וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוקיו 2020: ולאשיץ' שכנעה את דג'וקוביץ' להשתתף, כדורסלנית אמריקאית נדבקה בקורונה

עודכן לאחרונה: 19.7.2021 / 22:30

הטניסאי הבכיר בעולם הסביר מדוע לא פרש מהאולימפיאדה כמו רבים מחבריו. צרות הקורונה ממשיכות להיערם, מוזיקאי פרש מטקס הפתיחה בגלל התעמרות בנכים

בווידאו: התפרצות קורונה בכפר האולימפי בטוקיו, שר הבריאות בבריטניה נדבק/צילום: רויטרס

נובאק דג'וקוביץ' מסביר למה לא פרש מהאולימפיאדה

21:45: בניגוד לרוב הטניסאים הבכירים, נובאק דג'וקוביץ' ישתתף בטורניר הטניס בטוקיו במטרה לצרף גם מדליית זהב לשנת 2021 המושלמת שלו עד כה, אבל מסתבר שפרט לשאיפה הזו למצוינות יש קודם כל רגש פטריוטי. "בסופו של דבר זה הוכרע על פטריוטיזם ועל האהבה שלי לסרביה", הסביר דג'וקוביץ'. "אני לא מאושר לשחק בלי אוהדים ובטח לא מרוצה מכל הגבלות הקורונה ביפן, אבל אין דבר חיוני יותר מאשר לייצג את המדינה שלך באולימפיאדה".

אלוף ווימבלדון הטרי גם גילה מי הייתה זו ששכנעה אותו לא לפרוש, והיא בכלל קרואטית: "נתקלתי בקופצת לגובה בלאנקה ולאשיץ' לפני כמה ימים והיא אמרה לי שאנשים יזכרו בסופו של דבר רק מי זכה במדליות ולא מה היו התנאים והאם היה קהל או לא. המילים שלה השפיעו עליי ואני שמח שהחלטתי להשתתף במשחקים. זו המטרה הכי גדולה שלי כרגע יחד עם אליפות ארה"ב".

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי עם מאמנו וטניסאי העבר גוראן איבניסביץ'. רויטרס
יש לו עוד שתי מטרות. נובאק דג'וקוביץ'/רויטרס

גם כדורסלנית אמריקאית נדבקה בקורונה

21:30: קייטי לו סמואלסון, שחקנית נבחרת ארה"ב שאמורה הייתה להשתתף בתחרות האולימפית של 3X3, נדבקה בקורונה ולא תוכל לקחת חלק באולימפיאדה. סמואלסון, כדורסלנית סיאטל סטורם מה-WNBA, הייתה מחוסנת, אבל זה לא עזר לה. "אני שבורה", כתבה באינסטגרם. "לא אוכל להגשים את החלום שלי".

אמן מוזיקלי פרש מטקס הפתיחה בגלל מעשי בריונות מהעבר

16:30: אם לא מספיקות למארגנים בטוקיו צרות הקורונה והמחאות של הציבור היפני, כעת הם צריכים להתמודד עם התפטרות של אמן מוזיקלי שהיה אמור להופיע בטקסי הפתיחה והסיום של האולימפיאדה. על פי הפרסום של "יאהו", האמן קורנליוס, או בשמו האמיתי קייגו אויאמדה, הודיע על פרישתו בעקבות גל ביקורות נגדו שעלה מחדש בנוגע לסיפור מן העבר.

ב-1994, עוד בטרם התפרסם, התוודה קורנליוס כי בימיו כתלמיד תיכון, הוא התעמר בחבריו ללימודים שהיו נכים ונהג כביריון. לדבריו, הוא נעל אותם, היכה אותם, הכריח אותם לאונן לעיני אחרים ואילץ אותם לאכול את צואתם. הוא התנצל על כך, אבל הציטוטים צפו מחדש בשבוע האחרון לאחר שהתברר כי הוא יהיה האחראי על המוזיקה בטקסי המשחקים האולימפיים ובעיקר הפראלימפיים.

קורנליוס בן ה-52 התנצל פעם נוספת: "אני מביע את התנצלותי הכנה בפני חבריי לכיתה וההורים שלהם שנפגעו ממעשיי ומילותיי, ואני מתחרט עמוקות שלא הייתי חבר טוב ללימודים. במקום להיות אחראי לזיכרונות טובים, הייתי זה שפגע בהם". טושהירו מוטו, אחד המארגנים של המשחקים, הגיב עוד לפני החלטתו של קורנליוס לפרוש: "זה נכון שהוועדה המארגנת לא הייתה מודעת למעשיו בעבר, אבל שמענו את ההצלנות שלנו ואנחנו מקווים שהוא ימשיך לתרום למשחקי טוקיו".

הדיווחים על הדבקות נמשכים

12:50: ביפן מדווחים: מתעמלת מנבחרת ארה"ב נמצאה חיובית לקורונה במחנה אימונים במדינה, בזמן ההכנות שלה למשחקים. לא פורסם שמה של המתעמלת, שנמצאת בעיר אינזאי, רק פורסם שהיא בשנות העשרה לחייה.

עוד בוואלה!

רגליים על הקרקע, הראש בעננים: ארטיום דולגופיאט מכין תרגיל מרהיב בדרך למדליה

לכתבה המלאה
מתעמלת אמריקאית בהכנות למשחקים, טוקיו 2021. Carmen Mandato, GettyImages
דאגה חדשה בארה"ב. מתעמלת נדבקה/GettyImages, Carmen Mandato
טוקיו 2020, הכנות לקראת האולימפיאדה. רויטרס
הצרות נערמות. טוקיו/רויטרס

ההצהרה של טויוטה

11:43: רק כדי להמחיש עד כמה המשחקים האולימפיים הם שנויים במחלוקת בטוקיו וביפן, היום חברת טויוטה הכריזה שלא תופיע בפרסומות בטלוויזיה במהלך המשחקים. כמו כן, ראשי החברה הודיעו שלא יגיעו לטקס הפתיחה - וזאת על אף שטויוטה היא אחת מהספונסריות הראשיות של הוועד האולימפי ושל המשחקים. מדובר בהחלטה יוצאת דופן, שמשקפת עד כמה המשחקים הם אירוע "מקטב" ביפן, ושחברות רבות לא מעוניינות להיות מקושרות אל המשחקים.

"אכן, טויוטה לא תנכח בטקס הפתיחה, וההחלטה התקבלה אחרי מספר שיקולים, כולל העובדה שלא יהיה קהל", נמסר מהחברה, "גם לא נעלה פרסומות שלנו במהלך המשחקים ביפן". ההכרזה מגיעה על רקע דעת הקהל השלילית במדינה בנוגע לקיום המשחק, כשסקר גדול קבע כי 68 אחוז מהאוכלוסייה ביפן לא מאמינים ביכולת של המארגנים למנוע הפצה גדולה של קורונה בגלל המשחקים. 55 אחוז מהאוכלוסייה ביפן אמרו שהם מתנגדים לקיום המשחקים. ראשי טויטה הודיעו שימשיכו לתמוך ב-200 הספורטאים שהחברה מאמצת.

אולם הג'ודו, טוקיו 2020. רויטרס
ביפן לא רוצים להיות מקושרים לאירוע המקטב. אולם הג'ודו בטוקיו/רויטרס
טוקיו 2020, הכנות לקראת האולימפיאדה. רויטרס
טוקיו, היום/רויטרס

מוכנים לקרב הגדול?

11:30: "הגברת הראשונה" נגד "המחסלת": הבריכה בטוקיו מוכנה לקרב הגדול. קייטי לדקי ואריארן טיטמוס מנהלות כבר שנתיים "מלחמה קרה", ואל תתנו לחיוכים להטעות אתכם לקראת הגמר ב-400 מטר חופשי בעוד כשבוע. האמריקאית רוצה נקמה על ההפסד באליפות העולם, האוסטרלית נחושה לתפוס את מקומה כמלכת השחייה החופשית ואנחנו מכוונים שעונים. לידיעה המלאה

טוקיו 2020, הכנות לקראת האולימפיאדה. רויטרס
התלהבות נמוכה. טוקיו/רויטרס
אימוני כדורעף חופים, טוקיו 2020. רויטרס
עוד הדבקות, עוד ספורטאי שלא יוכל להשתתף. כדורעף חופים/רויטרס

עוד נדבק בטוקיו

9:40: אנדריי פרוסיץ', שחקן כדורעף חופים מצ'כיה, נמצא חיובי לקורונה, והמשיך את החששות להידבקות בקרב הספורטאים. הוא אמור היה לשחק לראשונה ב-26 ביולי, אך כנראה ייאלץ להחמיץ את המשחק מאחר שיידרש לשהות בבידוד. למעלה מ-22 אלף איש הגיעו למשחקים, ופרוסיץ' הפך לנדבק ה-59 בקורונה בקרב אנשים המשויכים למשחקים. טוקיו דיווחה אתמול על 1,008 נדבקים חדשים בעיר - יום חמישי ברציפות עם למעלה מאלף נדבקים. פרוסיץ' ממחיש את החשש הגדול במשחקים: כל מי שבא איתו במגע יידרש להיכנס לבידוד, וכך רבים עלולים להחמיץ את האפשרות לקחת חלק במשחקים. הצ'כים כבר הודיעו שפנו למארגנים בבקשה לדחות את המשחק של פרוסיץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully