וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוגל נחום בריאיון: "מאמינים במדליה ישראלית באתלטיקה. לונה לא באה לשחק"

המנהל המקצועי של משלחת האתלטיקה לטוקיו מרוצה מההופעות של מיננקו וטפרי ("הישגים אדירים"), משוכנע שאחרי ההתעמלות גם האתלטיקה יכולה להביא מדליה ("לפעמים צריך את הספורטאי הנכון"), מעריך שצ'מטאי בכושר טוב ומספר גם על ההתרגשות משיא העולם של רוחאס

קבלת הפנים לארטיום דולגופיאט בנתב"ג אחרי הזכייה בזהב בטוקיו/צילום: ראובן קסטרו, צילום וידאו: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן
על חנה מיננקו: "אם אני ממשיל את זה לכדורגל, היא הייתה בפיגור 3:0 וניצחה 3:4"

השבוע השני של האולימפיאדה הוא השבוע של האתלטיקה ושלבי הגמר של משחקי הכדור. נבחרת הבייסבול שלנו כבר בחוץ, אחרי טורניר די ארוך וחוקי תחרות שהיה צריך להיות גאון כדי ללמוד אותם, אבל יש כאן עוד שלל תחרויות בענפי הכדור האחרים לצד גמרים אדירים שעוד מחכים באיצטדיון האולימפי, שם עדיין לא נרגעים מהשיא האיכותי בריצה ל-400 מטר משוכות של הנורבגי קרסטן ורהולם וכבר הבוקר קיבלו שיא עולם באותה ריצה רק לנשים של סידני מקלאפלין.

איגוד האתלטיקה הישראלי עוד מחכה לרצי המרתון שיעלו על המסלול בסאפורו מאות קילומטרים צפונית לטוקיו וזה יקרה בסוף השבוע, אבל כבר עתה יכולים באיגוד הישראלי להיות מרוצים מההופעה של חנה מיננקו קנייזבה בקפיצה המשולשת ושל סלאמוויט באיולין טפרי בגמר ל-5000 מטר. "אם אני ממשיל את זה לכדורגל, אז חנה היתה בפיגור 3:0 וניצחה מבחינתי 3:4. היא ניצחה בזמן פציעות. היא חמש שנים לא קפצה את המרחקים האלה והיא עשתה את זה בגדול כולל במוקדמות שהיו מאוד איכותיים", אומר כאן רוגל נחום המנהל המקצועי של משלחת האתלטיקה לטוקיו והמנהל ההישגי של איגוד האתלטיקה.

חנה נשמעה מאוד מתוסכלת בסיום.

"נכון, כי היא ווינרית. היא רצתה מדליה ולכן האכזבה שלה היתה גדולה. אחרי זה כשהגענו למלון, היא הבינה שההישג שלה גדול מאוד".

סלאמוויט באיולין-טפרי רצה ישראלית. סימונה קסטרווילארי, הוועד האולימפי בישראל
"הישג אדיר". סלאמוויט באיולין-טפרי/הוועד האולימפי בישראל, סימונה קסטרווילארי
על צ'מטאי: "היא הרביעית בעולם, ולא באה לכאן לשחק משחקים"

אנחנו מדברים אחרי הריצה של טפרי שלשום בלילה למרחק של 5000 מטר. בחצי הגמר היא שיפרה את השיא הישראלי. בגמר היא רצה שניה אחת יותר, אבל עדיין סיימה עשירית בריצה בה ההולנדית ממוצא אתיופי סיפאן חסן נתנה פיניש מטורף. "אנחנו מאוד מרוצים", אומר נחום. "המטרה הראשונה של טפרי היתה לעלות לגמר ה-5000 והיא עשתה את זה. היא קבעה שיא ישראלי חדש. שיפרה את השיא של לונה ב-5 שניות וזה עצום לעשות את זה באולימפיאדה. חנה וטפרי בטופ 10 וזה אדיר מבחינתי. עד עכשיו הכל דופק כמו הציפיות. גם ההופעה של דיאנה וייסמן במוקדמות היתה טובה מאוד".

יש לנו מדליית זהב בהתעמלות מכשירים. אתה רואה את היכולת שלנו להביא יום אחד מדליה גם באתלטיקה?

"בהחלט כן. אנו מאמינים שאפשר ובזה מתחיל הכל".

יש לנו בארץ יכולת לייצר אלוף אולימפי באתלטיקה?

"פגשתי בחיי המקצועיים ובקריירה שלי אלופים אולימפיים באתלטיקה שהגיעו ממדינות עם תקציבים ותשתיות נמוכים ממה שיש בישראל. לפעמים צריך את הספורטאי הנכון והמאמן הנכון. גם אם הוא יתאמן באיזה מרתף שכוח אל או באיזה יער, זה יכול לבוא לידי ביטוי. יש לנו מרתוניסטים מעולים כאן. לונה היא הרביעית בעולם והיא לא באה לשחק כאן משחקים".

אנחנו לא יודעים דבר על הכושר שלה.

"היא היתה באיטליה במחנה אימונים והיא כעת בספורו. איתי מגידי שנמצא איתם יודע היטב מה מצבה ומה מצב המרתוניסטים הגברים. כולם היו בהכנה באיטליה. היינו שם בשליטה ובבקרה. יש לנו נבחרת מאוד חזקה במרתון. כולם בריאים וכולם מוכנים לריצה שלהם".

עוד בוואלה!

גדולה ביפן? השנה האבודה של לונה צ'מטאי תסתיים עם עוד רגע שיא בטוקיו?

לכתבה המלאה
לונה צ'מטאי רצה ישראלית. לילך וייס רוזנברג
יש מקום לאופטימיות. לונה צמטאי/לילך וייס רוזנברג
על השיא העולם בקפיצה משולשת: "מה שמדהים הוא שלרוחאס יש עוד הרבה במחסנית והיא תשפר את השיא הזה"

חם ולח כאן למרתון.

"אני תמיד אומר לחניכים שלי שלא מתעסקים במה שלא תלוי בנו. חם ולח כאן לכולם. צריך לשלוט בתזונה, במנוחה, בשעות השינה ועל זה מקבלים בראש אם לא עומדים בהם".

אחד מרגעי השיא עד כה כאן באתלטיקה היה שיא העולם במשולשת של רוחאס ואתה כקופץ משולשת בין היתר, בטח מאוד התרגשת.

"מה שמדהים ששיא העולם הקודם ב-1995 היה כשאני התחריתי באותה התחרות. גם בגברים יום לפני הנשים היה אז שיא עולם ואני התחריתי בגטבורג והנה אני השבוע כאן עם אתלטית שאני מאמן, חנה מיננקו, שהתחרתה כאן בגמר בו נקבע השיא הזה שהוא שיא מדהים אבל מה שמדהים הוא שלרוחאס יש עוד הרבה במחסנית והיא תשפר את השיא הזה בעתיד. יש לה מרווח לשפר את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully