וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגב שלו: שגיא מוקי יודע שהפעם הוא חייב לזכות במדליה אולימפית

עודכן לאחרונה: 19.7.2021 / 12:31

באולימפיאדה הקודמת כאבי הגב מנעו ממנו את החלום, הקורונה קטעה לו את המומנטום ומועמדים חדשים החלו לאיים עליו, אבל עכשיו הילד שאורן סמדג'ה גילה כבר בגיל 4 חוזר למקום בו הגיע לשיא ולא מתכוון להישאר מחוץ לפודיום. מקום 3 בפרוייקט המדליה הישראלית הבאה

מסיבת העיתונאים של שגיא מוקי אחרי הזכייה באליפות העולם ב-2019/צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

את ההליכות המתונות בכפר האולימפי בריו זוכרים גם במשלחת הישראלית עד היום. שגיא מוקי היה צריך להתמודד אז לפני חמש שנים עם פריצת דיסק, וכחלק מהמלחמה עם הכאב הוא היה צריך לתחזק את הגוף בכל יום. ההליכות האלה היו חלק מסדר היום שלו. אם היה מגיע בריא לחלוטין למזרן בברזיל, קרוב לוודאי שהיה לוקח את התחרות, במינימום מסיים עם מדליית ארד.

מוקי היה אז אחרי מדלית זהב באליפות אירופה במשקל עד 73 קילוגרם. היה נדמה שהשמיים הם הגבול מבחינתו. אבל המצב הרפואי הגביל והוא ראה מהצד את חבריו ירדן ג'רבי ואורי ששון נכנסים בשערי החבורה המצומצמת של הספורטאים שמחזיקים במדליה אולימפית. הוא לא זכה לכך.

במקום ה-4: ארטיום דולגופיאט מכין לנו מדליה מרהיבה
במקום ה-5: סוף טוב לסיפור הסינדרלה של פיטר פלצ'יק?
במקום ה-6: לונה צ'מטאי שוב תזרח בטוקיו אחרי שנה?
במקום ה-7: נבחרת הבייסבול משלבת בין ספורט לציונות
במקום ה-8: יואב כהן יצליח להצדיק את ההימור הגדול?
במקום ה-9: סערה אחת יותר מדי עבור אירה ויגדורצ'יק?
במקום ה-10: הלב הענק של אורי ששון יוביל לסנסציה?

שגיא מוקי אלוף העולם בג'ודו. רויטרס
הפעם שום דבר לא ייקח ממנו את החלום? שגיא מוקי/רויטרס

אחרי האולימפיאדה הוחלט באיגוד הג'ודו להקפיץ אותו לקטגורית המשקל עד 81 קילוגרם. הכאבים בגב פחתו, פריצת הדיסק הלכה ונעלמה ומוקי נכנס לקמפיין האולימפי לטוקיו כשהוא גורף לא מעט מדליות בסבב הגרנד סלאם והגרנד פרי. השיא כמובן היה בדיוק לפני שנתיים באליפות העולם שנערכה בטוקיו. מוקי סיים בה כאלוף עם מדליית הזהב. לא היה אז פייבוריט ממנו לזכייה גם במדליה האולימפית הנכספת שנה לאחר מכן באותו אולם. אלא שאז נכנסה הקורונה לחיינו וכמו אצל רבים, גם אצל מוקי, היא שינתה סדרי עולם.

מאז שחזר להתחרות, היו גם תוצאות לא טובות. הפסדים בסיבובים מוקדמים, מה שהעמיד בסימן שאלה את השליטה שלו בענף. שלשום המריא מוקי לטוקיו עם מרבית חברי משלחת הג'ודו. על כושרו הנוכחי הוא ודאי יודע לספר יותר טוב מכולם כי תחרות גדולה אותה הוא לוקח, לא היתה כבר הרבה זמן. במשקל שלו יש כוח עולה בדמות הגיאורגי טאטו גריגאלשווילי ובמקום הראשון העולמי עדיין מקדים את מוקי הבלגי מתיאס קאסה.

עוד בוואלה!

שגיא מוקי לא רוצה מדליית כסף בטוקיו, ושהקורונה תיזהר

לכתבה המלאה
שגיא מוקי עם אורן סמדג'ה. איגוד הג'ודו, אתר רשמי
גילה אותו כבר בגיל 4. שגיא מוקי עם אורן סמדג'ה/אתר רשמי, איגוד הג'ודו

מבין כל הפייבוריטים הישראלים הברורים למדליה, שגיא מוקי יימדד ראשון. כבר בשלישי הבא, ה-27 בחודש, יהיה היום שלו. זה יהיה יום הקרבות של המשקל אליו הוא כאמור טיפס אחרי ריו. הוא בן 29 בגיל הנכון ועם כל הניסיון כדי לזכות בדבר שעדיין אין לו, המדליה האולימפית. יתכן שפיזור הציפיות מהמשלחת הישראלית יעזור לו לשחרר לחץ. לא רק הוא במוקד.

אבל ברור שבג'ודו מצפים ממנו להיות על הפודיום ולסגור עם אורן סמדג'ה את אחד המעגלים הכי גדולים שיש בספורט האולימפי, אחרי שהמאמן גילה אותו בגיל 4 (!) בנתניה וליווה אותו לאורך כל הקריירה. ספורטאי כמו שגיא מוקי צריך לגמור קריירה עם מדליה אולימפית על הצוואר, אבל בג'ודו כמו בלא מעט ענפים אולימפיים, אתה יכול להרגיש הכי מוכן ואז תודח בגלל טעות של שבריר שנייה.

אריק זאבי סיפר כאן אתמול בריאיון איך הרגיש הכי מוכן לתחרות בקריירה שלו בלונדון 2012 ודווקא שם הפסיד תוך 43 שניות בקרב הראשון. יותר מהכל מוקי יצטרך לעבור את אותו מחסום פסיכולוגי של הקרב הראשון ואז אולי הדרך תהיה קצת פחות לחוצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully