כיכב (57, 78, 86) מול דרום אפריקה, הטריקולור גירדו ניצחון בכורה לאחר ה-4:1 מול מקסיקו במשחק הפתיחה. קובמלו קודיסנג (53), אבידנס מקגופה (73) וטבוהו מוקואנה (82) כבשו לבפאנה-בפאנה, טז'י סבאנייה הכריע בדקה ה-92. במשחק נוסף ניצחה הונדורס 2:3 את ניו זילנד.

12:23: ניצחון ראשון לנבחרת הכדורגל של ארגנטינה, ספרד בראש הבית

אחרי ההפסד המפתיע לאוסטרליה במשחק הפתיחה, התאוששו האלביסלסטה עם 0:1 קטן על מצרים. פקונדו מדינה הבקיע בדקה ה-52, כשהגיע ראשון לריבאונד אחרי נגיחה לקורה. מי שנמצאת בראש בית ג' היא ספרד, ששוב התקשתה אבל השיגה שער ראשון בטורניר מראשו של מיקל אויארסבאל בדקה ה-81 וניצחה 0:1 את אוסטרליה.

שחקן נבחרת ארגנטינה פקונדו מדינה. רויטרס
הכריע. מדינה/רויטרס

11:36: הגולפאי הטוב בעולם חיובי לקורונה

ג'ון ראם הספרדי, המדורג ראשון בעולם, נמצא חיובי לנגיף ולא יוכל לקחת חלק במשחקים.

7:41: מדליה ראשונה בענף הסקייטבורד

היא שייכת למדינה המארחת - יוטו הוריגומה היפני עשה זאת ונכנס לספרי ההיסטוריה של הענף שנכנס לראשונה לאולימפיאדה. הוריגומה צבר ניקוד של 37.18.

גולש הסקייטבורד היפני יוטו הוריגומה. רויטרס
עשה היסטוריה. הוריגומה/רויטרס

7:22: עשרה נדבקים חדשים בקורונה

טרם פורסם האם מדובר בספורטאים או לא, אך כמות הנדבקים עד כה אצל כל אנשי המשלחות הגיעה ל-132.

6:49: סנסציה בג'ודו: האלופה האולימפית הודחה

הפתעה גדולה בקטגוריית המשקל עד 52 ק"ג בג'ודו: מאילינדה קלמנדי, מדליסטית הזהב מריו והפייבוריטית לזכות במקום הראשון גם הפעם, הודחה כבר בקרב הראשון שלה עם הפסד לרקה פופ ההונגרייה.

הג'ודוקא הקוסוברית מאילינדה קלמנדי מאוכזבת. רויטרס
אכזבה גדולה. קלמנדי/רויטרס

4:00: ענף חדש נחנך באולימפיאדה

לראשונה אי פעם, ענף הסקייטבורד הפך לאולימפי. מתחרים ראשונים בגלישת רחוב כבר החלו את הופעותיהם בטוקיו, לקראת השואו שאמור לספק הכוכב של הענף והפייבוריט הברור לזכות במדליית הזהב, ניג'ה יוסטון האמריקאי. יוסטון מקווה להפוך למדליסט הזהב הראשון של ארצות הברית בטוקיו, אבל יוטו הוריגומה המקומי, יליד העיר המארחת, ינסה למנוע זאת ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully