וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימון ביילס: "התמיכה גורמת לי להבין שיש בי יותר מאשר ההישגים שלי"

המתעמלת התרגשה מהאהדה שקיבלה אחרי הפרישה והסירה, במשלחת האמריקאית טוענים: פרשת ההתעללות של לארי נסאר השפיעה על ההחלטה

התגובות לפרישתה של סימון ביילס מתחרות הקרב רב הקבוצתית/רויטרס

האם פרשת ההתעללות המינית של לארי נסאר השפיעה על ההחלטה של סימון ביילס לפרוש מגמר התחרות הקבוצתית ומגמר הקרב רב באולימפיאדת טוקיו? במשלחת האמריקאית יש מי שמשוכנע שכן.

ביילס ממשיכה לשמור על עמימות סביב הנסיבות שגרמו להחלטה יוצאת הדופן שלה. הלילה היא הביעה הוקרת תודה בתומכיה וצייצה: "האהבה שמורעפת עליי גורמת לי להבין שיש בי יותר מאשר ההישגים שלי כמתעמלת. זה משהו שלא האמנתי בו לפני כן". ביילס עדיין לא החליטה אם להתמודד במקצועות היחידניים ולנסות לזכות בכל זאת במדליה אישית בטוקיו, אבל אמש (רביעי) הדהדה ברשתות החברתיות מסר של המאמנת והמתעמלת לשעבר אנדראה אוריס, בה צידדה בהחלטה של ביילס והסבירה שלנסיבות חייה הקשות - לרבות פרשת ההתעללות המינית של רופא הנבחרת לארי נסאר - היו חלק בצעד החריג.

"מאכזב אותי כל כך לקרוא את התגובות של אנשים שטוענים שסימון ביילס לא חזקה מנטלית, או שוויתרה בקלות מדי. אנחנו מדברים כאן על אותה בחורה שהוטרדה על ידי הרופא שלה במשך שנים, כבר מהילדות, ועדיין הפכה לאגדה. סימון רק בת 24, אבל עברה אירועים טראומתיים שרוב בני האדם לא יחוו לאורך כל חייהם", כתבה אוריס. "אחרי כל מה שהיא עברה, עדיין שופטים אותה כל כך לחומרה. איך אפשר לומר שסימון חלשת אופי? שהיא רכרוכית? זה אבסורד".

סימון ביילס מתעמלת אמריקאית. רויטרס
הלחץ הציף את הטראומה מהעבר? סימון ביילס/רויטרס

ביילס צייצה מחדש ושיתפה את הפוסט של אוריס, ובכיר במשלחת ההתעמלות האמריקאית אמר ל"דיילי מייל" ש"עצם העובדה שסימון הדהדה את הפוסט הזה, מוכיח כמה היא מסכימה עם כל מילה שבו. הפוסט הזה מתמצת את כל מה שסימון חשה ורוצה להגיד בעצמה. היא עדיין חיה את הטראומה של הפרשה ההיא, וטראומות אחרות מהילדות".

ביילס חשפה בשנת 2018 שגם היא הוטרדה מינית במשך שנים על ידי נסאר, שתקף נערות רבות בזמן ששימש רופא נבחרת ההתעמלות האמריקנית. למעלה מ-100 ילדות ונערות העידו נגד נסאר, שנידון ל-40 עד 175 שנה בכלא בעקבות הפרשה.

"אני לא מפחדת יותר לספר את הסיפור שלי. גם אני אחת מהניצולות שעברו התעללות מינית בידיו של לארי נסאר, עכשיו אני יודעת שזו לא אשמתי", כתבה ביילס בזמנו. "זה לא נורמלי לקבל 'טיפול מיוחד' מהרופא שאמרו לך לסמוך עליו. אני לא מתכוונת לשאת באשמה השייכת לנסאר ולהתאחדות האמריקנית".

עוד בוואלה!

המשלחת האמריקאית תומכת בביילס, דג'וקוביץ': "בלי לחץ אין ספורט"

לכתבה המלאה
לארי נסאר. רויטרס
הרופא המתעלל לארי נסאר/רויטרס

יחסיה של ביילס עם איגוד ההתעמלות האמריקאי ידעו עליות וירידות, בין היתר על רקע הטיפול בפרשה.

בהודעה מטעם האיגוד נכתב אתמול: "אחרי הערכה רפואית נוספת, סימון ביילס פרשה מגמר הקרב רב, כדי להתרכז במצבה המנטלי. סימון תמשיך לעבור הערכה על בסיס יומי ולאחר מכן יוחלט אם היא תשתתף במקצועות היחידניים. "אנחנו תומכים באופן מלא בהחלטה של סימון ומריעים לה על האומץ להעדיף את בריאותה. האומץ הזה מוכיח פעם נוספת, מדוע היא מודל לחיקוי לכל כך הרבה אנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully